Babypleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Anonym trådstarter

Vi står og skal til at købe alt det i babypleje. Men hvad skal man egentlig bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

AnneBJ

Det er jo smag og behag, vi har følgende:

Neglesaks 

Voksentandbørste til at rede hår

Vådservietter og skumklude

Anmeld

13. juni 2011

Fru'Rugaard

Hej
Vi købte simpelthen ALT dengang- men da Maja kom havde vi slet brug for det Så jeg vil bare anbefale noget baby shampoo, og noget "alt i 1 bad", og self noget salve til numsen og en lille tube fedcreme

Anmeld

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Tænkte også på salver og sådan?

Anmeld

13. juni 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Vi står og skal til at købe alt det i babypleje. Men hvad skal man egentlig bruge?

køb en god babyolie til badet, sæbe er unødvendigt de første mange mdr. Olien er også dejlig efter et bad, når du giver baby massage.

Plus en god fed creme som er god at have og evt. en bodylotion, det hele uden parfume og parabener naturligvis.

Så ville jeg undlade at købe zinksalve, det er ikke et vidundermiddel, som mange synes. Herhjemme har vi altid brugt E-vitamin salve, som kan fåes i Matas. Det er super godt for røde barnenumser og revnede brystvorter.

Vi bruger store vatrondeller til at tørre numsen med istedet for vådservietter eller skum vaskeklude, som jeg synes er for hårde mod babys numse.

Køb en god neglesaks i matas, det skal være den som buer i enden.

Og en lusekam er god at have hvis baby får arp

Anmeld

13. juni 2011

AnneBJ

Hov - vi bruger også en tjæresalve til numsen - inotyl hedder den.

Mht. tættekam til arp, så er tandbørsten ganske god til formålet Det var min SP der rådede mig til det, i stedet for den tættekam jeg allerede havde

Anmeld

13. juni 2011

132319

Jeg vil fraråde ALT der hedder olie og sæbe det første halve år! Olie smadrer hudens evne til at genfugte sig selv og sæbe udtørrer. Kamille er 9 måneder og har hverken haft sæbe eller olie i badet endnu, dog er hun de sidste 3 måneder blevet vasket i numsen med sæbe om morgenen

Anmeld

13. juni 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Vi købte sådan et lille "1. aid kit" i babysam med børste, kam, file, negleklipper og lille børste i.
Så købte vi badeolie, zinksalve og en fed creme. Det er hvad vi bruger når hun er i bad og ved rød numse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.