Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg er anonym fordi der er folk herinde som jeg kender og de behøver ikke vide at jeg har det sådan her..

Er jeg den eneste der gerne ville være en anden person end den jeg er?

Altså, jeg kunne godt tænke mig at være et andet menneske på nogen punkter, f.eks.

1. Så kunne jeg godt tænke mig at være mere huslig og "gide" gøre rent og rydde op konstant..

2. Kunne godt tænke mig at se lidt lysere på tingene, kan godt være lidt negativ til tider..

3. Være mere aktiv, løbe ture, gå i fitness og bruge mere tid med vores hund, istedet for bare at sidde foran tv og computer dagen lang når jeg ikke er på arbejde..

4. Jeg ville også ønske jeg var gladere for at arbejde, men jeg er ikke begejstret for at arbejde, vil hellere have nogle børn og gå hjemme med dem, bruge tiden sammen med de små og gå i legestue med dem og sådan

Men det kan virkelig være svært at lave om på disse ting.. Der er også meget andet jeg gerne vil ændre, men vil ikke nævne det hele, for så er jeg sikker på det bliver til en hel roman og det er der nok ingen af jer der har lyst til at læse..

Der er så meget jeg har fra min mor jeg gerne vil ændre på, men det er bare så svært når jeg er vokset op med det og det er så indgroet i mig at jeg ikke bare lige kan ændre det.. Hver gang jeg er uvenner eller diskuterer med min mor bliver jeg bare bekræftet i at jeg bare ikke har lyst til at være den person som jeg er i dag.. Men det er bare så svært at ændre..

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen af jer andre der har det på samme måde som mig? Vil du have et andet liv på nogen punkter eller har du det præcis som du gerne vil have det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

DLM

Tror bestemt ikke du er den eneste der har det sådan

Jeg villle også ønske jeg var lidt mere huslig m.v. en gang i mellem

Anmeld

14. juni 2011

Sphynxlover

det er helt normalt

Anmeld

14. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi der er folk herinde som jeg kender og de behøver ikke vide at jeg har det sådan her..

Er jeg den eneste der gerne ville være en anden person end den jeg er?

Altså, jeg kunne godt tænke mig at være et andet menneske på nogen punkter, f.eks.

1. Så kunne jeg godt tænke mig at være mere huslig og "gide" gøre rent og rydde op konstant..

2. Kunne godt tænke mig at se lidt lysere på tingene, kan godt være lidt negativ til tider..

3. Være mere aktiv, løbe ture, gå i fitness og bruge mere tid med vores hund, istedet for bare at sidde foran tv og computer dagen lang når jeg ikke er på arbejde..

4. Jeg ville også ønske jeg var gladere for at arbejde, men jeg er ikke begejstret for at arbejde, vil hellere have nogle børn og gå hjemme med dem, bruge tiden sammen med de små og gå i legestue med dem og sådan

Men det kan virkelig være svært at lave om på disse ting.. Der er også meget andet jeg gerne vil ændre, men vil ikke nævne det hele, for så er jeg sikker på det bliver til en hel roman og det er der nok ingen af jer der har lyst til at læse..

Der er så meget jeg har fra min mor jeg gerne vil ændre på, men det er bare så svært når jeg er vokset op med det og det er så indgroet i mig at jeg ikke bare lige kan ændre det.. Hver gang jeg er uvenner eller diskuterer med min mor bliver jeg bare bekræftet i at jeg bare ikke har lyst til at være den person som jeg er i dag.. Men det er bare så svært at ændre..

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen af jer andre der har det på samme måde som mig? Vil du have et andet liv på nogen punkter eller har du det præcis som du gerne vil have det?

Vi har vel alle nogle sider ved os selv, som vi godt ved kunne være bedre.

Men..jeg vil anbefale dig bogen "Helbred dit liv" af Louise Hay
Den kan du især bruge til at øve dig på at nå dine mål og sidst men ikke mindst stoppe med at copy-cat'e din mors handlemønstre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. juni 2011

Holbæktrunten

Generelt er jeg såmænd meget tilfreds med den jeg er... Men jo, de ting du nævner ville jeg da også ønske jeg havde mere interesse for - bla. Men det har jeg bare ikke, til gengæld har jeg mange andre gode træk ved min personlighed. At nuller ænsende først bliver fjernet når de viser tænder, gør mig jo ikke til et skidt menneske

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vi har vel alle nogle sider ved os selv, som vi godt ved kunne være bedre.

Men..jeg vil anbefale dig bogen "Helbred dit liv" af Louise Hay
Den kan du især bruge til at øve dig på at nå dine mål og sidst men ikke mindst stoppe med at copy-cat'e din mors handlemønstre.

Kærligst
Sussie

Mange tak for rådet..

Tror jeg vil se at få de købt inden længe, da jeg bare er så træt af Utrolig mange ting ved mig selv at det er ved at gå mig på.. For det er jo langt fra kun rengøring og min dovenskab jeg er træt af.. Men det er så mange ting som jeg gerne ville ændre..

Anmeld

14. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg læser det ikke, som om du gerne ville være en anden - men som om, du ønsker dig nogle egenskaber, du ikke har eller at slippe af med nogle egenskaber, du har. Det er et bedre udgangspunkt end at have et dybfølt ønske om at have en helt anden identitet - sådan en er nemlig svær at ændre

Jeg tror, du kunne have glæde af at omdefinere dine "mangler". I stedet for at tænke, at du ville ønske, du var mere huslig - en egenskab - så tænk på det som handlinger, du ikke foretager dig (så tit). Altså ikke: "Jeg er ikke huslig" - men: "Jeg rydder ikke så tit op/gør ikke så tit rent". Det er ikke nær så alvorligt og "kronisk" som at MANGLE en egenskab - det er "bare" noget, du ikke gør ret tit. Det har du langt større indflydelse på, end du har på at tilegne dig en "ny" egenskab. Du kan rydde op og gøre rent i dag, eller du kan gøre det i morgen - eller du kan aktivt vælge ikke at gøre det. (Og verden går ikke under af den grund, i øvrigt!)

Når vi definerer os selv på en bestemt måde - "Jeg er sjusket", "Jeg er konfliktsky", "Jeg er ikke glad for at arbejde" - whatever - så låser vi os selv fast, og det bliver selvforstærkende. Hvis du i stedet tager en dag eller uge ad gangen - "Jeg orker ikke rengøring for tiden" - "Jeg kan ikke kapere konflikter lige nu" - "Mit arbejde hænger mig langt ud af halsen for tiden" - så har vi en dør åben for forandringer. Du skal jo nok ikke satse på at blive rengøringsfanatiker - men så sats da bare på, at lysten/overskuddet til rengøring kommer over dig en eller anden dag snart.

Dit hjem er ikke renere om en måned, fordi du har gjort rent HVER dag, end hvis du kun har gjort det to gange - og i det store perspektiv er det hamrende ligegyldigt. Hvis det betød ALT for dig, ville du jo gøre noget ved det.

Vær god ved dig selv og sæt ikke dig selv i boks som en, der ikke er god til dit og dat eller som burde være bedre til dit og dat - fokuser på det, du er god til og prioriter, hvad der virkelig betyder noget i dit liv. Jeg ved godt, at dit indlæg ikke kun handler om rengøring, men prøv at overføre tankegangen til de andre ting, du nævner.

Husk, der er kun én af dig - og din vigtigste opgave er at være god til at være DIG. Der er uden tvivl en masse, der lige er dig, og som du er god til og glad for - mind dig selv om det og lad være at jage noget, du ikke er.

Anmeld

14. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I øvrigt tror jeg, at du med tiden vil kende dig selv så godt - og kunne bære over med dine "fejl og mangler", fordi de opvejes af dine styrkesider - at du finder fred med lige netop den, du er og det, du kan. Jeg bliver mere og mere lykkeligt afklaret med, hvem jeg er, hvad jeg kan - og hvad jeg nok aldrig bliver så god til - med alderen.

Anmeld

15. juni 2011

Fenja09

Jeg tror det er vigtigt at man fokusere på de egenskaber man har, istedet for at bruge alt for meget krudt på dem man ikke har. Har man et brændende ønske om at ændre nogle ting, så kræver det at man arbejder med det og måske også bearbejder nogle ting.

Alt i alt er jeg egentlig meget godt tilfreds med den måde jeg er på, men der er vel altid ting man kan gøre lidt bedre - og det betyder ikke at man ønsker at være en anden end den man er, men bare at vi alle kun er mennsker og ikke kan alt eller kan rumme alt - og det er vel også fint nok?

/Fenja

Anmeld

15. juni 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg læser det ikke, som om du gerne ville være en anden - men som om, du ønsker dig nogle egenskaber, du ikke har eller at slippe af med nogle egenskaber, du har. Det er et bedre udgangspunkt end at have et dybfølt ønske om at have en helt anden identitet - sådan en er nemlig svær at ændre

Jeg tror, du kunne have glæde af at omdefinere dine "mangler". I stedet for at tænke, at du ville ønske, du var mere huslig - en egenskab - så tænk på det som handlinger, du ikke foretager dig (så tit). Altså ikke: "Jeg er ikke huslig" - men: "Jeg rydder ikke så tit op/gør ikke så tit rent". Det er ikke nær så alvorligt og "kronisk" som at MANGLE en egenskab - det er "bare" noget, du ikke gør ret tit. Det har du langt større indflydelse på, end du har på at tilegne dig en "ny" egenskab. Du kan rydde op og gøre rent i dag, eller du kan gøre det i morgen - eller du kan aktivt vælge ikke at gøre det. (Og verden går ikke under af den grund, i øvrigt!)

Når vi definerer os selv på en bestemt måde - "Jeg er sjusket", "Jeg er konfliktsky", "Jeg er ikke glad for at arbejde" - whatever - så låser vi os selv fast, og det bliver selvforstærkende. Hvis du i stedet tager en dag eller uge ad gangen - "Jeg orker ikke rengøring for tiden" - "Jeg kan ikke kapere konflikter lige nu" - "Mit arbejde hænger mig langt ud af halsen for tiden" - så har vi en dør åben for forandringer. Du skal jo nok ikke satse på at blive rengøringsfanatiker - men så sats da bare på, at lysten/overskuddet til rengøring kommer over dig en eller anden dag snart.

Dit hjem er ikke renere om en måned, fordi du har gjort rent HVER dag, end hvis du kun har gjort det to gange - og i det store perspektiv er det hamrende ligegyldigt. Hvis det betød ALT for dig, ville du jo gøre noget ved det.

Vær god ved dig selv og sæt ikke dig selv i boks som en, der ikke er god til dit og dat eller som burde være bedre til dit og dat - fokuser på det, du er god til og prioriter, hvad der virkelig betyder noget i dit liv. Jeg ved godt, at dit indlæg ikke kun handler om rengøring, men prøv at overføre tankegangen til de andre ting, du nævner.

Husk, der er kun én af dig - og din vigtigste opgave er at være god til at være DIG. Der er uden tvivl en masse, der lige er dig, og som du er god til og glad for - mind dig selv om det og lad være at jage noget, du ikke er.

Jo, jeg vil gerne være en anden person.. Når jeg kigger på mange andre piger, syntes jeg bare der er så meget fra dem jeg gerne vil have.. Jeg syntes ikke jeg selv er/dur til noget..

Jeg sidder hjemme dagen lang og er mega doven.. Jeg syntes virkelig jeg er den mest nedern person i verden, jeg har ikke lyst til at være mig.. Mit liv hænger mig bare så langt ud af halsen, men det er bare så svært at lave om på..

Jeg kan godt se hvad du siger med jeg skal tænke anderledes, men det er bare ikke så nemt, når nu det er så indgroet i en.. Tak for de gode råd

Jeg kunne godt tænke mig at komme til psykolog, tror virkelig det kunne hjælpe på en hel masse, så jeg kunne få snakket de ting igennem som jeg er ked af, for har været igennem noget i skolen efter vi flyttede da jeg gik i 7 klasse til 9 klasse.. Hvor jeg har været alene, kun haft min mor, søstre i 2 år..  Så jeg vil sige at jeg mangler 2 år i min udvikling mht. venner og mange personlige ting jeg mangler.. Jeg er heller ikke altid god til at omgås andre, fordi jeg "ikke ved" hvordan jeg skal være.. For jeg føler mig stadig mærkelig når jeg gør og siger noget, tror det er forkert hvad jeg gør og siger, derfor lader jeg ofte være med at sige noget og sidder bare over i et hjørne for mig selv og folk opfatter mig ofte sur, men det er jeg ikke, ved bare ikke hvad jeg skal gøre og sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.