Må også lige høre jer om den slimprop...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Lotus86

sarahb skriver:

Nope intet... Men så kom det pludselig 8 dage over termin. Og da jeg tog på hospitalet gik det 1.5 time så var han ude..

Hold da op, det var hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

sarahb

Lotus86 skriver:

Hold da op, det var hurtigt

Alt for hurtigt...

Anmeld

10. juni 2011

Lotus86

Happiness skriver:

Vi fik afvide at slimproppen ikke har noget med fødslen at gøre. Desværre. Du kan endda skabe en ny slimprop, så den kan gå flere gange.

Hvem fik i det af vide af? For når jeg læser på nettet, så er der flere forskellige jordemødre der har udtalt, at når man er nær termin og slimproppen først er gået, så går man som regel i fødsel inden for 1-7 dage efter, så det er tit et tegn på, at der er ved at ske noget.

Anmeld

10. juni 2011

Happiness

Lotus86 skriver:

Hvem fik i det af vide af? For når jeg læser på nettet, så er der flere forskellige jordemødre der har udtalt, at når man er nær termin og slimproppen først er gået, så går man som regel i fødsel inden for 1-7 dage efter, så det er tit et tegn på, at der er ved at ske noget.

Det sagde jordemødrene til vores forældreeftermiddag om fødslen på Hvidovre.

Men håber da for dig at du snart går i fødsel, så du kan få dit vidunder i armene

Anmeld

10. juni 2011

chael

Jeg er i dag 38+0, maven er sunket godt, og jeg er totalt klar til baby.. Onsdag aften 'gik' min slimprop, eller i hvert fald noget af den. Hele natten havde jeg en del mensstrautionssmerter, værre end de har været før, vågnede også op med kvalme og måtte på toilettet midt om natten, elendig nat med meget lidt søvn, tænkte at nu var det måske ved at være tid. Men nej, om morgenen var der ingenting, men om eftermiddagen kom der noget mere slimprop, og i dag kom der yderligere en 'ordentlig klat' (sorry for details) Nå, men det jeg egentlig vil høre om er, hvor lang tid gik der fra jeres slimprop røg og til i gik i fødsel, og havde i symptomer på fødsel efter den var gået, eller startede fødslen bare pludselig? Vores 'lille' basse nærmer sig snart 4 kg. så vil jo rigtig rigtig gerne have ham ud snart inden vi slår danmarks rekord i fødsel af kæmpe baby

Knus Nanna

Den kan gdt "gå" og blive gendannet igen. Det sker under hele graviditeten. Det er de færreste der oplever at se den gå helt.

Min gik over 1 uges tid. Der var jeg 40+0, til jeg fødte 40+6.

Så man kan desværre ikke sige så meget om det. Men det er jo lige om hjørnet. Så væbn dig med tålmodighed.

Jeg forstå jo ikke dem der er klar til baby før uge 40, men det er nok fordi jeg selv fødte 38+1, 2. gang og slet ikke var parat. Følte jeg gik glip af det sidste

Det passede mig fint at gå til 40+6, 1. gang med min datter

Men sådan er man så forskellig Pøj pøj med fødselen, når den kommer

*Camilla 24+2

Anmeld

10. juni 2011

Lotus86

chael skriver:

Den kan gdt "gå" og blive gendannet igen. Det sker under hele graviditeten. Det er de færreste der oplever at se den gå helt.

Min gik over 1 uges tid. Der var jeg 40+0, til jeg fødte 40+6.

Så man kan desværre ikke sige så meget om det. Men det er jo lige om hjørnet. Så væbn dig med tålmodighed.

Jeg forstå jo ikke dem der er klar til baby før uge 40, men det er nok fordi jeg selv fødte 38+1, 2. gang og slet ikke var parat. Følte jeg gik glip af det sidste

Det passede mig fint at gå til 40+6, 1. gang med min datter

Men sådan er man så forskellig Pøj pøj med fødselen, når den kommer

*Camilla 24+2

Forstår ikke helt hvad du mener med at de færreste oplever at den går helt??

Og ja den kan gendanne sig selv igen, men det har jeg aldrig hørt om sker så sent i graviditeten, det er hvis den går mange uger før termin.

Og folk behøver heller ikke at forstå at vi er klar til at han kommer nu, men det er vi, og jeg håber ikke der går længe før han melder sin ankomst.

Anmeld

11. juni 2011

chael

Forstår ikke helt hvad du mener med at de færreste oplever at den går helt??

Og ja den kan gendanne sig selv igen, men det har jeg aldrig hørt om sker så sent i graviditeten, det er hvis den går mange uger før termin.

Og folk behøver heller ikke at forstå at vi er klar til at han kommer nu, men det er vi, og jeg håber ikke der går længe før han melder sin ankomst.

Der var nu heller ikke noget negativt ment med det. Min søn har bare haft mange komplikationer ved at komme 14 dage før tid. Og derfor så tænker jeg at folk ikke altid kender konskvenserne af det.

Nogen klarer sig fint, men min søn ville hav haft bedst af at blive i 14 dage mere i maven. Men det kunne jeg desværre ikke selv bestemme

Slimproppen er som i ordets forstand en prop, den kan gå helt, og så kommer der en kæmpe klat ud. Og så kan den gå over flere dage.

Og jo, den kan godt udskifte sig selv så sent i graviditeten. For det var sammen oplysning jeg fik på sygehuset

*Camilla 24+3

Anmeld

11. juni 2011

lounika

Lotus86 skriver:

Jeg er i dag 38+0, maven er sunket godt, og jeg er totalt klar til baby.. Onsdag aften 'gik' min slimprop, eller i hvert fald noget af den. Hele natten havde jeg en del mensstrautionssmerter, værre end de har været før, vågnede også op med kvalme og måtte på toilettet midt om natten, elendig nat med meget lidt søvn, tænkte at nu var det måske ved at være tid. Men nej, om morgenen var der ingenting, men om eftermiddagen kom der noget mere slimprop, og i dag kom der yderligere en 'ordentlig klat' (sorry for details) Nå, men det jeg egentlig vil høre om er, hvor lang tid gik der fra jeres slimprop røg og til i gik i fødsel, og havde i symptomer på fødsel efter den var gået, eller startede fødslen bare pludselig? Vores 'lille' basse nærmer sig snart 4 kg. så vil jo rigtig rigtig gerne have ham ud snart inden vi slår danmarks rekord i fødsel af kæmpe baby

Knus Nanna

hej nanna... baby klar... jep helt eni...   38+0 i dag jo.. snyd hvis du føder i weenk...  jeg vil også :0) men jegfor du gør,  ved mig er der intet sket af nogle art ud over jeg har røv ondt...

glæder mig til at høre mere fra dig om hvad der sker

Anmeld

11. juni 2011

MetteDN

Min slimprop gik 3 uger før jeg fødte

Anmeld

11. juni 2011

Mor Christa

min gik cirka 7 timer før jeg fødte.. havde været i fødsel, med kraftige veer i 8 timer forinden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.