Børnehave og sol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Anonym trådstarter

Min datter er lige startet i BH. Og jeg har lagt mærke til at børnene er ude hele dagen... Det er jo fint, men tænker bare... De er ude mellem 12 og 14 osse, medmindre de sover til middag.

Dørene står åbne, så børnene styrer selv om de vil være inde eller ude. Min datter har jeg så forventninger om skal sove dernede i starten, når først hun er kørt ind... Men det er jo ikke sikkert hun gider det... Hun har sin solhat med, men de giver hende den ikke på. Dog smører de alle børn ind i solcreme til middag.. Men der er kun mulighed for skygge over lidt af det ene legeområde og i legehuset.

Men min datter sætter sig jo ikke ind i skyggen i et bestemt tidsrum...

Hvordan er det i jeres børns børnehaver? Er de også ude hele dagen eller sørger pædagogerne for at lave noget indendørs i det tidsrum der hedder 12-14 ?

Jeg er nok temmelig solforskrækket, men hvis bare ungerne ikke bliver røde, er det vel heller ikke et problem? Synes jo også det er synd for min datter, hvis hun skal sidde indendørs og kigge på alle de andre som leger udenfor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Nettemor

kan du ikke nævne det med solhatten for dem? det kan da ikke være det store problem at de skal give hende den på.. om vinteren giver de dem jo også huer på,...

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

kan du ikke nævne det med solhatten for dem? det kan da ikke være det store problem at de skal give hende den på.. om vinteren giver de dem jo også huer på,...

Jo det kan jeg, og det gør jeg også.. Men det er kæresten der har været med hende de sidste par dage, og han har glemt at give hende den på, så måske de bare har tænkt at det nok ikke er nødvendigt, når han ikke har givet hende den på... Men synes måske stadig det er lidt "vildt" at de er ude mellem 12'og 14.

Anmeld

11. juni 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Jo det kan jeg, og det gør jeg også.. Men det er kæresten der har været med hende de sidste par dage, og han har glemt at give hende den på, så måske de bare har tænkt at det nok ikke er nødvendigt, når han ikke har givet hende den på... Men synes måske stadig det er lidt "vildt" at de er ude mellem 12'og 14.

ja men som du selv siger kan det være svært at tvinge dem til at være inde når det er så varmt. men de kunne jo prøve at der var noget 'stille' leg/ læsen også i skyggen.. men det er svært. der er jo mange børn og knap så mange voksne..

Anmeld

11. juni 2011

tazz

Sådan er det mange steder. I Annas børnehave er de også ude i lyn og torden.

Der er aldrig nogen der er blevet skoldede dernede, de får et godt lag solcreme på, og så sidder de i skyggen og spiser frokost og frugt og drikker også vand i skyggen.
Jeg synes det er fantastisk at de gør det. UD og lege med ungerne.

Anmeld

11. juni 2011

bullerbassen

tazz skriver:

Der er aldrig nogen der er blevet skoldede dernede, de får et godt lag solcreme på, og så sidder de i skyggen og spiser frokost og frugt og drikker også vand i skyggen.

Ej de er vel ikke ude i lyn & torden ????

Pu ha arbejder selv i børnehave & vi er ALDRIG ude hvis der lyner eller tordner. Kun i regnvejr - hvis det ikke er lår fede stråler

Anmeld

11. juni 2011

tazz

bullerbassen skriver:

Ej de er vel ikke ude i lyn & torden ????

Pu ha arbejder selv i børnehave & vi er ALDRIG ude hvis der lyner eller tordner. Kun i regnvejr - hvis det ikke er lår fede stråler

Hvis ungerne vil ud, så er der en voksen som går med dem. Også selvom det står ned i stænger. Og ja, selvom det lyner og tordner - de tør så aldrig gå længere ud end halvtaget, så det er så meget med det

Anmeld

11. juni 2011

132319

tazz skriver:

Samme der hvor Hjalte går 

Anmeld

11. juni 2011

bullerbassen

tazz skriver:

Hvis ungerne vil ud, så er der en voksen som går med dem. Også selvom det står ned i stænger. Og ja, selvom det lyner og tordner - de tør så aldrig gå længere ud end halvtaget, så det er så meget med det

Vi er godt nok også ude i regn - Men torden & lyn er vi inde pga risiko for lynned slag..

Troede faktisk ikke de måtte - men måske man bare har taget stilling på min arbejds plads . Til at man ikke må gå ud ....

Anmeld

11. juni 2011

bullerbassen

Arbejder i børnehave og vi er altid ude hver dag efter frokost. Og om sommeren også gerne formiddag.

Ungerne vil gerne være ude - og det skal de jo have lov til. Efter frokost bliver de selvfølgelig smurt i solcreme.

Og over vores sandkasse er der et kæmpe solsejl så der er skygge. Ellers er der ½ tag og store træer med skygge.

De fleste børn har ikke lyst til at være ind når der er godt vejr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.