Ja jeg ved godt at det er 10 dage siden Cassandra havde 1 dag i børnehaven, men der kom et par "ting" i vejen, så her kommer opdateringen.
30 maj. kl. 9 startede Cassandra i børnehaven, nej hvor hun glædede sig. Når vi går til børnehave går vi samme vej som, når vi går til vuggestuen. Så da vi var på vej ned til børnehaven og skulle dreje, sagde hun: "nej", jeg siger: "vi skal den vej", svaret på det var " mig ikke i vuggestue". Jeg siger så: "nej du skal ikke i vuggestuen, men vi skal forbi vuggestuen ned til børnehaven". Den godtog hun.
Da vi kom ned i børnehaven kl. 9, var hun meget fascineret og kiggede rundt, og skulle lege med ALT på stuen. Vi var 1 time på stuen og så ud på legepladsen, hvor hun super hyggede sig, det var kun mig der stod og "små kedet" mig lidt.
Hun fik gynget i sansegyngen, og TOTAL hyggede sig. Der var desværre en snart skolepige, som lærte en 3årig, hvordan man IKKE sidder på en gynge, så hende på 3 endte med at falde af gyngen. Heldigvis slog hun sige ikke. Derefter var det ud og lege på resten af legepladsen.
Hun endte med at lege med 2 piger som har gået på hendes stue i vuggestuen, den ene var Vina, som hun har snakket om siden hun startede i børnehave for 2 mdr siden, og Arlina som stoppede for max 1 år siden. Men det virkede ikke som om de havde glemt hinanden. kl. 11.30 gik vi hjem, da de skulle spise.
Men sikke som hun hyggede sig, for da vi senere hentede Julius, var det hendes ynglingspædagog Pernille, der var lukkede. Hun fik sin afskedsgave (blev vild glad) og en ordentlig omgang snak fra Cassandra om hvad hun havde lavet i børnehaven,og om hende( også en fra hendes stue i vuggestuen og nu i børnehaven) der var faldet af gyngen, og hvem hun legede med.
Om aften derhjemme snakkede Cassandra også om børnehaven og nej hvor hun glædede sig at komme igen i morgen.
Tirsdag 31 maj. Cassandra og Julius kom i bad om morgen(sprændt vandrør aften før.) Da Cassandra var i bad lignede det at hun havde 2 knopper som jeg mistænkte var skoldkopper. Jeg spurgte mig ad hos Pernille, da Julius blev afleveret og hun mistænkte det også, uden at ha set hende. Men jeg tænkte at børnehave skulle se på det. Så kl. 9 var vi igen børnehaven, og JEP, hun havde SKOLDKOPPER.
Så hjem igen, heldigvis havde jeg advaret hende, så hun blev ikke ked af det.
Så en meget lang uge med skoldkopper OVER DET HELE og varmen. Cassandra endte med at komme til lægevagten torsdag, da hendes højre tommelfingre ikke så god ud og var hævet. Svaret var BETÆNDELSE. Så hvis det ikke var Cassandra der ikke kunne sove ordentlig grundet skoldkopperne, så var det Julius og varmen. Så fredag og lørdag var slemme dage på arbejdet også på grund af andre ting.
Da Cassandra omkring søndag havde sår på dem alle kunne hun jo godt komme i børnehaven, men grundet hendes eksem og sårene ville vi vente lidt, men da mandag og tirsdag var magtkampe nmellem os og hende var det tid til børnehaven.
2 børnehavedag:
Min tanke: Jacob være der mellen 9-10 og går hjem, når de skulle på legepladsen og så hente hende efter frokost 12.30.
kl. 8.15/8.30 var Jacob og Cassandra i børnehaven, Cassandra var Jacob fløjtende ligeglad, så han snakkede lige med pædagogerne, og han kom så igen kl. 11.30. Cassandra havde hygget sig hele dagen og havde slet ikek været ked af det.
Så det gør de så i morgen igen. Dejligt når hun er SÅ klar til børnehaven. ( skal lige siges hun har snakket meget børnehave, da hun havde skoldkopper, og i går(d. 7/6) ville hun i børnehave kl. 19.30)