Krydser I lige fingre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Dinna88

Jeg sidder i min 7. eksamen lige nu - historie.

Kl. 8 i morgen tidlig skal jeg op og fremlægge i 10 minutter, og have en samtalt i 10 minutter. Jeg trak godt nok den kolde krig og Vietnamkrigen, men mine kilder er ret svære... 

Jeg har ALDRIG været 100 % stærk i historie, mærkeligt nok, men netop de to forløb håbede jeg lidt på, da jeg kan dem nogenlunde Det er bare... Uh. Uoverskueligt, synes jeg. Jeg skal jo selv lave problemstillingerne som jeg skal besvare, samt kildekritik, men det er kun 2 kilder jeg har helt styr på - et billede fra My Lai-massakren (fårk, det er hårdt at læse om) og et billede fra en demonstration i USA mod krigen og alle de andre problemer det l*rte samfund nu havde 

Damn... Marshall-planen, Tonkinbugt-resolutionen, Vietcong, Kennedy, Nixon, Johnson, dominoteorien... Jeg drukner 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Mor til Mike

Dinna88 skriver:

Jeg sidder i min 7. eksamen lige nu - historie.

Kl. 8 i morgen tidlig skal jeg op og fremlægge i 10 minutter, og have en samtalt i 10 minutter. Jeg trak godt nok den kolde krig og Vietnamkrigen, men mine kilder er ret svære... 

Jeg har ALDRIG været 100 % stærk i historie, mærkeligt nok, men netop de to forløb håbede jeg lidt på, da jeg kan dem nogenlunde Det er bare... Uh. Uoverskueligt, synes jeg. Jeg skal jo selv lave problemstillingerne som jeg skal besvare, samt kildekritik, men det er kun 2 kilder jeg har helt styr på - et billede fra My Lai-massakren (fårk, det er hårdt at læse om) og et billede fra en demonstration i USA mod krigen og alle de andre problemer det l*rte samfund nu havde 

Damn... Marshall-planen, Tonkinbugt-resolutionen, Vietcong, Kennedy, Nixon, Johnson, dominoteorien... Jeg drukner 

Håber du klarede det! 

Anmeld

10. juni 2011

MLT

10. juni 2011

K&S

Hvordan er det gået?

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

Misselbek skriver:

Håber du klarede det! 

Jeg overlevede! 

Jeg fik kun 4. Jeg klarede min fremlæggelse som jeg havde planlagt, man da min lærer begyndte at stille spørgsmål gik jeg kold. Jeg kunne ikke svare på spørgsmålene, ikke en gang dem om det jeg havde redegjort for - ret skidt. Men jeg kunne det jo! Da jeg kom ind igen sagde censor at han kunne se at klappen gik ned på mig, og de kunne begge høre at jeg havde svarene derinde et sted. Min lærer sagde til sidst, at hun vidste at jeg kunne - men at det jo kan ske for alle.

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

K&S skriver:

Hvordan er det gået?

Jeg kopierer lige det jeg lige har skrevet til en anden

Jeg overlevede! 

Jeg fik kun 4. Jeg klarede min fremlæggelse som jeg havde planlagt, man da min lærer begyndte at stille spørgsmål gik jeg kold. Jeg kunne ikke svare på spørgsmålene, ikke en gang dem om det jeg havde redegjort for - ret skidt. Men jeg kunne det jo! Da jeg kom ind igen sagde censor at han kunne se at klappen gik ned på mig, og de kunne begge høre at jeg havde svarene derinde et sted. Min lærer sagde til sidst, at hun vidste at jeg kunne - men at det jo kan ske for alle.

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

MichelleLjungberg skriver:

Tak for de krydsede fingre!!

Anmeld

10. juni 2011

Sphynxlover

Dinna88 skriver:

Jeg overlevede! 

en af grundene til jeg hader eksamener - synes det er en ringe måde det kører på - hvis man er en af dem der har en klæbehjerne og aldrig er nervøs så scorer man snilt 10 og 12 taller - hvorimod hvis man bliver nervøs og klappen gåd ned pga en skide censor så er det bare ærgeligt

og det ofte til trods for man kan det samme

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

Sophie26 skriver:

en af grundene til jeg hader eksamener - synes det er en ringe måde det kører på - hvis man er en af dem der har en klæbehjerne og aldrig er nervøs så scorer man snilt 10 og 12 taller - hvorimod hvis man bliver nervøs og klappen gåd ned pga en skide censor så er det bare ærgeligt

og det ofte til trods for man kan det samme

Præcis!! Personligt er jeg imod eksamen. Jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for, og det viser slet ikke hvor dygtig man er. Dem der er HELT suveræne med klæbehjerne og som slet ikke bliver nervøs - de har jo ingen problemer. Men dette er altså tredje gang klappen går ned for mig. Jeg er stærk fagligt i mange fag, jeg er sproglig og samfundsfaglig - dvs. jeg er godt dækket ind all round. Men desværre har jeg nu to eksamener fra gym hvor jeg har fået 4 og 02 i fag jeg kunne have fået 10 i. 

Censor var i dag rigtig sød, men jeg var så nervøs, selvom jeg ikke normalt bliver det sååå meget - jeg kastede op i morges og vågnede kl. 03, 04, 05 og kvart i seks... Så min søvn var også ret smadret. Og så får jeg 4, pga. nervøsitet  Men jeg er til trods for det ret tilfreds - men det er jeg KUN fordi jeg ved at det ikke var min egen skyld, og fordi jeg ved, at jeg kunen have gjort det bedre.

Anmeld

10. juni 2011

Nettemor

beklager emneskiftet

men har du fået søgt det arbejde? og har du i så fald hørt noget???

mega nysgerrig er man jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.