efter fødsel - taber mig for meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

twiggi

hej ladies.

I dag er det præcis 3 uger siden jeg fødte min datter, jeg vejede før graviditeten ca 54 kg, her 3 uger efter har jeg tabt mine 12 kg jeg tog på under graviditeten + 4 ekstra kg. Så jeg vejer altså 4 kg mindre end før jeg blev gravid.
Og vægten daler forsat.

Jeg har ikke rigtig lyst til mad, bare tanken om det gir mig kvalme og jeg har prøvet at 'tvinge' mig til at spise feks vindruer og den slags let mad. og ved aftensmads tid når min kæreste har lavet mad for jeg det dårligt når det står foran mig.

Er det normalt efter 3 uger siden fødsel?

Nina S.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

KamillaT

Sådan havde jeg det også, og har også tabt mig en hel del. Men jeg tvang mig selv til at spise. Jeg startede med yougurt, kartofler og pasta. Og stille og roligt fik jeg igen lyst til at spise.

Jeg tror grunden til jeg ingen appetit havde var at jeg havde rigeligt at se til i starten og va i gang med at lære min baby at kende, og sørge for hende hele tiden. Så glemte simpelthen alt om at spise.

Anmeld

10. juni 2011

twiggi

KamillaT skriver:

Sådan havde jeg det også, og har også tabt mig en hel del. Men jeg tvang mig selv til at spise. Jeg startede med yougurt, kartofler og pasta. Og stille og roligt fik jeg igen lyst til at spise.

Jeg tror grunden til jeg ingen appetit havde var at jeg havde rigeligt at se til i starten og va i gang med at lære min baby at kende, og sørge for hende hele tiden. Så glemte simpelthen alt om at spise.

jeg er hamrende sulten, men når maden så er der

Anmeld

10. juni 2011

Valle81

NinaSophia skriver:

hej ladies.

I dag er det præcis 3 uger siden jeg fødte min datter, jeg vejede før graviditeten ca 54 kg, her 3 uger efter har jeg tabt mine 12 kg jeg tog på under graviditeten + 4 ekstra kg. Så jeg vejer altså 4 kg mindre end før jeg blev gravid.
Og vægten daler forsat.

Jeg har ikke rigtig lyst til mad, bare tanken om det gir mig kvalme og jeg har prøvet at 'tvinge' mig til at spise feks vindruer og den slags let mad. og ved aftensmads tid når min kæreste har lavet mad for jeg det dårligt når det står foran mig.

Er det normalt efter 3 uger siden fødsel?

Nina S.

Ja det er MEGET normalt:0)

Din krop er stadig på overbejde - hvis du ammer - så går det ofte rigtig stærkt.

Ikke nok med det - så har man så travlt med baby og alt muligt anden - og man "glemmer" lildt at spise - og kender godt det at når man så kan spise, så er lysten væk eller så vågner baby.

Men du skal selvfølgelig være obs på det - for det må jo ikke tage overhånd og hvis du ammer skal du sørge for at få noget næring for ellers går det ud over din mælk:0)

Chrstina

Anmeld

10. juni 2011

KamillaT

NinaSophia skriver:

jeg er hamrende sulten, men når maden så er der

Sådan havde jeg det også. Spiste intet overhovedet i 7 dage, men så tvang jeg mig selv til at drikke en hel drikke yougurt, og jeg fik endnu mere kvalme, men derefter hjalp det og jeg begyndte lige så stille at spise igen.

Anmeld

10. juni 2011

twiggi

Valle81 skriver:

Ja det er MEGET normalt:0)

Din krop er stadig på overbejde - hvis du ammer - så går det ofte rigtig stærkt.

Ikke nok med det - så har man så travlt med baby og alt muligt anden - og man "glemmer" lildt at spise - og kender godt det at når man så kan spise, så er lysten væk eller så vågner baby.

Men du skal selvfølgelig være obs på det - for det må jo ikke tage overhånd og hvis du ammer skal du sørge for at få noget næring for ellers går det ud over din mælk:0)

Chrstina

okay super.

Anmeld

10. juni 2011

Valle81

NinaSophia skriver:

okay super.

:0)

Var så lidt:0)

Håber i har det godt og at i stortrives.

Og ps - husk at lidt er bedre end ingenting - og kan du kværne en plade chokolade eller pose slik - så du får lidt energi så go for it:0)

Anmeld

10. juni 2011

twiggi

Valle81 skriver:

:0)

Var så lidt:0)

Håber i har det godt og at i stortrives.

Og ps - husk at lidt er bedre end ingenting - og kan du kværne en plade chokolade eller pose slik - så du får lidt energi så go for it:0)

godt svaret

Anmeld

10. juni 2011

Mathilde

Sådan var det også for mig da jeg havde født. For mit vedkommende var det fordi der var så mange blandede følelser indeni og jeg var stadig ret påvirket af fødslen, så min appetit var ikke-eksisterende men jeg kunne spise lidt chokolade, så det gjorde jeg og så kom det stille og roligt

Anmeld

10. juni 2011

Phoenix

Som du sikkert også selv ved er det netop vigtigt at du får mad, da dit barn får al sin næring fra dig. Men det kan være så frustrende at ingenting kunne få ned, når man netop ved man bare skal.

Kunne du ikke lave små potioner og spise af flere gange fx ? Nogle gange kan det virke mere overskueligt og appetitligt  Og så spis hvad du bedst kan lide lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.