Første lægeundersøgelse*2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

LilleMie

Jeg fik i dag ringet til lægen for at bestille tid til første graviditetsundersøgelse (glæder mig så meget ). Jeg fik 2 tider med det samme: en når jeg er 8+3 (beregnet fra sidste mens.) og en ugen efter, hvor jeg er 9+4. Er det ikke meget sent?

Og er der nogen der ved, hvad der skal ske de 2 gange? For jeg synes de ligger meget tæt på hinanden 

Jeg kom selvfølgelig først til at tænke på alt dette, da jeg havde lagt på og havde ikke tid til endnu en telefonkø i arbejdstiden (har en meget travl læge ).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Kofoed.

Tror den ene er til blodprøve (dobbeltest) og den anden til at lave vandrejounal

Jeg var kun til en, da jeg var 8+3

Anmeld

14. juni 2011

LilleMie

Kofoed33 skriver:

Tror den ene er til blodprøve (dobbeltest) og den anden til at lave vandrejounal

Jeg var kun til en, da jeg var 8+3

ok tak, hun sagde vidst egentlig også, at de ville lave deres egen test, så det kan være det er det, vi skal den første gang 

Forstår så bare ikke, hvorfor vi ikke bare kan gøre det hele på samme tid 

Anmeld

14. juni 2011

Kofoed.

LilleMie skriver:

ok tak, hun sagde vidst egentlig også, at de ville lave deres egen test, så det kan være det er det, vi skal den første gang 

Har i en sygepjeleske? For det kan være, at det er hende i skal indtil første gang og så lægen anden?

Men det gør jeg heller ikke...

Anmeld

14. juni 2011

Frøken J.

LilleMie skriver:

Du skal nok have taget blod ved den første, hvor de bl.a. tester din blodtype og tester dig for diverse sygdomme. De ting skal skrives i din vandrejournal, som laves ved 2. besøg. Og dette er fordi, at svarene på de blodprøver først skal analyseres, og det tager lige nogle dage/en uges tid  

Anmeld

14. juni 2011

stumpL

Hvis man kan sende en net-besked, kan du jo sende sådan en og spørge i stedet for at ringe igen og bøvle med tlf.kø

Anmeld

14. juni 2011

LilleMie

Kofoed33 skriver:

Har i en sygepjeleske? For det kan være, at det er hende i skal indtil første gang og så lægen anden?

Men det gør jeg heller ikke...

Ja det er der. Så det lyder rimelig sandsynligt, at jeg får et besøg hos dem hver .

Anmeld

14. juni 2011

LilleMie

Frøken J. skriver:

Du skal nok have taget blod ved den første, hvor de bl.a. tester din blodtype og tester dig for diverse sygdomme. De ting skal skrives i din vandrejournal, som laves ved 2. besøg. Og dette er fordi, at svarene på de blodprøver først skal analyseres, og det tager lige nogle dage/en uges tid  

Det giver ret god mening, tak for svaret.

Anmeld

14. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg fik i dag ringet til lægen for at bestille tid til første graviditetsundersøgelse (glæder mig så meget ). Jeg fik 2 tider med det samme: en når jeg er 8+3 (beregnet fra sidste mens.) og en ugen efter, hvor jeg er 9+4. Er det ikke meget sent?

Og er der nogen der ved, hvad der skal ske de 2 gange? For jeg synes de ligger meget tæt på hinanden 

Jeg kom selvfølgelig først til at tænke på alt dette, da jeg havde lagt på og havde ikke tid til endnu en telefonkø i arbejdstiden (har en meget travl læge ).

Jeg kom første gang til "Glad Gravid" hos min læge, hvor jeg fik den lille bog fra Libero, og nogle oplysninger/hæfter om kost. Så snakkede vi lidt om det - alkohol, rygning osv -. Så noterede han min beregnede termin og så fik jeg vandrejournal og en dato til blodprøvetagning og urinprøve som så lå ugen efter... 

Anmeld

14. juni 2011

LilleMie

stumpL skriver:

Hvis man kan sende en net-besked, kan du jo sende sådan en og spørge i stedet for at ringe igen og bøvle med tlf.kø

God idé, det tror jeg lige, jeg gør med det samme. For hvis jeg bare skal have taget en blodprøve og hjem igen bagefter, er der jo ingen grund til at slæbe manden med. Han vil rigtig gerne være med til det hele, men det er trods alt ikke så spændende, at se dem tappe mit blod 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.