Baby og svømmehal??? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.144 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja er nu 4 mdr (den 13) og vejer lidt over de 5 kg, så mig og Mike vil meget gerne have hende med i svømmehalen, og havde tænkt på imorgen.. Men jeg er meget i tvivl om det hele?

- Hvor længe må hun være der/i vandet?
- Hvordan vasker man hende før og efter, hun må jo ikke komme under bruser?
- Hvad gør jeg af hende mens jeg er under bruseren?
- Hvor kan man få badetøj i den størrelse?
- er der en bestemt måde hun skal ned i vandet på og holdes?
- noget man må/må ikke?
- hvad med sådan noget som gylp?

andet jeg bør vide?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Maja_4000

Vi har været afsted et par gange .. Så kan godt svare på lidt af det (:

Caroline bliver træt efter 20 - 25 minutter, så der stopper vi .. Men jeg mener at de siger max ½ time.

De fleste steder er der babybadekar .. Men hun må da gerne komme under bruser?

I vores svømmehal er der kravlegård og sådan nogle autostol-lignede ting , hvor børnene kan være imens (:

Vi bruger bare badebleer .. De kan købes i supermarkeder ..

Det er der ikke rigtig noget at gøre ved (;

Anmeld

9. juni 2011

2babygirls

MaleneS2011baby<3 skriver:

Maja er nu 4 mdr (den 13) og vejer lidt over de 5 kg, så mig og Mike vil meget gerne have hende med i svømmehalen, og havde tænkt på imorgen.. Men jeg er meget i tvivl om det hele?

- noget man må/må ikke?

andet jeg bør vide?

- Malene&Maja

Nu har jeg ikke selv været i svømmeren med min pige, men vil da gerne svare på nogle af dine ?

Som regel siger de 30 minutter, så de ikke bliver kolde
Du kan enten bruge deres badekar, men ellers må babyer også godt komme under brugseren hvis de kan lide det
Mens du skyller dig er det nok en god ide at lade hende forblive i tøjet, så hun ikke fryser, og så evt. i autostolen
Du kan som regel købe svømmebleer i svømmehallen, men ellers i diverse supermarkeder, og vil du have bade tøj har børnebutikker det også.
Du holder hende bare ind til dig, mave mod mave når I skal i vandet
- noget man må/må ikke?
Pas, ved ikke hvad du tænker på her
Det er jo hvad der kan ske.

Anmeld

9. juni 2011

Mi

Vi har gået til babysvømning med alle vores tre unger og de har elsket det.

I skal sørge for at være i det varmeste bassin de har og at have hende under vandet så meget som muligt. Da vi begyndte sagde de ca 20 min i vandet.

Du kan sagtens tage hende med under bruseren, det gjorde vi og alle andre til svømning. Først vaskede jeg børnene, så lagde jeg dem på sådan en bademåtte de havde lige ved bruseren på gulvet, men jeg vaskede mig selv. Du kan evt øve det hjemme under bruseren inden i skal afsted. Sørg for at have et ekstra håndklæde med, som du holder om hende fra bruseren og ind i bassinet, de bliver nemlig meget hurtig afkølet sådan nogle små størrelser.

I vandet holder du hende om skuldrene. Hun ligger på maven og dine hænder ligger med håndfladerne opad, lillefingrene mod hinanden, så hendes brystkasse hviler mod dine håndflader. Tommelfingeren ligger som det eneste rundt om hendes skuldre, men du må ikke holde hårdt fast. Hun skal i princippet bare ligge på dine hænder, så vil hun blive mere aktiv i vandet, som hvis du holder hende fast.

Når vores gylpede, fik vi at vide at vi skulle tage det op med en spand og så hælde det i afløbet i kanten af bassinet.

Husk at hun skal være mæt og veludhvilet når i bader, så får i den bedste oplevelse. Hav enten bryst eller flaske klar, så hun kan få lidt når hun kommer op af bassinet også.

Badetøj kan du de fleste steder købe i svømmehallen, ellers i sportsforretninger.

God fornøjelse fra en som eeeeelsker babysvømning

Anmeld

9. juni 2011

camsko88

Puha Freja er 3 mdr den 20. Juni og har allerede været i svømmhal 2 gange vi bruger huggis svømmebleer str small det er fra 3-6 kg

har freja liggende i barnevogn eller lift/ autostol mens jeg bader og vasker så hende på en briks der er bagefter, ved at der i de fleste svømmehaller er badekar til de små

med hensyn til gylp så sørg for at have hende spist af i god tid inden svømme tur så er chancen mindre

Vi plejer at være i vandet i omkring ½  time

Mit råd omkring hvordan hun skal holdes er at føle dig frem i starten var freja mest tryg ved at være helt ind til mit bryst men nu er hun mere "vild" hihi

god fornøjelse

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

Prøver og svare så godt jeg kan

- Hvor længe må hun være der/i vandet? ca 20 min en halv time kan jeg huske jeg fik at vide..

- Hvordan vasker man hende før og efter, hun må jo ikke komme under bruser? der plejer som regel og være sådan nogle områder til babyer, hvor man kan skifte dem og bade osv, der er store vaske som kar hvor man kan bade dem i, tjek evt den svømmehals hjemmeside i skal til eller ring på forhånd og hør om faciliteterne

- Hvad gør jeg af hende mens jeg er under bruseren? der hvor vi er er der sådan nogle skum kravlegårde, du evt ku lægge hende i imens.. men i den alder der kan jeg huske jeg bare tog hende med ind i autostolen og bar hende rundt i den og satte hende lidt væk så hun ikk blev våd men så hun ku se mig , senere kan du evt bare tage en paraply klapvogn med og køre hende i - det har de også til låns der hvor vi er...

- Hvor kan man få badetøj i den størrelse? hmm umiddelbart ville jeg sige name it eller h&m, der har jeg købt.. ved ikk hva str hun er, men ville råde dig til og tage en bukseble i stedet for badedragt, da det er nemmere og få af og på på de helt små. Ellers må de jo godt bare bade i den der badeble de skal ha på.

- er der en bestemt måde hun skal ned i vandet på og holdes? det kan du altid spørge personalet om, de er søde til og hjælpe synes jeg.. men jeg gjorde det i starten at jeg bare tog hende op til mig og satte hende på hoften agtigt som man nu kan bære dem rundt.. og så gik jeg stille og roligt ned i vandet. I vandet ku jeg godt tage hende under armene / i armhulen du ved, som om man løfter dem og så lade hende flyde rundt på maven stille og roligt.. eller holde hende så hun ku flyde lidt rundt på ryggen...
en god ting at huske, er at hvis hun ikk er så begejstret og måske hurtigt ka virke skræmt eller andet, så sagde en livredder til mig at man ikk sku lave for mange bevægelser op og ned i vandet agtigt, fordi vandet så ville skvulpe meget og de ku blive bange... men er alt efter hvordan barnet tager det tror jeg, vi ku godt hoppe lidt op og ned med vores pige

- noget man må/må ikke? ved ikk li hva det sku være andet end det jeg li har skrevet som livredderen sagde..

- hvad med sådan noget som gylp? altså vi havde også lidt en gylper, og jeg ku ikk gøre andet end og sørge for hun ikk li havde spist LI inden og sørge for hun var bøvset godt af. Hvis der sker noget må man vel tage den derfra.. ellers kan i måske tage en ren sutteklud med ind og så bare tørre hende / det af hvis der sku komme noget måske.

andet jeg bør vide? husk det måske ikk er en succes første gang, men bare op på hesten igen så Og: GOD TUR

Anmeld

9. juni 2011

LC

- Hvor længe må hun være der/i vandet? Det er meget forskelligt hvor længe de gider. Vi plejer at være i vandet i ca 30 min, med vores datter.

- Hvordan vasker man hende før og efter, hun må jo ikke komme under bruser? De fleste steder har de plastik badekar, og nogle steder skumplader babyerne kan ligge på imens man selv bruser sig, Vi har taget vores datter med under bruseren siden hun var 8 uger og startede til babysvømning.
- Hvad gør jeg af hende mens jeg er under bruseren? Har haft hende i et badekar, eller på en skum plade. (Nogle steder er der kravlegårde, eller børnesæder ma kan sætte dem på)
- Hvor kan man få badetøj i den størrelse? Man kan købe badebleer her: http://morogbaby.com/boernetoej-13/badebleer-37/ , Man kna også bare købe en pakke engangs badebleer i et supermarked, de står sammen med de andre bleer.
- er der en bestemt måde hun skal ned i vandet på og holdes? Det er meget forskelligt hvad de kan lide, men du kan holde så din baby ligger på maven i vandet, så skal du have en hånd under hver af hendes arme, og håndfladen under hagen, så hun ikke dykker hovedet. Men er mange forskellige måder at holde på, prøv dig lidt frem. De fleste babyer vil måske helst bare kramme sig ind til dig til at starte med ind til de er lidt mere trykke ved at være i vandet.
- noget man må/må ikke? Så længe hun synes det er sjovt tror jeg ikke der er nogle grænser.
- hvad med sådan noget som gylp? Over til en rist i kanten af bassinnet.

Anmeld

9. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Mange tak for alle jeres svar..

Grunden til jeg spørger om badetøj er fordi på vores svømmehals hjemmeside der står at babyerne SKAL have både bade bleer og badetøj..

Jeg mener og have fået afvide at stålerne ikke er så godt for babyer under bruseren?

Og så det med de baby bade kare dem kan hun da ikke sidde i endnu, det er hun vel for lille til?

Og vi har kun fælles bad så hun kan ikke være i barnevognen, liften eller andet og kan ikke have tøj på imens..

Anmeld

9. juni 2011

Nessie

Jeg kan se at du bor i Kolding, så prøv at kigge her:

http://www.ssbad.dk/p224.asp

Der er baby svømning med instruktør på hver dag. Hun skal have både badeble og badebukser på i Slotssøbadet.

De har klapvogne dernede, man kan låne, og også autostole til de små, men er der mange, kan de være optaget.

Der er mulighed for at vaske den lille både i bruse rummet og nede i svømmehallen

Det kan godt være udmattende for den lille de første gange, og de anbefaler max. 20 min.

God fornøjelse

Anmeld

9. juni 2011

Nettemor

MaleneS2011baby<3 skriver:

Mange tak for alle jeres svar..

Grunden til jeg spørger om badetøj er fordi på vores svømmehals hjemmeside der står at babyerne SKAL have både bade bleer og badetøj..

Jeg mener og have fået afvide at stålerne ikke er så godt for babyer under bruseren?

Og så det med de baby bade kare dem kan hun da ikke sidde i endnu, det er hun vel for lille til?

Og vi har kun fælles bad så hun kan ikke være i barnevognen, liften eller andet og kan ikke have tøj på imens..

hvis hun er flaske barn må hun IKKE gylpe i vandet  så skal du gå ud til kanten så det kan komme direkte i afløbet (evt gribe det) vi fik afvide da vi gik til babysvømning at var det babsebarn gjorde det ingenting men var det flaskebarn så var de nødt til at tømme hele bassinet pga bakterier. men spørg evt dernede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.