Ja,. nu bliver jeg lige nødt til at høre lidt meninger fra jer igen!
Min datter på 2 år og 3 mdr gider ikke snakke meget, men indenfor de sidste 3 mdr er der dog sket en udvikling. Hun er begyndt at sige mange nye ord, sætninger og vil nu gerne prøve at efterligne ordene. Hun kan sagtens sige mange flere ord, end hun lige gør - det har vi kunnet se, når vi har bedt hende sige et ord og så siger hun det næsten fejlfrit.
Så vi syntes hun er lidt doven mht sproget, at hun faktisk godt kan sige mere, end hun gør, men gider ikke. Men alligevel er hun begyndt at sige mere - og vi roser hende selvfølgelig hver gang, klapper osv.
MEN, i vuggestuen siger hun stort set intet.....mest kun ja og nej! Og det forstår jeg bare ikke, for hun har nu gået i vuggestuen siden juli måned og hun er rigtig glad for at gå der. Hun er faldet godt til og er meget aktiv sammen med de andre børn.
Men pædagogerne siger hun ikke taler.........men de kan tydeligt høre forskel på hendes sprog, når vi kommer og henter hende, hvor hun begynder at sige mange ord. Men hvorfor pokker taler hun ikke deroppe??
Det skal lige siges, at nogle dage taler hun mere deroppe, hvor pædagogerne siger, at nu er hun begyndt at åbne lidt mere op. Men f.eks. i dag har hun kun sagt ja og nej!!
Jeg forstår det bare ikke, fordi hun er glad for stedet - løber hen til pædagogerne og griner, leger med de andre børn, spiser mad og er helt med som alle de andre børn. Så hun virker tryg nok.
Hun er kun afsted 3 timer om dagen.
Men hvordan pokker kan vi hjælpe hende - både herhjemme, men også pædagogerne!?!?!
Puha, det blev et langt indlæg, tak fordi du læste med så langt

Lone - som er frustreret!