på ferie i sverige ( nogle ideer??)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Trunte<3

Mig og min kæreste har 14 dages ferie, som skal bruges i vores nye bil. landet er Sverige...

Er der nogle der har nogle ideer til, hvad vi ikke må gå glip af i sverige??

Fforløbig er der tre ting på listen over hvad vi skal opleve:

2 forskellige vandfald og så kolmårdens zoo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Ina33

Jeg ELSKER Sverige, vi har været der mange gange efterhånden. Hvis i skal til en storby, så skal i klart vælge Borås fremfor Göteborg.

Jeg har egentlig ikke rigtig nogle idéer, andet end i bare skal nyde naturen, den er helt fantastisk.

Nå ja husk at tage kød og pålæg med hjemmefra, det koster en helt bondegård der oppe (vi gav 50,- for 400 g. hakket oksekød ).  

God tur.

Anmeld

14. juni 2011

iris-mor

Hvis i har børn så tag op til Astrid Lindgrensverden. Det er dyrt at komme ind, men uden tvivl pengene værd og så er deres krone jo i lave kurs, så det er altid en positiv overraskelse at se visa udskrift bagefter.

I nærheden af hendes verden er der en masse ting fra hendes bøger som er gratis eller koster meget lidt, fx at se Kathult som det hedder, besøge Mariannalund osv.

Det er også billigt at spise varm frokost ude, mener det er 80 eller 100 pr prs og det er som regel med buffet med to varme retter, salat, en småkage eller muffins til dessert og drikkelse - dog kun alkoholfri drikke.

Rigtig god tur!!!

Anmeld

14. juni 2011

jeanett1988

Kolmården er virkelig også en god oplevelse. Da jeg var i Sverige i sommers, tog vi også forbi Katholt hvor Emil fra Lønneberg er optaget. Det nu også meget sjovt at se huset og området når man så Emil fra Lønneberg rigtig meget som lille.

Anmeld

14. juni 2011

L.J.L

Mig og min kæreste har 14 dages ferie, som skal bruges i vores nye bil. landet er Sverige...

Er der nogle der har nogle ideer til, hvad vi ikke må gå glip af i sverige??

Fforløbig er der tre ting på listen over hvad vi skal opleve:

2 forskellige vandfald og så kolmårdens zoo

Vi elsker Sverige herhjemme, og en af de bedste oplevelser må være en dejlig fisketur på en af de mange smukke søer.

Kalmar er en super hyggelig by at besøge. Den ligger i Syd/Øst med en hyggelig havn og gode butikker.

En af deres mange Elge-parker er også værd at besøge! Der kan man klappe tamme Elge (Jeg elsker elge!)

Så er der Ales Stenar, som er et kæmpe "Stendige" Lidt ala Stone Henge. Og det ligger i SydSerige med en smuk udsigt over havet, man kan se til Bornholm.

Husk også alle de små skilte til "Loppis" Sverige har nogle rigtig hyggelige loppemarkeder, og mange af dem hvis man holder øje med skiltene i vejkanterne

God tur!

Anmeld

14. juni 2011

Trunte<3

Lauritz skriver:

Vi elsker Sverige herhjemme, og en af de bedste oplevelser må være en dejlig fisketur på en af de mange smukke søer.

Kalmar er en super hyggelig by at besøge. Den ligger i Syd/Øst med en hyggelig havn og gode butikker.

En af deres mange Elge-parker er også værd at besøge! Der kan man klappe tamme Elge (Jeg elsker elge!)

Så er der Ales Stenar, som er et kæmpe "Stendige" Lidt ala Stone Henge. Og det ligger i SydSerige med en smuk udsigt over havet, man kan se til Bornholm.

Husk også alle de små skilte til "Loppis" Sverige har nogle rigtig hyggelige loppemarkeder, og mange af dem hvis man holder øje med skiltene i vejkanterne

God tur!

Elge og loppis, det er også lige mig. vi har før været i elg parker, og det er bare herligt, så regner bestemt også med at elgene skal lures på i denne omgang.

det er tit man kan gøre gode kup i de små lokale loppis,

må lige lure lidt nærmere på Ales Stenar..

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.