Glutenfri mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Saaby

Min lille mand på et år, kan ikke tåle gluten. Tænkte om der er andre med samme problem. Og om der muligvis er en hjemmeside online hvor i køber ind. Tænkte der måske var en side det var billigere end vores Helsam.. Håber der er en der kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Maise86

Saaby skriver:

Min lille mand på et år, kan ikke tåle gluten. Tænkte om der er andre med samme problem. Og om der muligvis er en hjemmeside online hvor i køber ind. Tænkte der måske var en side det var billigere end vores Helsam.. Håber der er en der kan hjælpe..

Ved ikke hvor du bor henne af men ved at min veninde - hvis datter har gluten allergi, handler ind i Sverige. Det er langt billigere og de har et meget større udvalg end i dk.

Anmeld

9. juni 2011

Saaby

Maise86 skriver:

Ved ikke hvor du bor henne af men ved at min veninde - hvis datter har gluten allergi, handler ind i Sverige. Det er langt billigere og de har et meget større udvalg end i dk.

Bor i Grenaa, men færgen sejler lige dertil.. For uha det er dyrt..

Anmeld

9. juni 2011

Philippa

Jeg har gluten allergi, AND IT SUCKS!!!!!!!!

Er der moget specifikt, du ville bage / købe ??

Kærligst Philippa

Anmeld

9. juni 2011

Sofiedk

Vi har noget familiemedlem med 2 drenge med glutenallergi, har i snakket med kommunen? Jeg ved de får speciel tilskud til dem hver måned som går ind og dækker lidt for de ekstra udgifter de har. Udover det så handler de også stort ind i sverige som er meget billigere.

Anmeld

9. juni 2011

Sujan

Der er den der hedder helsebixen.dk.... ved ikke om det er dyrt.

og diverse helsekost forretninger har det.

Og SuperBest havde engang en hel sektion med glutenfri... men ved jeg ikke om de stadig har...

Ved i hvert fald at dagligvare butikkerne her omkring hvor jeg bor ikke har særlig meget.

Arbejder på et sted, hvor vi laver mad til en med glutenallergi og vi har svært ved at finde vare heromkring... det er så trist

Anmeld

10. juni 2011

Saaby

Philippa skriver:

Jeg har gluten allergi, AND IT SUCKS!!!!!!!!

Er der moget specifikt, du ville bage / købe ??

Kærligst Philippa

Hej..

Jeg mangler alt, og gerne gode fif.. Jeg skal starte fra bunden, og mandler gode ideer til brød, og indkøb.. Det er så synd for ham, men man ser effekten med det samme når ikke han får gluten. Ogdet er dejligt.. Har du noget du elsker, har købt poppede hirseflager. Dem elsker han..

Anmeld

10. juni 2011

Aves.

Jeg har en søn med cøliaki og vi har med fordel købt i Tyskland, men ellers køber vi bare i Kvickly og så finder alternativer til brød i det omfang det er muligt...hvor har han fået konstateret allergien eller er det cøliaki han har...?

Anmeld

10. juni 2011

Philippa

Saaby skriver:

Hej..

Jeg mangler alt, og gerne gode fif.. Jeg skal starte fra bunden, og mandler gode ideer til brød, og indkøb.. Det er så synd for ham, men man ser effekten med det samme når ikke han får gluten. Ogdet er dejligt.. Har du noget du elsker, har købt poppede hirseflager. Dem elsker han..

Du skal melde dig ind i cøliaki.dk , der er to bøger dit barn vil elske.. det er godt nok ikke verdens flotteste billeder, men nogle af de retter de har lavet er dejlige.Facebook har også en side for gluten allergiere..

Så skal du købe dig en rør maskine, eftersom alt dejen skal røres i en rørmaskine, eftersom konstistensen er VIRKLIG UNDERLIG!

Ring op til din kommune og få tilskud, de giver 1500.- om måneden, ikke det helt store.. Men lidt har også sin ret.

Jeg køber de fleste ting i superBest, nogle gange googler jeg forskellige shopweb frem, har endnu ikke fundet den rette hjemmeside eftersom jeg syns det er helt hen i vejret at give så meget for transporten..

Sverige var billig, men liiiige indtil deres krone steg igen.. så kan det kun betale sig at købe VIRKELIG STORT ind..

håber du kan bruge noget af dette, ellers skriver du bare igen

Anmeld

10. juni 2011

Aves.

Philippa skriver:

Du skal melde dig ind i cøliaki.dk , der er to bøger dit barn vil elske.. det er godt nok ikke verdens flotteste billeder, men nogle af de retter de har lavet er dejlige.Facebook har også en side for gluten allergiere..

Så skal du købe dig en rør maskine, eftersom alt dejen skal røres i en rørmaskine, eftersom konstistensen er VIRKLIG UNDERLIG!

Ring op til din kommune og få tilskud, de giver 1500.- om måneden, ikke det helt store.. Men lidt har også sin ret.

Jeg køber de fleste ting i superBest, nogle gange googler jeg forskellige shopweb frem, har endnu ikke fundet den rette hjemmeside eftersom jeg syns det er helt hen i vejret at give så meget for transporten..

Sverige var billig, men liiiige indtil deres krone steg igen.. så kan det kun betale sig at købe VIRKELIG STORT ind..

håber du kan bruge noget af dette, ellers skriver du bare igen

Du får ikke tilskud, som faktisk kun er 1100kr det første år og 1000kr de andre år...dog ud fra alder osv...mange kommuner er begyndt at prøve at undgå at betale...og så kan du først få tilskud hvis sygdommen er diagnosticeret ud fra blodprøve og tarmbiopsi....Og det er så ud fra at vi taler om tarmsygdommen cøliaki...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.