Mor og meget mere skriver:
Jeg læser det ikke, som om du gerne ville være en anden - men som om, du ønsker dig nogle egenskaber, du ikke har eller at slippe af med nogle egenskaber, du har. Det er et bedre udgangspunkt end at have et dybfølt ønske om at have en helt anden identitet - sådan en er nemlig svær at ændre 
Jeg tror, du kunne have glæde af at omdefinere dine "mangler". I stedet for at tænke, at du ville ønske, du var mere huslig - en egenskab - så tænk på det som handlinger, du ikke foretager dig (så tit). Altså ikke: "Jeg er ikke huslig" - men: "Jeg rydder ikke så tit op/gør ikke så tit rent". Det er ikke nær så alvorligt og "kronisk" som at MANGLE en egenskab - det er "bare" noget, du ikke gør ret tit. Det har du langt større indflydelse på, end du har på at tilegne dig en "ny" egenskab. Du kan rydde op og gøre rent i dag, eller du kan gøre det i morgen - eller du kan aktivt vælge ikke at gøre det. (Og verden går ikke under af den grund, i øvrigt!)
Når vi definerer os selv på en bestemt måde - "Jeg er sjusket", "Jeg er konfliktsky", "Jeg er ikke glad for at arbejde" - whatever - så låser vi os selv fast, og det bliver selvforstærkende. Hvis du i stedet tager en dag eller uge ad gangen - "Jeg orker ikke rengøring for tiden" - "Jeg kan ikke kapere konflikter lige nu" - "Mit arbejde hænger mig langt ud af halsen for tiden" - så har vi en dør åben for forandringer. Du skal jo nok ikke satse på at blive rengøringsfanatiker - men så sats da bare på, at lysten/overskuddet til rengøring kommer over dig en eller anden dag snart.
Dit hjem er ikke renere om en måned, fordi du har gjort rent HVER dag, end hvis du kun har gjort det to gange - og i det store perspektiv er det hamrende ligegyldigt. Hvis det betød ALT for dig, ville du jo gøre noget ved det.
Vær god ved dig selv og sæt ikke dig selv i boks som en, der ikke er god til dit og dat eller som burde være bedre til dit og dat - fokuser på det, du er god til og prioriter, hvad der virkelig betyder noget i dit liv. Jeg ved godt, at dit indlæg ikke kun handler om rengøring, men prøv at overføre tankegangen til de andre ting, du nævner.
Husk, der er kun én af dig - og din vigtigste opgave er at være god til at være DIG. Der er uden tvivl en masse, der lige er dig, og som du er god til og glad for - mind dig selv om det og lad være at jage noget, du ikke er.
Jo, jeg vil gerne være en anden person.. Når jeg kigger på mange andre piger, syntes jeg bare der er så meget fra dem jeg gerne vil have.. Jeg syntes ikke jeg selv er/dur til noget..
Jeg sidder hjemme dagen lang og er mega doven.. Jeg syntes virkelig jeg er den mest nedern person i verden, jeg har ikke lyst til at være mig.. Mit liv hænger mig bare så langt ud af halsen, men det er bare så svært at lave om på..
Jeg kan godt se hvad du siger med jeg skal tænke anderledes, men det er bare ikke så nemt, når nu det er så indgroet i en.. Tak for de gode råd 
Jeg kunne godt tænke mig at komme til psykolog, tror virkelig det kunne hjælpe på en hel masse, så jeg kunne få snakket de ting igennem som jeg er ked af, for har været igennem noget i skolen efter vi flyttede da jeg gik i 7 klasse til 9 klasse.. Hvor jeg har været alene, kun haft min mor, søstre i 2 år..
Så jeg vil sige at jeg mangler 2 år i min udvikling mht. venner og mange personlige ting jeg mangler.. Jeg er heller ikke altid god til at omgås andre, fordi jeg "ikke ved" hvordan jeg skal være.. For jeg føler mig stadig mærkelig når jeg gør og siger noget, tror det er forkert hvad jeg gør og siger, derfor lader jeg ofte være med at sige noget og sidder bare over i et hjørne for mig selv og folk opfatter mig ofte sur, men det er jeg ikke, ved bare ikke hvad jeg skal gøre og sige..