Pludselig opkast??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.781 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

MinNoah

Min dreng på knap to år kastede pludselig op i aften.

Han har haft fridag og vi var til fødselsdag hos Morfar - han fik lov at være længere oppe, og jeg puttede ham kl. 21 ca.

Da han ligger og er ved at falde i søvn sætter han sig pludselig op og så kaster han ellers alt mad op og begynder selvfølgelig at græde.

HVad tror i årsagen kan være??!

Kan de kaste op af overtræthed? Han havde ellers SLET ikke virket træt og været i super humør hele aftenen! Og har altså før været oppe til kl. 21.

Kan han have overspist? Hmm synes bare ikke han spiste meget mere end hvad han plejer, men lidt måske.

Kan omgangssyge komme bare sådan pludseligt?!

Eller kan han mon have spist noget han ikke kan tåle/noget fra haven eller hvad ved jeg? Men burde heller ikke ku ha sket da der var mennesker omkring ham stort set hele tiden..

Hmm man bliver lidt bekymret når han sådan pludselig bare kaster al maveindhold op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

L.J.L

MinNoah skriver:

Han har haft fridag og vi var til fødselsdag hos Morfar - han fik lov at være længere oppe, og jeg puttede ham kl. 21 ca.

Da han ligger og er ved at falde i søvn sætter han sig pludselig op og så kaster han ellers alt mad op og begynder selvfølgelig at græde.

Kan de kaste op af overtræthed? Han havde ellers SLET ikke virket træt og været i super humør hele aftenen! Og har altså før været oppe til kl. 21.

Kan han have overspist? Hmm synes bare ikke han spiste meget mere end hvad han plejer, men lidt måske.

Eller kan han mon have spist noget han ikke kan tåle/noget fra haven eller hvad ved jeg? Men burde heller ikke ku ha sket da der var mennesker omkring ham stort set hele tiden..

Hmm man bliver lidt bekymret når han sådan pludselig bare kaster al maveindhold op

Omgangssyge evt ? Hold øje med om han kaster mere op .

Anmeld

10. juni 2011

SussieThyssen

MinNoah skriver:

Det kan højest sandsynligt tænkes at han har fået en mavevirus.
Småbørn starter gerne fuldstændigt umotiveret med at kaste op, når de reder sig sådan en omgang..og der florerer en del af den slags i øjeblikket.

Så..sørg for at han får nok at drikke og hold syreholdige produkter fra ham i et døgns tid efter opkastningerne er ophørt.
Han må heller ikke få mælk.

Giv ham kiks, knækbrød, ristet brød, kamillete, havregrød, revent æble med lidt sukker, kogt vand.
og når opkastningerne er stoppet så gerne lidt cola og drikkecultura.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juni 2011

MinNoah

Det er vidst en god gang omgangssyge.. Han har kastet op mange gange siden og er ekstremt pyldret og selvfølgelig dvask når han ingenting spiser, og kaster det op han drikker...

Så nu er vi OBS på dehydrering, han har ikke tisset siden morgenbleen til morges... Nu sover han..

Nogle gode råd til en omgangssyge/feberramt dreng?

Anmeld

11. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

MinNoah skriver:

Sådan reagere frederic når nok er nok...

Vi har ellers aldrig været ude til efter kl 18.00 - så vi har altid kørt hjem og putted ham. 

Men ved svigermors og svigerfars sølvbryllup, ville vi prøve - da vi også følte os pressed til det, da de andre jo i familien lader deres unger blive oppe - de kan jo sove ude altid og blive putte hvor som helst..

Det gik slet ikke og jeg valgte at køre hjem med ham, så snart vi åbned døren hjem til - stod det også bare ud af ham... Han var hverken skidt eller syg og der var heller ikke mere derefter.

Anmeld

11. juni 2011

MinNoah

Mor til Frederic skriver:

Sådan reagere frederic når nok er nok...

Vi har ellers aldrig været ude til efter kl 18.00 - så vi har altid kørt hjem og putted ham. 

Men ved svigermors og svigerfars sølvbryllup, ville vi prøve - da vi også følte os pressed til det, da de andre jo i familien lader deres unger blive oppe - de kan jo sove ude altid og blive putte hvor som helst..

Det gik slet ikke og jeg valgte at køre hjem med ham, så snart vi åbned døren hjem til - stod det også bare ud af ham... Han var hverken skidt eller syg og der var heller ikke mere derefter.

Det var kun den ene gang han kastede op så? pga overtræthed/overstimulering?

Jeg er rimelig sikker på at Noahs tilfælde skyldes omgangssyge, han har kastet op hele dagen, er meget sløv + har haft diarre, det kan forhåbentlig ikke skyldes at han kom en time senere i seng end normalt

han plejer heller ikke reagere på at være længere vågen.

Anmeld

11. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

MinNoah skriver:

Det var kun den ene gang han kastede op så? pga overtræthed/overstimulering?

Jeg er rimelig sikker på at Noahs tilfælde skyldes omgangssyge, han har kastet op hele dagen, er meget sløv + har haft diarre, det kan forhåbentlig ikke skyldes at han kom en time senere i seng end normalt

han plejer heller ikke reagere på at være længere vågen.

Nej, tror også han har redet sig en omgang omgangs syge.. rigtig god bedring med ham..

ja... Det var blevet ham for meget og kunne jo ikke komme og sige; mor, jeg kan ikke mere, vil gerne hjem og have ro og sove - er træt.

Det var sidste år i juni mdr. så der var han ikke så gammel endnu. 

så vi valgte at 'gå tilbage' til det med at vi ikke tager nogen steder i hans middagslur eller når han skal i seng... Han har altid haft svært ved mange mennesker/ larm på én gang og løber endnu hurtigere tør for energi. Så skal vi til noget hvor vi ved der er mange mennesker tager vi begge biler med, så en af os kan køre hjem med ham, når vi kan se at han er ved at have fået nok.

Pyh omgangs syge er bare træls og peder hårdt for dem. Sidste år hvor den anden omgangs syge gik på omgang, bukked frederic også under for den. Det kom ud af den blå himmel efter hans middagslur og kasted op resten af dagen, også selvom der intet var at kaste op af. Selv 1 slurk vand, kom retur. Men han blev puttet, sov som vanligt hele natten uden at sige noget og var frisk da han vågned op. Dog lidt afkræftet, men ellers i hopla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.