har brug for et klap på skulderen og gode råd..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Vidunderligeunger

Sagen er den at, Alberte 1 år er kommet ind i en periode hvor det virker som om alt er imod hende, hvis hun selv kunne sige det. 

Hun vil ikke have tøj på, skiftes, have børstet tænder, i seng, sidde i barnevogn, lege selv, have mad eller noget hun plejer at ville.. Hun startede DP d. 1.3 og her>>   https://www.baby.dk/debat/108047pi1/syge-boern/syg-datter-hjem-fra-dp-eller-os-var-hun-ik--sultestrejke-.aspx << kan du læse hvorden det er gået. 

hun har så fra søndag til og med onsdag haft feber, som er gået i sig selv. Vi var ved lægen, men der var hverken noget med ører, hals eller lunger.. I nat var hun vågen fra 1-5, og ville ikke sove yderligere her i eftermiddag.. hun faldt dog i søvn her kl. 18.15, vågnede igen 19.00, hvor jeg så altså ikke tog hende op fordi hun jo ikke skal lave om på nat og dag, men var inde og synge en ekstra godnat sang + give sut en 10 gange.. og nu sover hun igen..

jeg er meget alene pt, da min kæreste arbejder flere døgn af gangen, så jeg kan mærke jeg bare er træt træt træt.. Min kæreste er rigtig god til at tage over, når han er hjemme, men der vil hun også kun ham. Hun bliver helt hysterisk hvis han forlader rummet eller hvis hun skal over til mig fra ham af (hvis han f.eks skal have sko på e.l.)... Så hun er meget far-syg (hvilket jo er dejligt på et hvis plan), men når han ikke er hjemme er hun SÅ mor-syg.. og det eneste tidspunkt jeg ikke har hende på armen er når jeg er i bad (i 2 minutter, hvor hun hænger op ad badekarret, som er vores bruser) og når jeg er på toilet, hvor hun alligevel gør tegn til at vil op..

nogen gode råd til, hvordan jeg hjælper hende bedst gennem denne fase i hendes liv, jeg vil jo ikke virke afvisende, men HOLD KÆFT hvor jeg bare trænger til fred lidt..

I morgen skal jeg i byen sammen med et par veninder, hvor hun skal passes i et døgns tid, da min kæreste desværre ikke er hjemme... Jeg tænker, at det måske vil være at gøre det endnu værre, men jeg kan også bare mærke, at jeg trænger til det. det er nogen hun er meget tryg ved, hun skal ud til... 

knus fra en trææææt mor, men med verdens dejligste hænge-på-arm 1-årig + et par pics..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Nettemor

tror det er en fase. sådan er vores dreng på 14 mdr også lidt. dog ikke så voldsomt. men han viser virkeligt sit temperament nu. hvis jeg har ham på armen kan han godt gøre tegn på at han vil ned, npr han så kommer ned så bliver han sur osv. men der er da også dejlige øjeblikke

men vi har snakket om at vi vil til hele tiden at sige til ham hvad han skal. altsså nu tager mor dig så far kan få sko af og så kommer du tilbage til far. og nu skal vi ud og have overtøj på og så skal vi ud og køre bil osv jeg ved ikke om det virker. det er noget vi begyndte med igår.. men det er da værd at prøve.

nu læste jeg ikke lige linket. men går hun stadig i dp? og hvordan er hun der?

vores dreng er slet ikke så hidsig når han er der eller hos bedsteforældrene så tror meget af det er grænse afprøvning

Anmeld

10. juni 2011

Vidunderligeunger

nettemor skriver:

tror det er en fase. sådan er vores dreng på 14 mdr også lidt. dog ikke så voldsomt. men han viser virkeligt sit temperament nu. hvis jeg har ham på armen kan han godt gøre tegn på at han vil ned, npr han så kommer ned så bliver han sur osv. men der er da også dejlige øjeblikke

men vi har snakket om at vi vil til hele tiden at sige til ham hvad han skal. altsså nu tager mor dig så far kan få sko af og så kommer du tilbage til far. og nu skal vi ud og have overtøj på og så skal vi ud og køre bil osv jeg ved ikke om det virker. det er noget vi begyndte med igår.. men det er da værd at prøve.

nu læste jeg ikke lige linket. men går hun stadig i dp? og hvordan er hun der?

vores dreng er slet ikke så hidsig når han er der eller hos bedsteforældrene så tror meget af det er grænse afprøvning

det vil jeg prøve, det med at sige hvad vi gør hele tiden... forklare alting.. tak..

Ja hun går stadig i Dp, og det går bedre. hun havde en "lille" sultestrejke, som så sluttede sidste torsdag, men nu har hun været hjemme hele denne uge også, så er spændt på hvordan hun reagerer på tirsdag når hun kommer tilbage, det bliver en kort dag, for hun skal vaccineres, og det giver nok endnu en sygedag... 

kan godt genkende det du skriver med at hun kommer op, men vil så ned igen, måske det er grænser hun prøver af, men så er det jo meget vigtigt at stå ved?? 

Alberte er nemlig også bare søøøød og rar når hun er hos andre. typisk

tak for svaret.. 

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

det var da så lidt. ja det er bare mega frustrende.. men det er jo også kun fordi vi elsker dem så højt. hvis vi ikke gjorde det så var vi jo ligeglade..

men ja har hørt noget om at hvis man hele tiden fortæller om det der skal ske så slapper de af. men det kender jeg da også fra mig selv. hvis du forestilelr dig at du sidder og leger i din helt egen verden og så bestemmer din mor at nu skal i afsted så hun kommer og tager dig op men du forstår ikke hvorfor. så ville jeg dælme også blive sur over at jeg ikke måtte lege.

eller hvis din højt elskede far lige er kommet hjem til dig og du har bare savnet ham så ekstremt og du kommer over til ham og det er bare dejligt og hyggeligt. og pludselig tager mor dig bare fra ham og du må ikke være ovre ved ham mere! det er da ikke fair. et lille barn tænker jo ikke over at far da har sko på og han ikke kan komme ind og lege før han har fået dem af og at han ikke kan tage dem af mens han har en lille pige på armen.

kan du se hvad jeg mener.

og forresten. mht dp. vores dreng begyndte i januar. og først her i maj (måske slut april) begyndte han at han ikke græd om morgenen når vi tog afsted. selv om han hyggede sig og ikke havde tid til at skulle hjem . og 2 sek efter jeg lukkede døren stoppede han og begyndte at snakke og lege. nu er vi endda kommet så langt at han selv hopper over til dagplejemoren og vinker til mig

Anmeld

10. juni 2011

Vidunderligeunger

nettemor skriver:

det var da så lidt. ja det er bare mega frustrende.. men det er jo også kun fordi vi elsker dem så højt. hvis vi ikke gjorde det så var vi jo ligeglade..

men ja har hørt noget om at hvis man hele tiden fortæller om det der skal ske så slapper de af. men det kender jeg da også fra mig selv. hvis du forestilelr dig at du sidder og leger i din helt egen verden og så bestemmer din mor at nu skal i afsted så hun kommer og tager dig op men du forstår ikke hvorfor. så ville jeg dælme også blive sur over at jeg ikke måtte lege.

eller hvis din højt elskede far lige er kommet hjem til dig og du har bare savnet ham så ekstremt og du kommer over til ham og det er bare dejligt og hyggeligt. og pludselig tager mor dig bare fra ham og du må ikke være ovre ved ham mere! det er da ikke fair. et lille barn tænker jo ikke over at far da har sko på og han ikke kan komme ind og lege før han har fået dem af og at han ikke kan tage dem af mens han har en lille pige på armen.

kan du se hvad jeg mener.

og forresten. mht dp. vores dreng begyndte i januar. og først her i maj (måske slut april) begyndte han at han ikke græd om morgenen når vi tog afsted. selv om han hyggede sig og ikke havde tid til at skulle hjem . og 2 sek efter jeg lukkede døren stoppede han og begyndte at snakke og lege. nu er vi endda kommet så langt at han selv hopper over til dagplejemoren og vinker til mig

det har jeg ikke tænkt over, på den måde. det har du da ret i.. det skal jeg da tænke over i flere henseender, kan jeg godt se.. det var godt du svarede, det har givet stof tileftertanke

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

MAJ*MOR skriver:

det har jeg ikke tænkt over, på den måde. det har du da ret i.. det skal jeg da tænke over i flere henseender, kan jeg godt se.. det var godt du svarede, det har givet stof tileftertanke

mange gange hjælper der når man lige vender den rundt.

men er sikker på at det nok skal gå. (jeg håber i hvert fald at det bare er en fase for ellers bliver jeg da også gråhåret før tid )

Anmeld

12. juni 2011

LC

Lige et par ekstra forslag...

Kan det være fordi hun er ved at få hjørnetænder, så kan alt bare være lidt trælst?

Ellers kan det være fordi hun keder sig, så hun mangler ny underholdning. Hvis hun er sød i DP, kan det være fordi hun bliver underholdt af de andre børn, og når hun er sammen med andre, ja så finder de sikker på nogle andre ting end hvad du normalt laver med hende så er det også sjovt...

Så måske det er tid at finde på nye aktiviteter... enten nyt udfordrende legetøj. Eller bare en gåtur, ud og se pege på ting og snakke om dem. Her er det et hit og gå ned og fodre ænder.

Anmeld

13. juni 2011

Vidunderligeunger

LC skriver:

Lige et par ekstra forslag...

Kan det være fordi hun er ved at få hjørnetænder, så kan alt bare være lidt trælst?

Ellers kan det være fordi hun keder sig, så hun mangler ny underholdning. Hvis hun er sød i DP, kan det være fordi hun bliver underholdt af de andre børn, og når hun er sammen med andre, ja så finder de sikker på nogle andre ting end hvad du normalt laver med hende så er det også sjovt...

Så måske det er tid at finde på nye aktiviteter... enten nyt udfordrende legetøj. Eller bare en gåtur, ud og se pege på ting og snakke om dem. Her er det et hit og gå ned og fodre ænder.

altså nu går vi ture hver dag, oplever hvad jeg vil kalde ret meget, kører ture, besøger mange mennesker og leger meget sammen.. Hun har lige haft fødselsdag, så lejligheden er fyldt med nyt legetøj.. ikke for at gå i forsvarsposition, men synes ikke det er det der er problemet

Anmeld

13. juni 2011

LC

MAJ*MOR skriver:

altså nu går vi ture hver dag, oplever hvad jeg vil kalde ret meget, kører ture, besøger mange mennesker og leger meget sammen.. Hun har lige haft fødselsdag, så lejligheden er fyldt med nyt legetøj.. ikke for at gå i forsvarsposition, men synes ikke det er det der er problemet

Nej det kan jeg godt se, så er det nok ikke grunden. Sådan en periode havde min datter bare på et tidspunkt, hvor der bare skulle ske noget andet, end at kramme med mor og far hele dagen... ¨

Men håber du finder en løsning snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.