Rengøring hos andre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg tænkte på idag at jeg egentlig godt kunne tænke mig at gøre rent hjemme hos andre. Behøver man blive ansat i et firma eller hvordan gør man det i forhold til skat osv. Nogen der har bare den mindste anelse om det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

ekzunz

Der er rigtigt mange som bare hænger en seddel op i Netto. Det er jo så ikke noget skattefar hører noget om - har jeg indtryk af

Men ellers kan man vel selv starte noget hjemmeservice - det har jeg slet ikke forstand på.

Anmeld

9. juni 2011

Mi

Hvis du vil gøre det hvidt, så skal du momsregistreres. Du skal opkræve moms ved dine kunder, til gengæld kan du trække de udgifter du har ved det fra i skat. Du skal også føre regnskab. Du skal selvfølgelig også betale skat af din indtægt, men det er først sidst på året, når du kender dit årsregnskab du ved præcist hvor meget du har tjent og hvor meget du skal betale i skat.

Anmeld

9. juni 2011

twinboys

Anonym skriver:

Jeg tænkte på idag at jeg egentlig godt kunne tænke mig at gøre rent hjemme hos andre. Behøver man blive ansat i et firma eller hvordan gør man det i forhold til skat osv. Nogen der har bare den mindste anelse om det??

Jeg kunne godt bruge dig...

Anmeld

9. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Jeg gjorde rent i forskellige hjem da jeg var ansat i et privat rengøringsfirma. Der var mange forskellige opgaver, og så blev jeg plukket ud til dem. 

Anmeld

9. juni 2011

Sakris

Man skal først momsregistreres ved en omsætning over 50.000 om året, er jeg ret overbevist om.

Hvis du CVR registreres er det dog et krav også at blive momsregistreret, ligegyldigt indkomst.

Hvis det er noget du vil have som fritidsjob/Hobby, skal du oplyse dette til SKAT (sende et regnskab, og mener så den kommer ind over som b-indkomst trækprocent 38-40%). (Du kan i dette regnskab trække materialer/midler/kørsel osv fra).

Hvis du har en omsætning over 300.000 på et år, skal du have en professionel revisor ind over.

Men tror også mange gør det sort, ved at hænge en seddel op i supermarked eller lign.

Anmeld

9. juni 2011

Sakris

Mi skriver:

Hvis du vil gøre det hvidt, så skal du momsregistreres. Du skal opkræve moms ved dine kunder, til gengæld kan du trække de udgifter du har ved det fra i skat. Du skal også føre regnskab. Du skal selvfølgelig også betale skat af din indtægt, men det er først sidst på året, når du kender dit årsregnskab du ved præcist hvor meget du har tjent og hvor meget du skal betale i skat.

Er 90% sikker på at du først skal betale moms ved en omsætning på over 50.000 pr år, medmindre du er CVR-registreret, der skal du betale lige gyldigt hvad. Men det er ikke nødvendigt at være CVR registreret før du tjener mere end 50.000.

Anmeld

9. juni 2011

Mi

Sakris skriver:

Er 90% sikker på at du først skal betale moms ved en omsætning på over 50.000 pr år, medmindre du er CVR-registreret, der skal du betale lige gyldigt hvad. Men det er ikke nødvendigt at være CVR registreret før du tjener mere end 50.000.

Jeps, det er også rigtigt ja. Havde jeg helt glemt.

Anmeld

9. juni 2011

MaliksMor

Anonym skriver:

Jeg har gjort rent rigtig mange steder både privat og på firmaer.

Hos private var det eneste sted jeg betalte skat hos en politiker jeg gjorde rent hos alle andre har været sort.

selvf ikke da jeg gjorde rent for firmaer, men ellers..

Jeg brugte fx. ung-i-huset.dk og en masse andre hjemmesider til at finde jobs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.