Pædofili og billeder på FB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har lige advaret min mor om at ikke lægge for mange og afslørende billeder ud på FB, af min datter, da jeg ikke vil at de skal ligge på nettet. Ikke billeder hvor hun er helt nøgen selvfølgelig, det ville hun aldrig lægge ud, men billeder af hende i bar overkrop. Hun har ikke mange FB venner, men "synes godt om" RIGTIG mange sider.

Er det ikke rigtigt, at der er virkelige menneske bag disse sider?? Og hvis det er, er det jo umuligt at vide, hvem de er.

Hvad er jeres holdninger? Jeg vil ikke gøre hende ked af det, men føler at jeg må sige fra, når nu hun sætter min datter i en meget utryg position.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Mira0911

Disse sider man synes godt om, kan jo ikke se ens profil, man skal jo være venner for at kunne se billeder osv... 

Og nogle profiler er ikke så private igen, så den vej igennem kan man også se billeder osv uden at være venner...

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Disse sider man synes godt om, kan jo ikke se ens profil, man skal jo være venner for at kunne se billeder osv... 

Og nogle profiler er ikke så private igen, så den vej igennem kan man også se billeder osv uden at være venner...

Er du sikker i at dem bag siderne ikke kan se billederne?
Hvordan kan man egentlig sikre sig? Jeg ved ikke om hun har 100% privat profil.. Men hun hører til dem som ikke fatter at der altså findes mange udnyttende og falske personer. Hun forstår f.eks. ikke hvorfor hun ikke må tage kamera med sig i svømmehallen, når vi svømmer sammen med min datter..

Anmeld

12. juni 2011

Faith

Jeg sætter heller ikke "nøgenbilleder" ind af mine drenge. Der findes mange syge mennesker derude, og jeg kan ikke klare tanken om at nogen skal bruge billeder af mine drenge til noget som helst der har med sex at gøre. Det giver mig rent ud sagt kvalme at tænke på at der  faktisk er mennesker derude der tænder på små børn

Jeg tror de er overalt. Det kan ligeså godt være naboen som alle mulig andre. Synes det er en forældres pligt at beskytte sine børn mod eventuelle krænkere på alle mulige måder. Derfor er jeg stærk modstander af at man lægger billeder ind af sine børn hvor man kan se kønsdele og numser. Synes bare ikke det er passende.

Anmeld

12. juni 2011

lukasmor

smillaluna skriver:

Jeg sætter heller ikke "nøgenbilleder" ind af mine drenge. Der findes mange syge mennesker derude, og jeg kan ikke klare tanken om at nogen skal bruge billeder af mine drenge til noget som helst der har med sex at gøre. Det giver mig rent ud sagt kvalme at tænke på at der  faktisk er mennesker derude der tænder på små børn

Jeg tror de er overalt. Det kan ligeså godt være naboen som alle mulig andre. Synes det er en forældres pligt at beskytte sine børn mod eventuelle krænkere på alle mulige måder. Derfor er jeg stærk modstander af at man lægger billeder ind af sine børn hvor man kan se kønsdele og numser. Synes bare ikke det er passende.

Anmeld

12. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Hvordan kan man egentlig sikre sig? Jeg ved ikke om hun har 100% privat profil.. Men hun hører til dem som ikke fatter at der altså findes mange udnyttende og falske personer. Hun forstår f.eks. ikke hvorfor hun ikke må tage kamera med sig i svømmehallen, når vi svømmer sammen med min datter..

Man kan gå ind i indstillingere og lave sådan at dem udefra ikke kan se billeder, væg, status osv.. 

Min er 100% privat, det eneste man kan se når man ikke er venner med mig, er mit profilbillede, hvem jeg er i forhold med... 

Anmeld

12. juni 2011

N&J

Anonym skriver:

Man gør sin profil, sine billeder og væg fx. så at kun ens venner kan se det, ens vennens venner erller alle, og det kan man faktisk gøre med alle. 

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja, altså det med privat indstillingerne ved jeg. Men grupper og sider, er jeg bare ikke så sikker på. Og hvis man synes godt om flere hundrede sider (jeg overdriver ikke) så kan man vel ikke være sikker!

Anmeld

12. juni 2011

aya-zia

Anonym skriver:

jeg har en side på facebook... og dem der her sagt syntes godt om på min side, deres billeder kan jeg ik se...

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

jeg har en side på facebook... og dem der her sagt syntes godt om på min side, deres billeder kan jeg ik se...

Ok, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.