galdestensoperation og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.760 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Anonym trådstarter

Kan man blive opereret for galdesten selvom man måske er gravid?? Vil i såfald ikke være længere henne end en 4-5 uger måske 6. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Anonym trådstarter

slet ingen der har erfaring eller ved noget om det?? altså kan man blive opereret når man er gravid??

Anmeld

9. juni 2011

akskovmose

Jeg tror med mindre det er meget akut og livstruende vil de vente til graviditeten er overstået.. Jeg har selv fået fjernet min galdeblære, tror ikke de vil lave sådan en OP på en gravid, men om de kan knuse stenene med ved en laser OP, kunne måske være en mulighed.. 

Et galdestensanfald er skrækkelig 

Annette

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

håber ik jeg er blevet gravid. vi havde dog sex på dagen for ægløsningen..så..bum bum, ik at jeg ik gerne vil være gravid..Det vil jeg, er total skruk. Men nu hvor jeg lige har fundet ud af at jeg kan bliv eopereret inden for de næste 3 uger, så gør det ik noget at jeg ik er gravid. så venter vi bare en lille måned, værre er det jo heller ikk. Og vil være bange for om der kunne ske den lille noget selvom den jo knabt nok eksisterer på det tidspunkt. Vil trods alt kun være omkring en 5 uger henne.

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

akskovmose skriver:

Jeg tror med mindre det er meget akut og livstruende vil de vente til graviditeten er overstået.. Jeg har selv fået fjernet min galdeblære, tror ikke de vil lave sådan en OP på en gravid, men om de kan knuse stenene med ved en laser OP, kunne måske være en mulighed.. 

Et galdestensanfald er skrækkelig 

Annette

galdeanfald er langt værre end veer! Puha håber jeg slipper for dem.

Anmeld

9. juni 2011

cecilie1984

Anonym skriver:

Kan man blive opereret for galdesten selvom man måske er gravid?? Vil i såfald ikke være længere henne end en 4-5 uger måske 6. ?

hej

jeg blev akut opereret for galdesten og fik hele min galdeblære fjernet i januar mdr. På det tidspunkt var jeg 12 uger henne i min graviditet.

Fik at vide at der selvfølgelig var en lille riciko for at miste barnet, men at det selvfølgelig var det bedste at blive opereret.

Mener de sagde til mig at jo kortere man var henne jo nemmere var det at blive opereret da barnet jo ikke fylder meget i starten.

Jeg fik lavet 4 huller i maven og fik galdeblæren ud den vej.

Det skal dog siges at de var mere påpasselig og forsigtig i hele forløbet og blev scannet undervejs og sådan.

Men det er selvfølgelig ikke rart men de smerter kan man ikke gå med til efter man har født, det kender du vel selv til hvis du har galdesten.

Var sygemeldt i 2 uger efter og indlagt i 4 døgn.

Men alt gik super godt og vores lille prinsesse trives i maven og kommer forhåbentlig ud til os i næste mdr.

Anmeld

9. juni 2011

Talbutikken

Anonym skriver:

Jeg røg akut på sygehuset da jeg var omkring 7 uger henne med min søn, men fik at vide at de kun ville operare hvis det var livstruende pga. graviditeten.. Så jeg måtte pænt vente til jeg havde født! Og ja heller 100.000 gange veer end et galdestens anfald!

Anmeld

9. juni 2011

sandorff

Talbutikken skriver:

Jeg røg akut på sygehuset da jeg var omkring 7 uger henne med min søn, men fik at vide at de kun ville operare hvis det var livstruende pga. graviditeten.. Så jeg måtte pænt vente til jeg havde født! Og ja heller 100.000 gange veer end et galdestens anfald!

ja, med veer er der i det mindste en lille pause en gang imellem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.