Anonym skriver:
Håber i kan hjælpe mig..
Jeg har en dreng på 14mdr, jeg er ikke sammen med hans far, men har derimod en kæreste i København..
Derudover har jeg kigget rundt efter arbejdet efter endt uddannelse, og der er bare flere stillinger i KBH området, så jobmæssigt vil det være bedst at flytte derover, selvom kæresten også kan blive forflyttet herover, dog kan han tjene mere på sit musik ved at blive i KBH end han kan ved at bo i jylland..
Så egentlig kan vi begge have de bedste indkomster ved at bo i KBH området.. Jeg ved godt penge ikke er alt, og vores indtægt vil også være rimelig her i Jylland, men det er bare så ærgeligt hvis hans karriere ved musikken skal gå lidt i stå, da det virkelig er noget han brænder for, også selvom det kun er et bierhverv lige nu..
Jeg regner ikke med at skulle flytte derover før om et lille års tid hvor min dreng så er omkring 2 år muligvis lidt mere..
Vi prøver at få et barn mere sammen, og vil jo derfor gerne bo sammen også..
Men hvordan skal jeg forholde mig overfor min søns far som bor i jylland?? Kan han gøre indsigelser imod at jeg skal flytte derover når det hovedsagligt er på grund af jobbet at jeg bliver nødt til det?? Som skrevet kan min kæreste jo blive forflyttet herover hvis jeg mod alt forventning får job her i jylland..
Er der noget jeg skal udover at meddele det mindst 6 uger før flytningen?? Vi har forresten fælles forældremyndighed, og vi er ved at etablere weekend samvær nu, så der er jo omkring et år til at få det til at køre ordentligt..
men hovedsagligt, kan han nægte mig at flytte så langt??
Hej, jeg faldt over nedenstående, måske du kan bruge det til noget:
Den forælder, som barnet har bopæl hos, kan træffe afgørelse om overordnede forhold i barnets daglige liv, herunder hvor i landet bopælen skal være, jf. § 3, stk. 1. Bopælsforælderen træffer således bestemmelse om den direkte daglige omsorg, daginstitution, skolepsykolog, almindelige lægeundersøgelser og behandlinger, børnesagkyndig rådgivning, fritidsaktiviteter, der ikke er risikobetonede, og indenlandske flytninger.
En forælder, der vil ændre sin eller barnets bopæl til et andet sted her i landet eller i udlandet, skal underrette den anden forælder herom senest 6 uger før flytningen.