forkølelse konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

CHD

min søn på knap 11 mdr. har her det første år været forkølet så mange gange. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange. Jeg synes jeg giver ham tøj nok på, og han spiser sundt og sover fint. Er der nogle gode råd?? Hans forkølelser varer ofte 3 uger og så er han kortvarigt på toppen, for bagefter at blive forkølet igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Nessie

Jeg har desværre ikke rigtog nogen gode råd. Det har været det samme med Daniel,  men det ser da ud til at være bedre nu, han er 20 mdr.

Vi begyndte at give ham Bio-Strath, for at styrke hans immunforsvar, og synes også at det hjalp

Anmeld

14. juni 2011

Rebecca Persson

Hej!

Der kan være rigtig mange årsager til forkølelsen.

Er din baby ramt af klart snot, så giv 10 mg zink hver anden dag. (køb en 20 mg tablet, del den og knus den). 

Ved særligt klamt snot  hjælper A-vitamin. Det giver du bedst i form af 1/2-1 tsk Arctic Cod Liver Oil fra Nordic Naturals (som jeg INGEN økonomiske interesse har i! -den er bare bedst).  Det er noget, jeg anbefaler til alle babyer pga. indholdet af meget vigtige fedsyrer. 

Giv C-vitamin, 300 mg om dagen, knuste tyggetabletter, f.eks. Acerola.

Hold babys fødder varme og brug uldundertøj september-april.

Mælkeprodukter er slimdannende. Bedst at vente med dem til barnet er mindst 12 måneder.

Den gode gamle kamillete.

God håndhygiejne og indeklima, bl.a. udluftning 2 x 5 min derhjemme hver dag. 

Styrk immunforsvaret med gode kosttilskud og supersund mad. Det er emnet for min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011).

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.