Borelia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Mimic

hold skarpt øje med flåter hvis i har været i højt græs for nylig.

Jeg er selv lige kommet på en hidsig penicilin kur, samt vanddrivende og stærkt smertedæmpende medicin, da jeg er blevet bidt af en flåt og derved har fået væske i benene, det startede i fødderne (har virkelig elefantfødder) og har nu bredt sig til resten af benene, arme og hænder og efter endnu en tur ved lægen i dag, blev der konstateret væske i lungerne, alt sammen pga. borelia.

Jeg har ikke været på bornholm, men kun her i området hvor vi bor (Kolding)

Lægen sagde at de er begyndt at se flere borelia infektioner andre steder i landet.

en ud af 5 flåter er inficeret med borelia.

så piger, kig jer selv og ungerne efter, det er bedre at helgardere sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Mimic

den forsvandt sgi hurtigt. det er kun for at gøre opmærksom på det

Anmeld

14. juni 2011

Isabella_mor

jeg er obs på det... vi er alle 4 (mig, villads morten og obi) blevet vidt af en flåt... 

men det er noget med at den skal have siddet i 24 timer før det smitter. i dunno..!

morten har haft borelia før.. så slemt at han blev lam i den ene side af ansigtet og skulle have medicin 6 gange om dagen....   

men det er noget med mærket der hvor de har siddet skal være rødt og på størrelse med ca en 5'er før man skal gå i panik.... 

men det er SATME ikke en fed sygdom... no no no..!!

for at der ikke er noget ved nogle af os... lægen er self informeret om at vi har haft flåter på os... hunde kan også få borelia, så de skal også tjekkes..

Anmeld

14. juni 2011

Bshizzle

GISP!!! .... Lyder bestemt ikke rart, og jeg vil helt sikkert holde øjnene åbne her hjemme.

Kunne læse mig frem til på FB at en gammel venindes Datter havde en skov-flåt i nakken.. og hun var i total panik..!!
Ikke noget at sige til da..!!!...  

Anmeld

14. juni 2011

Ina33

Mimic skriver:

hold skarpt øje med flåter hvis i har været i højt græs for nylig.

Jeg er selv lige kommet på en hidsig penicilin kur, samt vanddrivende og stærkt smertedæmpende medicin, da jeg er blevet bidt af en flåt og derved har fået væske i benene, det startede i fødderne (har virkelig elefantfødder) og har nu bredt sig til resten af benene, arme og hænder og efter endnu en tur ved lægen i dag, blev der konstateret væske i lungerne, alt sammen pga. borelia.

Jeg har ikke været på bornholm, men kun her i området hvor vi bor (Kolding)

Lægen sagde at de er begyndt at se flere borelia infektioner andre steder i landet.

en ud af 5 flåter er inficeret med borelia.

så piger, kig jer selv og ungerne efter, det er bedre at helgardere sig

Uhhh du ripper op i vores sommer for nogle år siden, min kæreste fik Borelia og kom først til læge 4 mdr. efter han var blevet bidt af flåten. Hold da helt op han var syg...

Den dag i dag går jeg fuldstændig i panik hvis der sidder en flåt på mig, og det er desværre ikke sjældent de bæster bider sig fast på mig...

Anmeld

14. juni 2011

Mimic

det værste med flåter er at man som regel ikke mærke at de bider, og derfor får dem børstet af, med det resultat at hovedet bliver siddende, det er det der tilsyneladende er sket, for lægen fjernede hovedet fra det sted jeg var blevet bidt.

jeg håber ikke for min værste fjende at h*n skal igennem det.

det værste er at jeg pt sidder i eksamensskrivning og skal til min sidste eksamen på torsdag...

Anmeld

14. juni 2011

Mimic

isabellamor skriver:

jeg er obs på det... vi er alle 4 (mig, villads morten og obi) blevet vidt af en flåt... 

men det er noget med at den skal have siddet i 24 timer før det smitter. i dunno..!

morten har haft borelia før.. så slemt at han blev lam i den ene side af ansigtet og skulle have medicin 6 gange om dagen....   

men det er noget med mærket der hvor de har siddet skal være rødt og på størrelse med ca en 5'er før man skal gå i panik.... 

men det er SATME ikke en fed sygdom... no no no..!!

for at der ikke er noget ved nogle af os... lægen er self informeret om at vi har haft flåter på os... hunde kan også få borelia, så de skal også tjekkes..

det værste med flåter er at man som regel ikke mærke at de bider, og derfor får dem børstet af, med det resultat at hovedet bliver siddende, det er det der tilsyneladende er sket, for lægen fjernede hovedet fra det sted jeg var blevet bidt.

jeg håber ikke for min værste fjende at h*n skal igennem det.

det værste er at jeg pt sidder i eksamensskrivning og skal til min sidste eksamen på torsdag...

og ja bidstedet skal være på str. med en 5 og rødt før der er grund til egentlig panik. mit er så på størrelse med en babyhånd og blå lilla...

Anmeld

14. juni 2011

KamillaT

Borelia 

Da min lillebror var 4 år gammel, blev han bidt af sådan en i hovedebunden. Den faldt selv af. Men nogle uger efter begyndte han at klage over ondt i hovedet og indt i hans led.

Min mor tog til læge med ham, som sendte ham videre til børneafd. med det samme. Her blev han undersøgt. Svaret var klart. BORELIA!

han lå indlagt i fire måneder og var tæt på at dø flere gange pga det. Den dag idag har han stadig mén 

Hader de møgdyr! 

Anmeld

15. juni 2011

Fenja09

Vi er meget obs på flåter herhjemme, da vi har hund og dagligt går tur i mark og skovområder. Finder vi nogle herhjemme ryger de i toiltettet eller bliver brændt med det samme. Sørger ALTID for at de er døde.

/Fenja

Anmeld

15. juni 2011

Mira0911

Puh lyder bestemt ikke rart... Vi er nu altid meget obs på dette... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.