Pille-stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

AnneBJ

Jeg skal stoppe amning ved hjælp af pille. Skal jeg undlade at malke ud/lade mit barn sutte fra jeg tager pillen? Eller skal jeg tømme stille og roligt?

Det er ikke meningen at mit barn skal have min mælk, så hvis jeg malker den ud, vil den blive hældt ud igen.

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Fru.Mäes <3

Jeg blev rådt til at lade VÆR' med at malke ud eller lade ham amme - også simpelthen massere dem under bruseren... Mit mælk forsvandt med en pille efter cirka 5-6 dage Krams Riskke

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

FrøkenHedegaard skriver:

Jeg blev rådt til at lade VÆR' med at malke ud eller lade ham amme - også simpelthen massere dem under bruseren... Mit mælk forsvandt med en pille efter cirka 5-6 dage Krams Riskke

Hej og tak for svaret!

Jeg har 2 gange det sidste døgn lige taget toppen, altså bare 5-10 ml fra hver bryt, fordi der var voldsomt mange knuder! Og ellers ogå bare varme bade!

Vil det sige at efter 5-6 dage dryppede du slet ikke eller noget? Hvor længe havde du ondt?

Anmeld

11. juni 2011

Mira0911

AnneBJ skriver:

Jeg skal stoppe amning ved hjælp af pille. Skal jeg undlade at malke ud/lade mit barn sutte fra jeg tager pillen? Eller skal jeg tømme stille og roligt?

Det er ikke meningen at mit barn skal have min mælk, så hvis jeg malker den ud, vil den blive hældt ud igen.

På forhånd tak for svar!

Da jeg havde født Julie fik jeg stop pillen kort tid efter og fik at vide at jeg ikke skulle gøre noget yderligere... 

Anmeld

11. juni 2011

Fru.Mäes <3

AnneBJ skriver:

Hej og tak for svaret!

Jeg har 2 gange det sidste døgn lige taget toppen, altså bare 5-10 ml fra hver bryt, fordi der var voldsomt mange knuder! Og ellers ogå bare varme bade!

Vil det sige at efter 5-6 dage dryppede du slet ikke eller noget? Hvor længe havde du ondt?

5-6 dage, så var de NÆSTEN som inden jeg blev gravid.. Også kunne jeg sove på maven igen

Anmeld

12. juni 2011

AnneBJ

FrøkenHedegaard skriver:

5-6 dage, så var de NÆSTEN som inden jeg blev gravid.. Også kunne jeg sove på maven igen

Anmeld

12. juni 2011

AnneBJ

Mira0911 skriver:

Da jeg havde født Julie fik jeg stop pillen kort tid efter og fik at vide at jeg ikke skulle gøre noget yderligere... 

Men der nåede din mælk måske heller ikke at løbe til overhovedet.. Jeg har jo haft "almindelig" mængde i brysterne fordi jeg har fuldammet i 2 mdr.

Men tak for svar

Anmeld

12. juni 2011

Mira0911

AnneBJ skriver:

Men der nåede din mælk måske heller ikke at løbe til overhovedet.. Jeg har jo haft "almindelig" mængde i brysterne fordi jeg har fuldammet i 2 mdr.

Men tak for svar

Ja så kan det da godt være det er anderledes for dig når du har ammet... Mon ikke lægen ved noget om det? Eller barselsgangen... 

Anmeld

12. juni 2011

birthee

Jeg ammede Frederik i 3 måneder, og fik derefter piller til at stoppe mælke-produktionen... Jeg tog dem en fredag, og søndag aften var der ikke noget særligt af mælk tilbage... Denne gang, hvor jeg kun ammede Caroline 1½ døgn, fik jeg også stop-piller... Der fik jeg at vide på fødegangen at jeg ikke skulle malke ud... Jeg kunne lade varmt vand løbe over dem til at tage de værste knuder, men skulle ikke malke ud, da det ville gøre at mælkeproduktionen ville fortsætte...

Knus

Anmeld

12. juni 2011

AnneBJ

Tak!

Jeg tog første pille fredag aften, og har nu taget dem jeg skal. Jeg tog toppen af spændingen med malkemaskine, 1-2 gange i døgnet indtil igår aftes. Siden har jeg ikke malket ud.

Der kommer stadig knuder i brystet, men de kan nogenlunde tages med varme bade. desuden går jeg med mine uldammeindlæg, og det går væsentligt bedre end igår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.