Nytårsaften ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. november 2008

Pia.

Hvad skal I lave og hvad skal I spise... Bare lidt nysgerrig, da jeg ikke endnu helt ved hvad der skal ske...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2008

Bastian

Vi holder nyårsaften hjemme alene med børnene, det plejer at være så hyggeligt (andre vil nok synes vores nytårsaften er kedelig med stort K).

Vi har ikke helt styr på menuen endnu, men hovedretten bliver Beef Wellington/indbagt oksefilet og desserten skal været et eller andet med chokolade. Vi plejer at gå en tur med ungerne tidligt på aftenen, før fyrværkeriet bliver alt for vildt. Vi fyrer også lidt af der. Så hygger vi ellers derhjemme med spil, slik og sodavand og ser evt. en lejet film. Den mindste kan som regel ikke holde sig længe oppe, med den store på fem kan nok godt holde sig kørende til kl. 00, hvis vi beskæftiger ham lidt. Kl. 00 står den selvfølgelig på champagne (ok asti spumante, fordi jeg elsker hvinende sød mousserende vin) og hjemmelavet kransekage. Vi ser på fyrværkeriet og går så i seng :-)

Anmeld

29. november 2008

wamse

Bastian skriver:

Vi holder nyårsaften hjemme alene med børnene, det plejer at være så hyggeligt (andre vil nok synes vores nytårsaften er kedelig med stort K).

Vi har ikke helt styr på menuen endnu, men hovedretten bliver Beef Wellington/indbagt oksefilet og desserten skal været et eller andet med chokolade. Vi plejer at gå en tur med ungerne tidligt på aftenen, før fyrværkeriet bliver alt for vildt. Vi fyrer også lidt af der. Så hygger vi ellers derhjemme med spil, slik og sodavand og ser evt. en lejet film. Den mindste kan som regel ikke holde sig længe oppe, med den store på fem kan nok godt holde sig kørende til kl. 00, hvis vi beskæftiger ham lidt. Kl. 00 står den selvfølgelig på champagne (ok asti spumante, fordi jeg elsker hvinende sød mousserende vin) og hjemmelavet kransekage. Vi ser på fyrværkeriet og går så i seng :-)

Åhhh ved du hvad, jeg synes bare det bedste jeg overhovedet kunne lave nytårsaften. Synes slet ikke det lyder kedeligt, men rigtig dejligt og kærligt

Anmeld

29. november 2008

Pia.

Bastian skriver:

Syntes bestemt ikke det lyder kedelig, men rigtig hyggeligt... Vores nytårsaftner har bestemt heller ikke været vilde, og har også tit bare været os her hjemme, lidt ala jeres...

De sidste par år har vi spist sammen med et andet par fra vores vej og deres store piger, men ved ikke rigtig om det bliver det vi også gør i år - tror det nemlig ikke... så var nysgerrig efter at høre hvad I andre skulle... tror nemlig også vi "bare" skal være os i år....

Knus & tak for svar Pia.

Anmeld

29. november 2008

Bastian

wamse skriver:

Åhhh ved du hvad, jeg synes bare det bedste jeg overhovedet kunne lave nytårsaften. Synes slet ikke det lyder kedeligt, men rigtig dejligt og kærligt

Tak det var et sødt svar :-) Jeg synes nu heller ikke vi går glip af spor. Tværtimod tilbringer vi årets sidste og årets første dag med vores allerkæreste guldklumper på deres præmisser, og det er så dejligt.

Anmeld

29. november 2008

wamse

Jeg ved ikke hvad vi skal, men forhåbentlig skal jeg bare være hjemme og nyde aftenen med min datter(de 2 store er ved deres far i år), helt på hendes præmisser. Det er bare slet slet ikke mig mere alt det susen rundt, nix hellere hygge med ungerne

Anmeld

29. november 2008

MorCamilla

Vi skal i år prøve noget helt nyt.. Nemlig holde nytårsaften, kun Kasper, Mikkel og jeg... De sidste par år har vi skiftes mellem vores forældre... Men I år vil vi starte vores egen tradition.. Med lidt fra hver side af familien...

Så vi skal have tunmouse, til forret.. (efter en tradition fra min familie)

Indbagt mørbra og føldekartofler... (som noget helt nyt..)

Is til dessert... (som noget helt nyt)

Og smørrebrød til natmad (efter tradition fra Kaspers familie)

Jeg håber at det bliver en go aften, selv om vi nu bare skal være os 3, men mon ikke det nok skal blive hyggeligt...

Anmeld

30. november 2008

Miamaja

vi ved det endnu ikke. sad lige med gemalen og spurgte om det samme til aftensmad idag snakkede lidt om at tage til lake tahoe i hytten - der er nemlig sne over det hele paa det tidspunkt

Anmeld

30. november 2008

Diana...

Hmm Her hjemme bliver vi os bare mig og min dejlige kæreste, vi kan ikke lige overskue at skulle til sjælland igen når vi os har været der i julen og det jo pænt dyrt hvis vi skal frem og tilbage, og så tror jeg ikke jeg kan overskue så meget da jeg har været syg under hele graviditeten og er det stadig lidt så vi bliver hjemme bare os 2 med vores 2 katte og vores nye lille hund.
Og vi skal have tunmouse til forret
okse mørbrad men noget salat og nogen gode kartofler.
til dessert ved jeg ikke endnu måske noget hjemme lavet is.

Anmeld

30. november 2008

Mette+Mathias

Vi holder altid nytår hjemme med 2-3 lejede film og maaaasser af guf på bordet, - 1 af filmene er altid en børnefilm/familiefilm, så den ser vi først.

Menuen er fondue med salat, kartofler, hj.lavede dressinger, sovs osv osv., - og det kan der IKKE ændres i, - ifølge vores datter på 13 . Is til dessert.

I løbet af aftenen plejer min mand og den store at gå en tur, - nogle gange op til farmor og farfar og andre gange bare lige udenfor og fyre af. Førhen gik vi allesammen, men efter at vi fik hund for 4 år siden, er jeg blevet hjemme (kommer desuden også altid til at fryse), og Mathias har også været så lille at han har sovet, og det kommer han sikkert også til i år, - han sover nemlig ikke længere næste dag, han bliver bare træt og umulig.

Vi elsker vores (kedelige) nytårsaften, og ville IKKE bytte den for noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.