Selvstændig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Buckley

Hvilke erfaringer har i med at være selvstændig erhvervsdrivende og familie? Hvordan gør i med barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Fenris

Lotte flindt skriver:

Hvilke erfaringer har i med at være selvstændig erhvervsdrivende og familie? Hvordan gør i med barsel?

Hej søs - velkommen til en verden af " babyer"
Opper lige denne for dig

Knus

Anmeld

15. juni 2011

TbCp

Jeg er privat dagplejer, så ikke selvstændig, men noget derhenad..
Jeg er gravid med termin til januar.
Jeg går fra på barsel sidst i december og skal så på barselsdagpenge...

Det ville eller have været fedt med et almindeligt job, så jeg kunne få løn den første tid jeg er på barsel, men sådan skulle det ikke være

Min mand er selvstændig, har eget IT-selskab, og han tager 2 uger fri når den lille kommer til verden... det er jo så også 2 uger han skal betale af egen lomme.

Anmeld

15. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Eneste erfaring jeg har mht til dette, er en sød sød dyrlæge som jeg var i MG (mødre gruppe) med. Hun har sin egen hestedyrlæge-klinik... Hun havde indbetalt til den her barselsfond, for alle sine ansatte, og sig selv. Finden var bare at hun intet kunne få fra dem, da hun skulle på barsel. Så hendes konklusion var, at man som selvstændig selv skal spare op til barsel. Hun gik derfor "kun" 6 mdr, inden hun igen tog på job...

Anmeld

15. juni 2011

modesty

Min kæreste er ansat i sit eget enmands-firma, og kan derfor få barsel som lønmodtager, af sig selv som arbejdsgiver, via barselsfonden (hvor pengene jo så bliver refunderet til ham).

Jeg er selvstændig, men har ikke firma, man kalder det vel "freelancer". Jeg skal blot fremvise en kontrakt på at jeg har haft fuldtidsarbejde i 13 uger op til barslen, for at jeg kan få fuld barsel. Så jeg har lavet en aftale med en af mine arbejdsgivere om at placere en portion af mit arbejde i de uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.