Sygemeldt... Vdste i det? Eller bar mig der er blevet snydt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej...

Sagen er den jeg blev sygemeldt for et år siden cirka, jeg arbejdet dengang pt 30 timer det vil sige jeg fik kun sygedagpenge efter de 30 timer.. Den anden dag sad jeg og snakket med en anden "syg" som fortalte at når man var fuldtidsforsikret i a-kassen så kan jeg få fuld sygedagpenge. Så i et år har min kommune undladet at fortælle mig dig.

Heldigvis sagde min fagforening at kommunen måtte betale tilbage da de har undladet at fortælle det.. Skal lige siges vi var flere på holdet der nu skulle ned at snakke med kommunen da de har snydt os.

Så nu er det jeg vil høre om det er mig det er total blank og burde have vist det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Nettemor

jeg vidste det ikke. så det er ikke kun dig. troede ikke man havde ret til mere end hvis man skulle på dp. og så vidt jeg ved så er dp'en afhængig af antallet af timer.. ?

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Fuldtidsforsikret er hvis du skulle ryge på dagpenge så ville du få fuld dagpenge.. De fleste er i dag fuldtids.. Jeg står i Foa og for akasse/fagforening betaler jeg hver måned 738kr så hvis andre også gør det må de også være det.. Skal lige siges at jeg ikk betaler til efterløn Men ville bar lige fortælle det da jeg tænkte der sad nogle sygemeldt herinde som måske også blev snydt.

Anmeld

12. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

Hej...

Sagen er den jeg blev sygemeldt for et år siden cirka, jeg arbejdet dengang pt 30 timer det vil sige jeg fik kun sygedagpenge efter de 30 timer.. Den anden dag sad jeg og snakket med en anden "syg" som fortalte at når man var fuldtidsforsikret i a-kassen så kan jeg få fuld sygedagpenge. Så i et år har min kommune undladet at fortælle mig dig.

Heldigvis sagde min fagforening at kommunen måtte betale tilbage da de har undladet at fortælle det.. Skal lige siges vi var flere på holdet der nu skulle ned at snakke med kommunen da de har snydt os.

Så nu er det jeg vil høre om det er mig det er total blank og burde have vist det?

ehm, nej det vidste jeg ikke :O 

og jeg tror jeg er fuldtidsforsikret, betaler 900 kr. om måneden .. det skal jeg da lige have undersøgt..

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

Det burde du også være.. Synes det er utroligt at de lige vælge at snyde sygemeldt det er jo ikk ligefrem fordi lønnen er vanvittig god.

Anmeld

12. juni 2011

Anonym trådstarter

13. juni 2011

Anonym trådstarter

Andre der kan fortælle de evt er blevet snydt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.