det gør mig så ked af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

NJN

Jeg har lige brug for at få lukket nogle tanker ud, og måske er der en der har en idé til hvordan jeg kan hjælpe uden at presse for meget på.. 

Min kæreste oddser meget, på fodbold og diverse andre sporter.. Han har også spillet meget poker og har været oppe og tabe RIGTIG mange penge, det var dog før han mødte mig. Han er selv klar over han har et problem, og derfor har han også fået gjort sådan han ikke kan sætte penge ind på nettet men kun kan hæve kontanter i banken.. 

Han satser næsten dagligt, dog kun mellem 10-30 kr men stadigvæk flere gange om ugen.. Og tjekker konstandt tekst-tv for nye resultater o.s.v.. 

Jeg ved jeg ikke burde blande mig, men det gør mig ked af det at han har det her problem da jeg jo kun ønsker det bedste for ham og os..

Manden ved godt han har et problem som sagt, men har kun nedsat forbruget MEGET men ikke sluppet det helt.. Og det er det jeg gerne vil han gør.. Specielt hvis vi skal starte en familie, han siger han elsker mig mere en det, og vil gerne stoppe for min skyld, men jeg syntes han bliver ved og ved.. 

Og jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op.. Skal jeg holde min mund eller hvad skal  jeg gøre??

Håber der er et klogt hoved derude, der kan sætte sig lidt ind i tingene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Rockertand

Hvis det er et problem, der fylder noget i din hverdag allerede nu - så synes jeg ærligt talt, at det er meget risikabelt at overveje at starte en familie med manden, han har jo et problem, en afhængighed, som han ikke bare kan slippe - ligegyldigt, om han spiller for 1 kr eller 10.000 kr om dagen, så er han ludoman, som jo egentlig bare er definitionen på spilleafhængighed. Det er en lidelse, som han skal behandles for (lige nu sidder du garanteret og tænker "narj, så slemt er det altså heller ikke" - det vil sige, at du beskytter ham og dermed hjælper ham til at opretholde afhængigheden). Selvom du sagde til ham, at han skulle holde sig fra alt spil i 2 måneder, så ville han indvilge og så spille bag din ryg - og det fortsætter altså, og måske bliver det værre over tid.

Vi har tidligere haft et par eksempler som dit herinde, hvor kvinden 6 eller 8 eller 10 måneder senere står og mangler penge til bleer og mad, fordi manden har spillet rub og stub op og skylder penge alle vegne - de her kvinder troede heller ikke, at det ville komme dertil, men det er desværre en meget stor sandsynlighed.

Jeg synes bestemt, at I skal få snakket om det og så tage kontakt til en professionel, der kan vurdere, om din mand er behandlingskrævende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.