I går måtte jeg desværre være med til at begrave min moster som desværre alt for tidligt gik bort, kun har lige holdt sin 60 års fødselsdag... Min moster har levet et hårdt liv, så alle vidste det ville ske før eller siden.
Sidste mandag fandt hendes kæreste hende på gulvet der hjemme, død men med et lille smil på læben, min moster havde fået et hjertestop og var død på stedet...
I går skulle hun så begraves og det var så hårdt at sige farvel, da jeg tog afsted var jeg meget afklaret, forstået på den måde at min moster havde det med sikkerhed bedre hvor hun er nu end det liv hun er blevet, og har budt sig selv i mange år, men da vi sad i kirken forstod jeg pludselig intet - foran mig sad min mor som havde mister sin storesøster og ved siden af min mor sad min mormor som har mistet en datter (man mister da ikke sine børn vel) rundt om dem sad mine kusiner (min mosters piger) og deres børn.... Den sidste sang der blev spillet for min moster var Kim Larsen's "Om lidt blir' her stille" den sang blev også spillet til min morfars begravelse, det ønskede min moster den gang og nu lå hun pludselig der selv og fik spillet den som hendes egen sidste sang...
Vi tog hjem til min ældste kusine bagefter og fik snakket og mindes hende en masse og det endte faktisk op med at være helt hyggeligt og rart at få talt om alle de her ting og vi hver især kunne fortælle vores små og sjove historier om hvad min moster havde gjort og sagt igennem tiden... til familie fester blev hun altid set og hørt det skulle hun nok selv sørge for...

Sikke et langt indlæg, men trængte nok bare lige til at få sat ord på min dag i går...
HUSK, at pas godt på hinanden....
Stort knus fra Pia
Anmeld