Erfaring med kastration af "ældre" hund.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

L-Mortil3

Ja, nu tænker i nok, halloooo det er et babyforum Men nu vi er så mange med hund herinde ville jeg da trække på jeres erfaringer

Vi har en helt igennem SKØN familie hund, sød, rar, lydig - har aldrig gøet i sit 3 år gamle liv...

... Men SÅ flyttede vi i vores nye hus, og har nu fået 2 dejlige labber til nabo, begge hanhunde, begge med stenene i behold.

Og NU skal jeg love for vores ellers så dejlige hund er blevet en hidsig per, han spankulerer frem og tilbage ved hegnet med rejste børster og blottede tænder og knurrer og knurrer og knurrer. Det er jo i og for sig forståeligt, han passer på hans teritorie - jeg synes blot det er lidt voldsomt og har faktisk svært ved at kæmpe mig forbi ham ved havelågen.

Mit spørgsmål går nu på, om i herinde har erfaringer med at kastrere en så "gammel" hund - om det overhovedet vil have en effekt ud over han bliver tyk og lasket?

Synes det er SÅ ærgeligt han er begyndt på dette, for ellers er han jo bare den bedste hund i verden, men førhen kunne ham og Liam med snilde lege flere timer i haven sammen (under opsyn - naturligvis) men nu tør jeg simpelthen ikke, fordi han hele tiden koger mellem det gule og røde felt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Madam Blå

Min mors hund, som er 7 år efterhånden er lige blevet medicinsk kastreret. Det er en form for stav eller lignende han får lagt under pelsen, og så går der 6 uger - så er han kastreret i et halvt år ca. Og så aftager virkningen igen. De ville have ham kastreret, men ville gerne se hvilken virkning det havde - inden "skaden" er sket

Han er nu en helt rolig hund, som han var før. Det kan kun anbefales herfra

Anmeld

8. juni 2011

L-Mortil3

Madam Blå skriver:

Min mors hund, som er 7 år efterhånden er lige blevet medicinsk kastreret. Det er en form for stav eller lignende han får lagt under pelsen, og så går der 6 uger - så er han kastreret i et halvt år ca. Og så aftager virkningen igen. De ville have ham kastreret, men ville gerne se hvilken virkning det havde - inden "skaden" er sket

Han er nu en helt rolig hund, som han var før. Det kan kun anbefales herfra

Var han "vild" eller på anden måde mærket af at være hanhund før de kastrerede ham? Eller har han bare være sig selv hele vejen?

Anmeld

8. juni 2011

Madam Blå

Line&Liam&Milan skriver:

Var han "vild" eller på anden måde mærket af at være hanhund før de kastrerede ham? Eller har han bare være sig selv hele vejen?

Han var blevet rigtig træls igennem det sidste år. Alt for meget hanhund. Han var virkelig efter alle kvinder op til, under og efter deres mens. Sådan virkelig efter dem. Ved ikke hvorfor han ændrede sig, men nu er han rigtig dejligt igen

Er temmelig sikker på, at de får ham kastreret, når virkningen af det medicinske tager af.

Anmeld

9. juni 2011

L-Mortil3

Madam Blå skriver:

Han var blevet rigtig træls igennem det sidste år. Alt for meget hanhund. Han var virkelig efter alle kvinder op til, under og efter deres mens. Sådan virkelig efter dem. Ved ikke hvorfor han ændrede sig, men nu er han rigtig dejligt igen

Er temmelig sikker på, at de får ham kastreret, når virkningen af det medicinske tager af.

Ok! Det vil jeg da lige prøve at ringe og høre nærmere om ved dyrlægen, for det var da en god metode til at afprøve kastration, uden skaden ikke kan genoprettes

Anmeld

9. juni 2011

Madam Blå

Line&Liam&Milan skriver:

Ok! Det vil jeg da lige prøve at ringe og høre nærmere om ved dyrlægen, for det var da en god metode til at afprøve kastration, uden skaden ikke kan genoprettes

Ja, prøv at ring Synes det er rigtig smart, for med mine forældres hund vidste de jo ikke, om det ville hjælpe, og så ville det jo være synd at kastrere ham. Og så er det dejligt, at man kan prøve det før man gør det permanent.

Håber i finder ud af det, så i igen kan få en rolig hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.