nogen der kan det der med ml til gram

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.193 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Anonym trådstarter

heej. jeg er ved at lave noget med milda 4 % og er på madital da jeg så skal indtaste varen skal man skrive hvad den inde holder pr 100 gram i varen og i varen er der 250 ml. har desværre ikke fået målt hvor mange gram der er der i og maden er i ovnen.. har brugt tre kartoner det vel sige 750 ml... nogen der ved hvor meget milda 4 % vejer ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

heej. jeg er ved at lave noget med milda 4 % og er på madital da jeg så skal indtaste varen skal man skrive hvad den inde holder pr 100 gram i varen og i varen er der 250 ml. har desværre ikke fået målt hvor mange gram der er der i og maden er i ovnen.. har brugt tre kartoner det vel sige 750 ml... nogen der ved hvor meget milda 4 % vejer ??

Jeg vil mene at 100 gr. = 100 ml. 

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg vil mene at 100 gr. = 100 ml. 

også når det er lidt tyk fløde ??

Anmeld

14. juni 2011

stella

Anonym skriver:

så vil jeg sige 100 ml er 100 g så det er det. men ikke hvis det var kokosmel

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

oki tusind tak prøver jeg at sætte ind ellers går det nok også vis kcal og fedt ikke passer helt  man må vidst godt synde engang i mellem hehe 

Anmeld

14. juni 2011

også når det er lidt tyk fløde ??

Ja sådan ca. Densiteten kan nok afvige lidt i forhold til vand/mælk, men det burde ikke være noget af betydning. 

Anmeld

14. juni 2011

modesty

1 ml. VAND vejer 1 gram. Så det er klart at et mere tyktflydende materiale vejer (lidt) mere.

Anmeld

14. juni 2011

Kay

hihi... kender i den med hvad vejer mest et kilo fjer eller et kilo bly!?

det drejer sig om massefylde i kg. bly fylder ik lige så meget som et kg. fjer...

eller 100 ml. bly vejer meget mere end 100 ml. fjer...

så derfor er der ingen entydig måde at sige 100 ml. vejer så og så meget... det kommer an på masse fylden... 

men hvorfor vejer du det ik bare....

Anmeld

14. juni 2011

Kay skriver:

hihi... kender i den med hvad vejer mest et kilo fjer eller et kilo bly!?

det drejer sig om massefylde i kg. bly fylder ik lige så meget som et kg. fjer...

eller 100 ml. bly vejer meget mere end 100 ml. fjer...

så derfor er der ingen entydig måde at sige 100 ml. vejer så og så meget... det kommer an på masse fylden... 

men hvorfor vejer du det ik bare....

Hehe nej nej, men jeg kan læse mig til at beregningen fra vand til fløde ikke er så vældig forskellig fra hinanden. Det er noget med 500 ml. til 480 ml fløde, og milda ligger et sted midt imellem så vidt jeg ved. 

Men ja fjer og bly same same - NEEJ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.