PLZZ hjælp med et godt råd! )':

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Anonym trådstarter

er min holdning forkert omkring vores 'huskat'?
mig og min kæreste er helt uenige omkring det.
Vi venter sammen vores første barn til Augsut og
jeg vil egentlig gerne af med vores hankat pga hygienen.
Han er vaccineret og kastreret, men problemer er at den
hopper op på vores køkkenborde og efterlade nogle grimme spor - og det går mig Virkelig på! jeg er også vildt træt af at den hopper op i vores seng og efterlader en masse Hår!!! og det ikke ligefrem fordi min kæreste melder sig for at holde noget som helts rent og derfor har jeg svært ved at acceptere en kat da da dels også er bekymret for om hun kan få alergi og så skal bruge gulvet meget, og om han kunne finde på at ligge sig i hendes barnevogn eller legetæppe - så har vi hår og beskidte potter overalt!! hvad er jeres holdning eller mening? er det bare mig eller har jeg fat i det helt rigtige???? Han vil hverken af med katten eller aflive ham og så er det tit endt op med at han har sagt vi må flytte hver for sig !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Anonym trådstarter

ved ikke om det bare er mig eller om jeg har fat i det fornuftige ! ?

Anmeld

13. juni 2011

jydeinden

jeg synes i hvertfald det er forkert at overveje at få en sund og rask kat aflivet så der er jeg enig med din kæreste... jeg ville da også blive ked af hvis min kat hoppede op på bordet især køkkenbordet, men det er nok svært at undgå helt, så derfor må man jo gøre det til vane at tage en klud hver gang man skal lave mad på bordet. værre er det vel ikke?

og man får altså ikke allergi automatisk af at omgåes katte nærmere tværtimod

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

jeg synes i hvertfald det er forkert at overveje at få en sund og rask kat aflivet så der er jeg enig med din kæreste... jeg ville da også blive ked af hvis min kat hoppede op på bordet især køkkenbordet, men det er nok svært at undgå helt, så derfor må man jo gøre det til vane at tage en klud hver gang man skal lave mad på bordet. værre er det vel ikke?

og man får altså ikke allergi automatisk af at omgåes katte nærmere tværtimod

okey mange tak for svaret... ! det hjælper nu meget at hører andres meninger

Anmeld

13. juni 2011

.....

Anonym skriver:

hopper op på vores køkkenborde og efterlade nogle grimme spor - og det går mig Virkelig på! jeg er også vildt træt af at den hopper op i vores seng og efterlader en masse Hår!!! og det ikke ligefrem fordi min kæreste melder sig for at holde noget som helts rent og derfor har jeg svært ved at acceptere en kat da da dels også er bekymret for om hun kan få alergi og så skal bruge gulvet meget, og om han kunne finde på at ligge sig i hendes barnevogn eller legetæppe - så har vi hår og beskidte potter overalt!! hvad er jeres holdning eller mening? er det bare mig eller har jeg fat i det helt rigtige???? Han vil hverken af med katten eller aflive ham og så er det tit endt op med at han har sagt vi må flytte hver for sig !!

Hvis i har haft den i lang tid, kan jeg godt forstå at han ikke vil af med den. Når det så er sagt, så har jeg lært vores kat herhjemme, at det ikke er tilladt at hoppe op i vores seng (Gider ikke de kattehår ) , og hvis han gør det engang imellem skælder jeg ham ud og tager ham ud i stuen igen. Han klager selvfølgelig, når jeg tager ham væk fra sengen, men der hører han ikke til efter min mening , sofaen må han godt sove i, da det er læder, og dermed kan evt. beskidte poter vaskes væk . Katte kan også finde på at hoppe op på køkkenbordet, men kun om natten, hvor vi alle sover, og har glemt f.eks noget pizza på bordet, ellers gør han det ikke. Forstår godt at du bliver lidt fortvivlet over det..prøv at lære ham at han ikke må de ting. Ellers vil jeg give dig ret i, at katten nok bedst hører til hos en ny ejer, om din kæreste vil eller ikke.

Anmeld

13. juni 2011

Kløver

Anonym skriver:

Tja er nok lidt af den holdning at det skulle man nok have tænkt lidt over da man anskaffede sig dyret, de vil jo fælde, og man kan godt "opdrage" en kat til ikke at være på køkkenbordet. Ang allergi, får barnet jo ikke automatisk allergi hvis der er dyr i huset, omvendt har jeg ofte set folk som sagtens kunne tåle dyr, men som mindre kunne tåle dem efter de ikke havde dem længere selv, feks min lille søster er meget allergisk, og de har så allergivenlige hunde, men efter hun flyttede hjemmefra, får hun reaktioner når hun kommer hjem, til de samme hunde hun før boede sammen med uden problemer.

men det er jo noget i skal gøre op med jer selv, men man kan ikke undgå hårene, nu har vi selv hund, og ja de er trelse de hår, men man finder mange måder at løse tingene på, feks er fnugruller uundværlige

håber i finder en fælles løsning i begge kan have det godt med

Anmeld

13. juni 2011

Fenja09

Først vil jeg lige nævne at vi har en hund og to katte - jeg er gravid i uge 29 nu og jeg kunne aldrig nogensinde drømme om, at skaffe vores dyr af vejen pga det - i hvert fald ikke før eller hvis barnet skulle få allergi. Synes det er at tage sorgerne på forskud.

Dernæst er der utrolig mange mennesker som både har dyr og børn uden at det er et problem, så tror kun at det er så slemt som man gør det til.

At katte hopper op på bordene er næsten uundgåeligt, da katte helst vil have overblik over hele deres domæne. Det er dog muligt at træne katten til ikke at hoppe på køkkenbordet, men det kræver arbejde og tålmodighed. Udover det kan man ( det gør vi) spritte bordet af hver gang det skal bruges - det er nu også meget fornuftigt selvom man ikke har dyr, så er man sikker på at alle bakterier er forsvundet.

Egentlig synes jeg det er lidt synd at mange idag føler de skal holde børn og dyr adskilt - jeg ønsker i hvert fald selv at mine børn skal vokser op med dyr og lære at elske og respektere dem. Måske er vi nogle gange lidt for hysteriske overfor bakterier og hår  Ikke at det skal flyde med pelstotter over det hele og ligne en svinesti rundt omkring, men man kan sagtens have dyr og børn samtidigt - hvis man gider det.

/Fenja

Ps. hvis i beslutter jer for at træne katten så har jeg en øvelse som er super god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.