Hjælp sygesamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Albatrossen

Hej Alle sammen

Jeg er nu blevet kaldt til sygesamtale med min leder i morgen den 15. juni, jeg har været sygemeldt siden den 12. maj p.g.a plukveer og nu også truende bækkenløsning..... det der bare er så åndsvagt er at min barsel starter på næste fredag den 24. juni og jeg kommer ikke tilbage er den så ikke meget overflødig eller er det bare mig ?? yderligere har det været et ubehageligt forløb, da min leder ikke en gang har spurgt hvordan det går eller noget som jeg ved normalt er proceduren ved sygefravær... det er ligesom man ikke har troet på mig og bare syntes jeg har været pjattet.... men har ligesom ikke lyst til at udsætte mig for fare, tør ingen gang tage toget indtil byen da jeg aldrig ved hvordan min krop reagere...

åååhr syntes bare ikke det er sjovt, tager sq aldrig nogle steder der er længere end 5 minutter fra mit hjem uden en veninde eller min mand. af frygt for jeg skal få det dårligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

LC

Lyder lidt overføldigt med den samtale, ihvertfald i forhold til at skulle snakke om sygdom.

Men kan jo være din chef, og evt. kollegaer gerne bare vil at du kommer forbi, så de kan høre hvordan det går, ønske dig god barsel osv.

Anmeld

14. juni 2011

SD

sælen skriver:

Hej Alle sammen

Jeg er nu blevet kaldt til sygesamtale med min leder i morgen den 15. juni, jeg har været sygemeldt siden den 12. maj p.g.a plukveer og nu også truende bækkenløsning..... det der bare er så åndsvagt er at min barsel starter på næste fredag den 24. juni og jeg kommer ikke tilbage er den så ikke meget overflødig eller er det bare mig ?? yderligere har det været et ubehageligt forløb, da min leder ikke en gang har spurgt hvordan det går eller noget som jeg ved normalt er proceduren ved sygefravær... det er ligesom man ikke har troet på mig og bare syntes jeg har været pjattet.... men har ligesom ikke lyst til at udsætte mig for fare, tør ingen gang tage toget indtil byen da jeg aldrig ved hvordan min krop reagere...

åååhr syntes bare ikke det er sjovt, tager sq aldrig nogle steder der er længere end 5 minutter fra mit hjem uden en veninde eller min mand. af frygt for jeg skal få det dårligt

Hej med dig.

Sådan en dygefraværs samtale er obligatorisk. Den skal afholdes - uanset om du er på vej på barsel eller hvad situationen er.

Det er rigtig uheldigt, at din leder ikke spørger mere ind til dig. Men du skal bare tænke at den skal overståes den her samtale og så har du snart barsel i udsigt. Hvis du synes den er rigtig øv, å tag og få en bisidder med. Det kan være tillisarepræsentanten, en veninde, din mor eller kæreste. Det er altid rart ikke at sidde alene. Også selvom det er procedure og det sikkert bare blir en sludder for en sladder.

Det var noget andet hvis du var sygemeldt med depression eller andet. Så kunne der være en masse forklaringer i det, men nu er du engang "bare" gravid og hårdt ramt og din læge og du har besluttet at du skal have ro - og så er den ikke længere.

Held og lykke med det og god barsel

Anmeld

14. juni 2011

Lady Marion <3

Hvis du er sygemeldt pga graviditetsgener må de slet ikke kalde dig til sygesamtale , prøv lige at tjekke op med din fagforening .

Jeg var sygemeldt hele min graviditet næsten og min chef sagde at de ikke måtte kalde til omsorgssamtale når det var pga graviditetsgener

Anmeld

14. juni 2011

SD

Muffi<3 skriver:

Hvis du er sygemeldt pga graviditetsgener må de slet ikke kalde dig til sygesamtale , prøv lige at tjekke op med din fagforening .

Jeg var sygemeldt hele min graviditet næsten og min chef sagde at de ikke måtte kalde til omsorgssamtale når det var pga graviditetsgener

tror det kommer an på overenskomsten så

Anmeld

14. juni 2011

Lady Marion <3

StineDegn skriver:

tror det kommer an på overenskomsten så

Det kan selvf. godt være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.