LykkeligMoar skriver:
Hej,
Jeg vil rigtig gerne kaste mig ud i et kageprojekt til min søns 1 års fødselsdag her meget snart.. men jeg har en masse spørgsmål som jeg håber jer garvede kagekvinder vil hjælpe mig med.
- Fondant, hvor meget skal jeg bruge til en kage til ca. 20 mennesker?
- Bunde, jeg vil meget gerne bage dem selv er der nogen opskrifter som egner sig bedst til det, og kunne jeg evt. få en opskrift? 
- Kan man lave kagen dagen før eller er det bedst på selve dagen?
- Jeg vil gerne smøre kagen op med chokolade ganache (staves) men det skulle jo gerne blive stift så skal jeg undlade at putte smør i ?
- Til sidst vil jeg bare høre jer om det ville være helt åndsvagt at putte forskellige cremer osv. i kagen? Og kan det overhovedet gå godt at serverer sådan en kage i solskinsvejr?
Håber virkelig i vil hjælpe mig. 
- Fondant, hvor meget skal jeg bruge til en kage til ca. 20 mennesker?
Vil du købe fondant eller selv lave MMF? Til 20 prs ville jeg lave en kage på 25 cm i diameter, og der rækker 1-1½ portion af MMF-opskriften rigeligt!
- Bunde, jeg vil meget gerne bage dem selv er der nogen opskrifter som egner sig bedst til det, og kunne jeg evt. få en opskrift? 
Det kommer an på, hvilken slags bund, du vil have. Man kan i reglen bruge stortset alle opskrifter på bradepandekager som bunde - det skal bare ikke være en kage, der smuldrer 
- Kan man lave kagen dagen før eller er det bedst på selve dagen?
Du kan sagtens lave den dagen før.
- Jeg vil gerne smøre kagen op med chokolade ganache (staves) men det skulle jo gerne blive stift så skal jeg undlade at putte smør i ?
Smørret hjælper med at få ganachen til at stivne - når rigtigt smør bliver koldt, bliver det stift 
- Til sidst vil jeg bare høre jer om det ville være helt åndsvagt at putte forskellige cremer osv. i kagen? Og kan det overhovedet gå godt at serverer sådan en kage i solskinsvejr?
Du kan sagtens putte mousse og creme i kagen - også når det er varmt
bare kagen har mulighed for at være på køl indtil servering. Og så vælg noget fyld, der ikke er for vammelsødt, men sommerfriskt - og evt. med friske bær i 
Håber virkelig i vil hjælpe mig.