Han gjorde det sgu igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej

Må lige have luft!

Min mand har det med at glemme at han er i et parforhold. Nu skal det ikke misforståes, han er ikke utro eller noget.

Meeen han glemmer at hvad han beslutter sig for at gøre har en konsekvens for mig også.

I går talte han med sin mor og lovede at hvis det blev nødvendigt, ville han gerne komme i dag og hjælpe med at køre halm..... Det siger han bare ikke til mig.

Altså ikke før vi sidder hos mine forældre (godt 100 km væk fra mine svigerfamilie) og har bestilt mad udefra.

Så kommer der "øhh du kan vel godt klare vores datter selv, jeg skal ud og hjælpe min forældre"

Og så tog han sin motorcykel og kørte.....

Her sad jeg så og var flov over han bare efter lod mig med ekstra mad hos mine forældre, og med en følelse af ikke have en betydning i hans liv!!!

Jeg har ikke noget i mod at han skal hjælpe.

Men jeg har noget i mod at han ikke informerer mig om det noget før, når han allerede viste det i går. Jeg synes det er uacceptabel at køre fra dyrt bestilt mad inden han har spist.

Og ja og det er jo ikke første gang han laver sådan et nr....

Jeg ved ikke en gang om jeg gider at tale med store bogstaver når han kommer hjem.

Jeg er bare så træt af at han ikke forstår, hans handliger har konsekvenser for andre end ham selv!!!

Hvis du har læst med så langt så tak fordi du gad at bruge din tid på at jeg fik læsset af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Rockertand

RESPEKTLØST - det er lige, hvad det er.....

Hvis han havde fortalt dig, at han havde en anden aftale på samme aften, som I skulle være sammen med dine forældre - havde du så været træt af det eller sur, nægtet ham at tage afsted eller skældt ud? Hvor mange aktiviteter har I sammen som familie?

Anmeld

11. juni 2011

Nettemor

forstår så godt hvordan du har det. har det lidt på samme måde men ikke helt. min mand har et rimelig tæt forhold til sine forældre. pt bygger vi hus og vi har ikke en endelig plan for alt endnu. fx haven. og jeg har det da lidt sådan at vi snakker sammen om det inden vi snakker med andre om det. men nej. han kan godt sidde og fortælle sine forældre at det har han planer om skal ske og så hører jeg det tilfældigt senere ved at min svigermor fx siger at det bliver da godt.. og jeg bliver mega skuffet. som om jeg ingenting har at skulle have sagt..

ikke helt det samme men alligevel (sorry jeg liige selv læssede af)

men jeg forstår ikke at din mand overhovedet tog med over til dine forældre? og hvorfor tog han motorcyklen? fortalte han ikke det inden? syns du skal sige til ham at det gør dig meget skuffet og ked af det og du føler dig meget lille når det sker og det bryder du dig absolut ikke om! her plejer det at hjælpe et stykke tid.

(min svigermor har faktisk sagt til mig at jeg skal sørge for at sige sådan noget til min mand for ellers tænker han ikke på det. det er ikke for at være ond eller noget at han gør det. han tænker bare ikke lige over at det er vigtigt for mig, så jeg nævner det af og til for ham. siger fx jeg syns det er rigtig dejligt når vi snakker om tingene inden alle andre hører om det , så virker det ikke så slemt..  måske skulle du gøre det samme. )

uhh det blev lidt langt. håber ikke det var alt for rodet

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

RESPEKTLØST - det er lige, hvad det er.....

Hvis han havde fortalt dig, at han havde en anden aftale på samme aften, som I skulle være sammen med dine forældre - havde du så været træt af det eller sur, nægtet ham at tage afsted eller skældt ud? Hvor mange aktiviteter har I sammen som familie?

Tak for dit svar

Jeg havde ikke været vred, hvis han havde for talt mig i går, det var en mulighed at han skulle hjælpe til. De hjælper os med så meget så det er helt på sin plads at vi også hjælper dem.

Ang hvor meget vi laver sammen, ud over de der svipser med hans forældre, så laver vi næsten alt sammen som familie. Det nyder vi alle tre.

Det er mere det at ikke gider at fortælle mig det. Der er problemet.

Ang motorcyklen, så var min datter og jeg kørt op til mine forældre i bilen, og han kom senere på motorcykle. Både fordi det er fedt for ham, men også fordi at han lige ville ordne nogle ting inden han tog afsted.. 

Anmeld

11. juni 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Jeg havde ikke været vred, hvis han havde for talt mig i går, det var en mulighed at han skulle hjælpe til. De hjælper os med så meget så det er helt på sin plads at vi også hjælper dem.

Ang hvor meget vi laver sammen, ud over de der svipser med hans forældre, så laver vi næsten alt sammen som familie. Det nyder vi alle tre.

Det er mere det at ikke gider at fortælle mig det. Der er problemet.

Ang motorcyklen, så var min datter og jeg kørt op til mine forældre i bilen, og han kom senere på motorcykle. Både fordi det er fedt for ham, men også fordi at han lige ville ordne nogle ting inden han tog afsted.. 

Vi har haft en snert af det herhjemme - men det har hjulpet gevaldigt, at der nu hænger en kalender meget tilgængeligt, og hvis vi snakker om, at den ene eller anden skal noget (det kan godt være nævnt som en sidebemærkning, eller min mand er helt overbevist om, at han har sagt det), så rejser jeg mig med det samme og skriver det på kalenderen - og min mand har valgt at følge mit eksempel og er blevet helt god til at skrive det på, og så får vi lige en god snak om planlægningen samtidigt.

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

forstår så godt hvordan du har det. har det lidt på samme måde men ikke helt. min mand har et rimelig tæt forhold til sine forældre. pt bygger vi hus og vi har ikke en endelig plan for alt endnu. fx haven. og jeg har det da lidt sådan at vi snakker sammen om det inden vi snakker med andre om det. men nej. han kan godt sidde og fortælle sine forældre at det har han planer om skal ske og så hører jeg det tilfældigt senere ved at min svigermor fx siger at det bliver da godt.. og jeg bliver mega skuffet. som om jeg ingenting har at skulle have sagt..

ikke helt det samme men alligevel (sorry jeg liige selv læssede af)

men jeg forstår ikke at din mand overhovedet tog med over til dine forældre? og hvorfor tog han motorcyklen? fortalte han ikke det inden? syns du skal sige til ham at det gør dig meget skuffet og ked af det og du føler dig meget lille når det sker og det bryder du dig absolut ikke om! her plejer det at hjælpe et stykke tid.

(min svigermor har faktisk sagt til mig at jeg skal sørge for at sige sådan noget til min mand for ellers tænker han ikke på det. det er ikke for at være ond eller noget at han gør det. han tænker bare ikke lige over at det er vigtigt for mig, så jeg nævner det af og til for ham. siger fx jeg syns det er rigtig dejligt når vi snakker om tingene inden alle andre hører om det , så virker det ikke så slemt..  måske skulle du gøre det samme. )

uhh det blev lidt langt. håber ikke det var alt for rodet

Hej tak for dit svar

det blev ikke rodet.

Han tog motorcyklen op til mine forældre, fordi der er nogle fede sving på vejen der op og fordi han ville lige lave noget her hjemme. Så vores datter og jeg tog bare selv afsted før ham.

Og jeg synes faktisk at din situation er den samme som min. Det er præcis sådan noget at min mand kunne finde på også...

Han er lige kommet hjem, og jeg har sagt at jeg godt ved at han ikke forstår at det såre mig, gør mig sur, at han sådan glemmer mig i hans liv... Han forstår det bare ikke.

Jeg ved ikke om det er bare er sådan en mande ting... er dog også træt af at mænd kan bruge det at de er en mand som undskyldning for at være ubetænksom.....

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Vi har haft en snert af det herhjemme - men det har hjulpet gevaldigt, at der nu hænger en kalender meget tilgængeligt, og hvis vi snakker om, at den ene eller anden skal noget (det kan godt være nævnt som en sidebemærkning, eller min mand er helt overbevist om, at han har sagt det), så rejser jeg mig med det samme og skriver det på kalenderen - og min mand har valgt at følge mit eksempel og er blevet helt god til at skrive det på, og så får vi lige en god snak om planlægningen samtidigt.

Vi har faktisk også en kalender, han bruger flittigt....

Men når det gælder hans forældre så er det en helt anden sag......

Anmeld

11. juni 2011

Nemesis

Her er det ikke familietid men arbejdsrejser eller sene møder han "glemmer" at fortælle om.

Jeg har gjort det til vane at spørge " har du nogen planer i dag" ??  eller "Hvordan ser dagen ud i dag" eller i morgen eller også er det ugen jeg spøger til.

På den måde får jeg skrevet ind i kalenderen og hver gang den ikke holder får han det af vide. Han har også måtte ændre sine "pludseligt" opståede planer,fordi JEG har haft aftalt andet og han derfor ikke har kunne tage afsted..det er dog yderst sjældent det sidste sker :-)

Men spørg ham..evt. ved morgenmaden om hvad dagen bringer og hvis han så stadig intet siger SÅ ville jeg virkelig blive sur og fortælle ham at det er meget muligt han ikke forstå detl, men det er alm. respekt overfor DIG men så sandelig også hans omgivelser at give besked.

Ellers må du jo gøre det samme...altså lige pludselig rejse dig og sige øhne faktisk så skal jeg hjem til mine forældre - du klarer lige vores datter ik?!

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.