metteswn skriver:
ja det er det egentlig, men man kan da heller ikke lade vær med at tænke på hvad der står i ens egen 
Nu er jeg jo arbejdsskadet, så jeg læser det på en helt anden måde (og jo, jeg kan godt se det sjove i dem):
2. Patienten græder konstant. Hun synes også at være deprimeret (læs: klinisk set er du ikke deprimeret, fordi du græder hele tiden, det gør du jo også pga. sorg eller smerte
)
3. Udskrivelsestilstand: I live, men uden min tilladelse (læs: ordet udskrivelsestilstand/udskrivelsesstatus dækker patientens helbredstilstand, men også om patienten har valgt at gå imod lægens anbefalinger, derfor er det korrekt skrevet)
5. Patienten nægtede at lade sig obducere (læs: Patienten har nedlagt forbud mod obduktion, hvilket er noteret i journalen - det er patientens ret, med mindre der er mistanke om en forbrydelse, så skal retsmedicinerne foretaget obduktion for at be- eller afkræfte dette)
7. Nu begyndende stær på højre øje, hvorfor der er god grund til at operere venstre side (læs: Patienten har markant stær på venstre side, og idet der nu er begyndende stær på højre øje, fremskyndes indikationen for operation på venstre side)
12. Huden er fugtig og tør (læs: huden er fugtig - som i klamtsvedende, som kan være et tegn på, at kroppen er på vej til en slags ildebefindende, huden i sig selv er tør/mangler fugt)
16. Patienten har klaret sig helt uden ilt i sidste døgn (læs: vores naturlige iltmætningsniveau (saturation) skal ligge på 100% "uden ilt", det vil sige, at der ikke tilføres kunstig ilt = patienten har klaret sig uden ilttilførelse fra kunstig kilde)
18. Synes, han tisser godt. Som en hest ifølge eget udsagn. (Patienterne kan formulere sig på sjove måder engang imellem)
19. Stumpen blødte igennem, hvorfor den udskiftes (læs: Sårstedet efter en nylig amputation har blødt så meget, at der skal udskiftes forbindinger)
21. Patienten har lidt af depressioner, lige siden hun begyndte at konsultere mig i 1989 (læs: Patienten er først diagnosticeret med klinisk depression i 1989)
25. Dette er de patienter, der blev liggende på mit skrivebord (Fuldstændig normal måde at formulere, at journalerne ligger på skrivebordet - jeg har selv sagt det så sent som i dag)
De resterende eksempler dækker formentligt delvist over skrivefejl, dikteringsfejl eller formuleringsfejl - men det gør dem jo ikke mindre underholdende