Feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. juni 2011

lisesp83

Hey piger.

Nu har Julie haft feber i 4 dage, den siger 38,9 - 39,1..

Hun får panodil junior om morgenen, det tager feberen. Dog kommer feberen igen om aftenen og natten, så ingen søvn her.

Idag skulle vejret jo blive godt, men må Julie kun være indenfor? Må vi ikke tage ud og nyde vejret? Vi har været inde alle de 4 dage det har stået på, og jeg trænger til fornyet energi, via sol og vind.

Man blir da lidt depri af at gå inde.. Øv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

NinaNymannMadsen

tror ikk at lidt frisk luft skader. det kan være det hjælper. bare se hvordan hun har det mens i er ude. og ha noget væske klar til hende hvis hun får brug for det.

har været ude med asta selvom hun har været syg med feber hun er somregl faktis blevet mere frisk af det. det behøver ikk at være flere timer jo bare kort tid så i kan få lidt nyt energi og hun kan få lidt frisk luft for det skader jo ikke.

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

Hey piger.

Nu har Julie haft feber i 4 dage, den siger 38,9 - 39,1..

Hun får panodil junior om morgenen, det tager feberen. Dog kommer feberen igen om aftenen og natten, så ingen søvn her.

Idag skulle vejret jo blive godt, men må Julie kun være indenfor? Må vi ikke tage ud og nyde vejret? Vi har været inde alle de 4 dage det har stået på, og jeg trænger til fornyet energi, via sol og vind.

Man blir da lidt depri af at gå inde.. Øv..

En god regel er ALDRIG at tage et sygt barn ud og slet ikke når feberen er så høj.
Og så vil jeg fraråde at du undlader at give noget der slår feberen ned i dagtimerne, hvor du skal lade den arbejde for hende.
Der er jo en grund til at hun har feber..den er hendes ven. Den er med til at bekæmpe den virus og/eller de bakterier hun har i kroppen, fordi de IKKE kan tåle varme, og når du slår feberen ned, så kan hendes krop ikke bekæmpe det der er af fremmede vira i den. Derfor kan hun være syg meget længere og det kan endda sætte sig til det der er værre.
Du kan godt give hende lidt panodil til aftenen, for der har feber en tendens til at stige, og giver en dårlig nattesøvn, men om dagen, så lad den arbejde i fred.

Mht at gå ud, så vil jeg bestemt fraråde det. Ville du måske gå ud hvis du havde så høj feber?
Du risikerer at hun bliver afkølet, får træk, bliver for varm osv. så sygdommen kan sætte sig til fx lungebetændelse eller andet.
Så bliv hjemme med trolden til hun har det bedre.
Iøvrigt vil jeg da sige, at hvis det ikke er blevet bedre til i morgen, så ville jeg tage hende en tur til vagtlægen.
God bedring med hende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juni 2011

serinasmor

hvis hun ellers har det fint er der vel ingen grund til at blive indendøre

Anmeld

11. juni 2011

serinasmor

SussieThyssen skriver:

En god regel er ALDRIG at tage et sygt barn ud og slet ikke når feberen er så høj.
Og så vil jeg fraråde at du undlader at give noget der slår feberen ned i dagtimerne, hvor du skal lade den arbejde for hende.
Der er jo en grund til at hun har feber..den er hendes ven. Den er med til at bekæmpe den virus og/eller de bakterier hun har i kroppen, fordi de IKKE kan tåle varme, og når du slår feberen ned, så kan hendes krop ikke bekæmpe det der er af fremmede vira i den. Derfor kan hun være syg meget længere og det kan endda sætte sig til det der er værre.
Du kan godt give hende lidt panodil til aftenen, for der har feber en tendens til at stige, og giver en dårlig nattesøvn, men om dagen, så lad den arbejde i fred.

Mht at gå ud, så vil jeg bestemt fraråde det. Ville du måske gå ud hvis du havde så høj feber?
Du risikerer at hun bliver afkølet, får træk, bliver for varm osv. så sygdommen kan sætte sig til fx lungebetændelse eller andet.
Iøvrigt vil jeg da sige, at hvis det ikke er blevet bedre til i morgen, så ville jeg tage hende en tur til vagtlægen.
God bedring med hende.

Kærligst
Sussie

39,1 er da ikke rigtigt høj feber for en 1årig ?

vagtlægerne rundt om i landet siger den skal være omkring de 40 før den er høj ...

vil nu sige det kommer helt an på hvordan hun ellers har det

Anmeld

11. juni 2011

lisesp83

SussieThyssen skriver:

God bedring med hende.

Kærligst
Sussie

Tak for svar.

Det med panodil vidste jeg slet ikke, det var bare vagtlægen der sagde, at jeg kunne give hende lidt indimellem, for det ville tage toppen af det værste, så hun kunne holde ud at være til.

Og vagtlægen vil ikke se hende, for hun pludrer og fungerer nogenlunde i dagtimerne. Samt siger de, at hendes temp, ikke er alamerende.

Jeg hader når mit barn er syg, og jeg ville med glæde selv påføre mig hendes feber. ØVVV...

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

serinasmor skriver:

39,1 er da ikke rigtigt høj feber for en 1årig ?

vagtlægerne rundt om i landet siger den skal være omkring de 40 før den er høj ...

vil nu sige det kommer helt an på hvordan hun ellers har det

Det ER høj feber når den når op på 39...og kan da sige at de læger jeg kender siger det samme.
Det ville også være høj feber for dig.
Det er der, de begynder at blive slatne, hængehovede, utilpasse og sløve.

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

Tak for svar.

Det med panodil vidste jeg slet ikke, det var bare vagtlægen der sagde, at jeg kunne give hende lidt indimellem, for det ville tage toppen af det værste, så hun kunne holde ud at være til.

Og vagtlægen vil ikke se hende, for hun pludrer og fungerer nogenlunde i dagtimerne. Samt siger de, at hendes temp, ikke er alamerende.

Jeg hader når mit barn er syg, og jeg ville med glæde selv påføre mig hendes feber. ØVVV...

Åhh..det kender jeg kun alt for godt..man er jo villig til at påtage sig alverdens byrder blot for at ens guldklump kan slippe.
Men godt at hun er okay og får nok at drikke.

Vedr. brug af panodil så har en af vores andre brugere herinde, som er sygeplejerske fortalt at man helst helt skal undgå panodil til børn, (så vidt jeg forstod har hun haft med panodilforgiftede børn at gøre) men brug fornuften, så skal din prinsesse nok hurtigt komme sig.

Anmeld

11. juni 2011

lisesp83

serinasmor skriver:

hvis hun ellers har det fint er der vel ingen grund til at blive indendøre

Når hun lige får sovet lidt indimellem, så har hun det faktisk fint. Hun pludrer og vil gerne lege lidt. Dog er hun noget mor-syg.

Anmeld

11. juni 2011

lisesp83

SussieThyssen skriver:

Åhh..det kender jeg kun alt for godt..man er jo villig til at påtage sig alverdens byrder blot for at ens guldklump kan slippe.
Men godt at hun er okay og får nok at drikke.

Vedr. brug af panodil så har en af vores andre brugere herinde, som er sygeplejerske fortalt at man helst helt skal undgå panodil til børn, (så vidt jeg forstod har hun haft med panodilforgiftede børn at gøre) men brug fornuften, så skal din prinsesse nok hurtigt komme sig.

Okay, jamen så vil jeg da undgå det panodil.

Hun drikker masser af vand, så det er jo gode tegn. Spise vil hun ikke rigtig, så hun får frugt og youghurt, for det vil hun nogenlunde gerne have.

Og tak, jeg håber også snart hun er frisk igen. Og mig med. .. (træthed)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.