gratis i tyskland??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

millesofie

så lige på news at det er gratis (igen) at blive behandlet mod barnløshed i tyskland?

men hvad betyder det for mig  ville jeg kunne tage til tyskland og blive insemineret gratis

er der nogen der ved mere om dette spændene emne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Fenja09

Nu kan jeg ikke sige noget endeligt, men jeg tror bestemt ikke at danskere kan tage til Tyskland og få gratis behandling, uanset hvilken behandling det gælder, desværre. Medmindre man selvfølgelig er "henvist" af den danske sundhedssektor så det bliver betalt at staten.

/Fenja

Anmeld

10. juni 2011

millesofie

Fenja09 skriver:

Nu kan jeg ikke sige noget endeligt, men jeg tror bestemt ikke at danskere kan tage til Tyskland og få gratis behandling, uanset hvilken behandling det gælder, desværre. Medmindre man selvfølgelig er "henvist" af den danske sundhedssektor så det bliver betalt at staten.

/Fenja

tænkte også mere på om man jo måske skulle betale gebyr eller noget

kunne jo være fedt, hvis det bare var lidt billigere

Anmeld

10. juni 2011

Fenja09

Fisenberg skriver:

tænkte også mere på om man jo måske skulle betale gebyr eller noget

kunne jo være fedt, hvis det bare var lidt billigere

Kan godt være at selve behandlingen er billigere i Tyskland end herhjemme, men man skal jo så også regne rejse og ophold med udover behandlingen

Anmeld

10. juni 2011

millesofie

Fenja09 skriver:

Kan godt være at selve behandlingen er billigere i Tyskland end herhjemme, men man skal jo så også regne rejse og ophold med udover behandlingen

det er rigtigt men jeg ville bare tage familien med på "ferie"  jeg ved nemlig præcis hvilken behandling jeg skal have

ved du om medicinen er billigere i tyskland?

Anmeld

10. juni 2011

Fenja09

Fisenberg skriver:

det er rigtigt men jeg ville bare tage familien med på "ferie"  jeg ved nemlig præcis hvilken behandling jeg skal have

ved du om medicinen er billigere i tyskland?

Det ved jeg desværre ikke, men tror generelt at man kan spare en del ved medicin i udlandet. Hvis man f.eks køber medicin i Holland er der en besparelse på 30 %, men hvor meget eller lidt man kan spare i Tyskland aner jeg ikke.

Du/i kan altid tage kontakt til en tysk fertilitetsklinik er sikker på at de gerne vil besvare alle dine/jeres spørgsmål

Anmeld

10. juni 2011

modesty

Du skal betale fuld pris i Tyskland, det er kun tyske statsborgere der kan få det gratis. Du skal igennem det private system på samme måde som herhjemme. Jeg undersøgte det på et tidspunkt og så vidt jeg husker var priserne nogenlunde det samme som i det private herhjemme (og altså en hel del dyrere end det offentlige stadigvæk).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.