Bagravelse... :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. november 2008

Pia.

I går måtte jeg desværre være med til at begrave min moster som desværre alt for tidligt gik bort, kun har lige holdt sin 60 års fødselsdag... Min moster har levet et hårdt liv, så alle vidste det ville ske før eller siden.

Sidste mandag fandt hendes kæreste hende på gulvet der hjemme, død men med et lille smil på læben, min moster havde fået et hjertestop og var død på stedet...

I går skulle hun så begraves og det var så hårdt at sige farvel, da jeg tog afsted var jeg meget afklaret, forstået på den måde at min moster havde det med sikkerhed bedre hvor hun er nu end det liv hun er blevet, og har budt sig selv i mange år, men da vi sad i kirken forstod jeg pludselig intet - foran mig sad min mor som havde mister sin storesøster og ved siden af min mor sad min mormor som har mistet en datter (man mister da ikke sine børn vel) rundt om dem sad mine kusiner (min mosters piger) og deres børn.... Den sidste sang der blev spillet for min moster var Kim Larsen's "Om lidt blir' her stille" den sang blev også spillet til min morfars begravelse, det ønskede min moster den gang og nu lå hun pludselig der selv og fik spillet den som hendes egen sidste sang...

Vi tog hjem til min ældste kusine bagefter og fik snakket og mindes hende en masse og det endte faktisk op med at være helt hyggeligt og rart at få talt om alle de her ting og vi hver især kunne fortælle vores små og sjove historier om hvad min moster havde gjort og sagt igennem tiden... til familie fester blev hun altid set og hørt det skulle hun nok selv sørge for...

Sikke et langt indlæg, men trængte nok bare lige til at få sat ord på min dag i går...

HUSK, at pas godt på hinanden....

Stort knus fra Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

Honningblomst

Ja, livet er forunderligt, sørgeligt, fantastisk og helt uforudsigeligt...jeg håber på at når jeg engang ligger der, eller lige inden, at jeg så kan se tilbage på et liv hvor jeg fik det ud af det jeg ville....ikke at bruge tiden på at være trist, hvis man kan ændre noget ved det...ikke at spilde det liv som man jo kun har et af.

Men ja, det er underligt at sidde der og sige farvel...for et år siden gjorde jeg det med min farfar og det var ikke nær så sørgeligt som det faktisk var rigtigt at det var det han skulle nu...

Men ja, som mor bør man ikke sige farvel til sine børn...

Knus og tanker...Eva...

Anmeld

27. november 2008

Pia.

Eva skriver:

Ja, livet er forunderligt, sørgeligt, fantastisk og helt uforudsigeligt...jeg håber på at når jeg engang ligger der, eller lige inden, at jeg så kan se tilbage på et liv hvor jeg fik det ud af det jeg ville....ikke at bruge tiden på at være trist, hvis man kan ændre noget ved det...ikke at spilde det liv som man jo kun har et af.

Men ja, det er underligt at sidde der og sige farvel...for et år siden gjorde jeg det med min farfar og det var ikke nær så sørgeligt som det faktisk var rigtigt at det var det han skulle nu...

Men ja, som mor bør man ikke sige farvel til sine børn...

Knus og tanker...Eva...

Tusind tak søde... - Og igen tusind tak for alle dine søde beskeder op til og på selve den dumme dag... selvom der ikke kom meget respons tilbage fra mig, så håber jeg du ved det betyder alt at du tænker på mig...

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

Hej Pia..

Selv om man måske er afklaret med døden og at nogle mennesker har det bedre i himlen, synes jeg det er okay at være en smule egoistiske, at man ville ønske de stadig var her iblandt os...

Jeg kan godt forstå den følelse du har siddet med i kriken, at pludselig var man omgivet af hendes børn, søskende og forældre.. Det er aldrig sjovt at skulle sige det sidste farvel - selv om man måske er afklaret med det.. Og da slet ikke, når man tænker på den følelse hendes forældre har siddet med, at de notpe der skulle sige det sidste farvel til deres datter.. Det må bestemt (uden at have prøvet det) være det værste man kan blive udsat for som forældre...

Kim larsens "om lidt blir her stille" var også den sidste sang vi snag for Per (kaspers fætter, da han blev begravet) Det er sådan en go sang/tekst, for den beskriver jo virkelig det man selv føler... Den rammer vist bare plet... Skræmmende, men sandt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

27. november 2008

Pia.

MorCamilla skriver:

Hej Pia..

Selv om man måske er afklaret med døden og at nogle mennesker har det bedre i himlen, synes jeg det er okay at være en smule egoistiske, at man ville ønske de stadig var her iblandt os...

Jeg kan godt forstå den følelse du har siddet med i kriken, at pludselig var man omgivet af hendes børn, søskende og forældre.. Det er aldrig sjovt at skulle sige det sidste farvel - selv om man måske er afklaret med det.. Og da slet ikke, når man tænker på den følelse hendes forældre har siddet med, at de notpe der skulle sige det sidste farvel til deres datter.. Det må bestemt (uden at have prøvet det) være det værste man kan blive udsat for som forældre...

Kim larsens "om lidt blir her stille" var også den sidste sang vi snag for Per (kaspers fætter, da han blev begravet) Det er sådan en go sang/tekst, for den beskriver jo virkelig det man selv føler... Den rammer vist bare plet... Skræmmende, men sandt...

Knus fra Camilla.

Hej Camilla...

Tusind tak for dine søde ord, det varmer virkelig... - Ja det er så hårdt, man kan ikke rigtig sætte ord på det vel...

Ja den er meget rigtig den Kim Larsen sang og så går den lige ind og rammer, på det tidspunkt den blev spillet, der græd alle også...

Stort knus Pia, som ikke håber nogen af os skal miste nogen i meget meget lang tid...

Anmeld

27. november 2008

MorCamilla

PiaR skriver:

Hej Camilla...

Tusind tak for dine søde ord, det varmer virkelig... - Ja det er så hårdt, man kan ikke rigtig sætte ord på det vel...

Ja den er meget rigtig den Kim Larsen sang og så går den lige ind og rammer, på det tidspunkt den blev spillet, der græd alle også...

Stort knus Pia, som ikke håber nogen af os skal miste nogen i meget meget lang tid...

Det var da dejligt at vide at mine ord varmer lidt... Det er jeg glad for...

Nej jeg håber heller ikke at nogle af os skal miste nogle lige foreløbelig... Det er bare slet ikk sjovt.. Så kan man rigtig komme i tanke om alle de ting man gerne ville have nået at sige til den person inden den døde... Det er ikke en ret sjov følelse at sidde tilbage med..
Vi har været på kirkegården i dag, Pers gravsten kom i går.. Og pludselig skulle jeg lige opleve det hele igen, lige som om at det først nu blev virkeligt at han lagde der neden under stenen..

Døden er bare noget så forfærdelig...

jeg håber at du holder modet oppe...

Anmeld

27. november 2008

Miamaja

kare sode... et stort knus skal du have i denne svaere tid

Anmeld

27. november 2008

Pia.

MorCamilla skriver:

Det var da dejligt at vide at mine ord varmer lidt... Det er jeg glad for...

Nej jeg håber heller ikke at nogle af os skal miste nogle lige foreløbelig... Det er bare slet ikk sjovt.. Så kan man rigtig komme i tanke om alle de ting man gerne ville have nået at sige til den person inden den døde... Det er ikke en ret sjov følelse at sidde tilbage med..
Vi har været på kirkegården i dag, Pers gravsten kom i går.. Og pludselig skulle jeg lige opleve det hele igen, lige som om at det først nu blev virkeligt at han lagde der neden under stenen..

Døden er bare noget så forfærdelig...

jeg håber at du holder modet oppe...

Uha søde det lyder bestemt ikke rart... Så kommer der lige en masse tanker op i en igen... Håber også du er okay...

Knus & tanker fra Pia...

Anmeld

27. november 2008

Pia.

Miamaja skriver:

kare sode... et stort knus skal du have i denne svaere tid

Tusind tak - det varmer... Stort knus fra Pia.

Anmeld

27. november 2008

pusling30

Hej Pia..
Jeg føler med dig i denne svære tid..
mine drenge mistede jo deres farfar i september, og det var også ganske hårdt for han døde også af et pludselig hjertestop.. Min eks-svigermor fandt ham død på badeværelsegulvet..
Det værste har dog været drengenes spørgsmål, som ikke alle har været nemme at svare på!!
Hver gang jeg høre kim Larsen's Om lidt blir her stille, så græder jeg, for den blev spillet da min onkel blev bisat kun 43 år gammel. (efterlod sig en datter på 13).. Det er aldrig rart at miste..
Men mine tanker går til dig.
Knus Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.