Det der med mme i grød. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.664 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Mor Christa

Okay,.... Nu er jeg altså nødt til at spørge!!
Når man nu laver f.eks. havregrød eller risgrød osv til bettemanden... og man gerne vil putte MME i, hvordan fungere det?
Ved godt hvornår jeg skal putte det i osv, men!!!

Skal det være "opløst"? Altså som når man laver en flaske MME? Altså f.eks. 150 ml vand og 5 skefulde MME-pulver?? eller skal jeg kun putte MME-pulver i grøden??
forstår det ikke helt.

Håber I forstod mit spørgsmål, og at I vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

132319

Jeg laver grøden og putter derefter pulver og rører rundt

Anmeld

10. juni 2011

Mor Christa

132319 skriver:

Jeg laver grøden og putter derefter pulver og rører rundt

amen vil det side at pulveret IKKE er opløst inden det kommer i grøden? altså jeg putter ikke en "flaske" MME i? Men pulver kun?

Anmeld

10. juni 2011

Mullemus86

Du koger grøden på vand, lader den afkøle en smule og så putter du u-opløst MME-pulver i og rører godt.. Det bliver opløst i grøden.. På denne måde mister det ikke nogen næringsværdier..

Anmeld

10. juni 2011

132319

amen vil det side at pulveret IKKE er opløst inden det kommer i grøden? altså jeg putter ikke en "flaske" MME i? Men pulver kun?

Ja, lige præcis Hvis jeg fx har lavet havregrød med 1 dl vand, kommer jeg 3 skeer pulver i. Det bliver opløst når man rører rundt og det er da noget nemmere end at stå og blande det først

Anmeld

10. juni 2011

Mor Christa

132319 skriver:

Ja, lige præcis Hvis jeg fx har lavet havregrød med 1 dl vand, kommer jeg 3 skeer pulver i. Det bliver opløst når man rører rundt og det er da noget nemmere end at stå og blande det først

super Åh det var dejligt at få afklaret! hehe

Anmeld

10. juni 2011

Isabella_mor

½ dl. svarer til 2 skeer... (60 oz) har jeg målt mig frem til jeg kommer lidt vand i en kop målt op med dl mål. ind i mikroovnen i 5-6 sek. og så er det lunet. og s kommer jeg pulver i og vupti så er der mælk.. og så røre jeg det i grøden EFTER det er taget af blusset, for hvis det bliver varmet for meget op forsvinder der noget vitamin fra mælken... (et eller andet) ja

det ewr især godt at lave mme til mælk og ikke bare kommer pulver i grøde, hvis man nu har fået grøden lidt for tyk kan det hjælpe med at gøre det lidt mere lind..

men det kommer jo helt an på babys alder..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.