Dårlig samvittighed ved sygemelding?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.385 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Ina33

Jeg er gået hen og blevet syg, eller det vil sige jeg er i princippet "bare" godt og grundigt forkølet. Jeg har et arbejde hvor jeg kun er afsted et par gange om ugen, og det er naturligvis lige i dag jeg har en vagt.

Jeg agter at ringe og melde mig syg, da jeg er helt stoppet med snot, og jeg har ondt i hovedet og halsen. Men hvorfor får jeg dårlig samvittighed? Er det ikke ok at melde sig syg når man er forkølet? Eller burde jeg bare tage et par panodil og komme afsted? Åhh jeg er meget splittet....

Det skal lige siges, at jeg har et arbejde hvor jeg taler med mange kunder i løbet af en dag, og dette er naturligvis ikke helt hensigstmæssigt, når man hele tiden skal pudse næse og nyse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Jeanette-Hemdrup

Jeg synes overhovedet ikke at du skal have dårlig samvittighed - når man er syg, så er man syg! At det så tilfældigvis falder sammen med en vagt, tja det er jo bare bad luck. Smid du dig hellere på sofaen med en kop varm the og gør alt hvad du kan for at komme ovenpå igen. Der er intet værre end en kollega som kommer halvdårlig på job og så får smittet alle andre. Så er det bedre at blive hjemme de par dage det tager at komme over det.

Håber at det letter lidt på din dårlige samvittighed

Anmeld

9. juni 2011

Mor til Ella

Loppe skriver:

Jeg er gået hen og blevet syg, eller det vil sige jeg er i princippet "bare" godt og grundigt forkølet. Jeg har et arbejde hvor jeg kun er afsted et par gange om ugen, og det er naturligvis lige i dag jeg har en vagt.

Jeg agter at ringe og melde mig syg, da jeg er helt stoppet med snot, og jeg har ondt i hovedet og halsen. Men hvorfor får jeg dårlig samvittighed? Er det ikke ok at melde sig syg når man er forkølet? Eller burde jeg bare tage et par panodil og komme afsted? Åhh jeg er meget splittet....

Det skal lige siges, at jeg har et arbejde hvor jeg taler med mange kunder i løbet af en dag, og dette er naturligvis ikke helt hensigstmæssigt, når man hele tiden skal pudse næse og nyse.

Hvis man er syg så er man syg.

Men for mig ville det ikke være en sygemelding Det er altid værst om morgenen, jeg tager hellere afsted og så må man jo gå hjem hvis det ikke dur.

Men vi er forskellige, så hvis du mener du er syg, så er du det.

Anmeld

9. juni 2011

mn

Loppe skriver:

kender godt følelsen, men hvis du er syg er du syg og så skal man ikke smitte andre

Anmeld

9. juni 2011

K&S

Loppe skriver:

Er man syg, så er man syg  og det er heller ikke fedt for kollegaerne, hvis du risikerer at smitte dem alle sammen - det glemmer folk tit, når de møder syge på job...!

Anmeld

9. juni 2011

Nessie

K&S skriver:

Er man syg, så er man syg  og det er heller ikke fedt for kollegaerne, hvis du risikerer at smitte dem alle sammen - det glemmer folk tit, når de møder syge på job...!

Lige netop.

Vi har faktisk lige haft det oppe at vende (igen) på min arbejdsplads, for jeg er simpelthen så træt af at folk kommer småsyge på arbejde, for det ender altid med at en eller to også bliver syge.

Det skal lige siges, at på min arbejdsplads, skal der én ind på overarbejde, når nogen er syge, så jeg tror ofte at der er grundet dårlig samvittighed, hvis de ikke melder sig syge.

Men min holdnng er altså, at hvis man ikke er frisk, må man hellere blive hjemme, så går det som regel også hurtigere over

Anmeld

9. juni 2011

K&S

Nessie skriver:

Lige netop.

Vi har faktisk lige haft det oppe at vende (igen) på min arbejdsplads, for jeg er simpelthen så træt af at folk kommer småsyge på arbejde, for det ender altid med at en eller to også bliver syge.

Det skal lige siges, at på min arbejdsplads, skal der én ind på overarbejde, når nogen er syge, så jeg tror ofte at der er grundet dårlig samvittighed, hvis de ikke melder sig syge.

Men min holdnng er altså, at hvis man ikke er frisk, må man hellere blive hjemme, så går det som regel også hurtigere over

SO TRUE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.