Tøj godtgørelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

hej piger...

min kæreste har nu i 4 måneder arbejdet som løs vikar i hjemmeplejen. Han har gemmensnit 35 timer om ugen. På arbejdet er der bukser de rer alt for store + en kort ærmet skjorte der ikke kan lukkes ingen t shirts eller langærmet trøjer til feks nattevagter hvor der godt kan være lidt koldt. Han har i de 4 måneder brugt sit eget tøj og har selv vasket det herhjemme..... Han har spurt indtil tøj godtgørelse eller noget vikar tøj som ligger dernede som passer og det der skal bruges hvilket team leder bare siger det ved jeg ikke må jeg undersøge også sker der ikke mere....Team leder siger at tøj godtgørelse bruger man ikke når man er vikar kan det virkelig være rigtigt?? mener det ikke er hygiejnisk korrekt at man kan komme i sit eget tøj og gå hjem i det igen....

Nogle med erfaringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Alexander&Lærke

Jeg arbejder også i hjemmeplejen, vi bruger vores eget tøj som vi selv vasker og skal sørge for. Vi får hver måned et beløb på ikke ret meget til fornyelse af tøj.

Mener det er sådan at stedet vælger om man vil bruge uniform eller om man vil bruge eget tøj, hvis der vælges eget tøj skal medarbejder have beklædningsgodtgørelse. Og hvis der vælges uniform skal stedet sørger for uniform er ikke sikker på at de vasker det også.

Jeg har været i praktik et sted hvor der var uniform og dem som ikke kunne lide at gå i uniforms bukserne( ret høje i livet og ikke særlig behalige at have på) havde deres egen bukser på som ligner lidt uniform tøjet da de var cowboy stof, som de så selv skulle vaske og restatte.

Ved ikke om det var svar nok.....

Anmeld

8. juni 2011

1977

Profilbillede for 1977

I den kommune jeg arbejder, stiller de tøj til rådighed - eller rettere du SKAL have det på, så de ældre kan se hvor du hører til. Og puljetøjet må man ikke tage med hjem, men bliver smidt til vask på stedet. Hvis du bruger dit eget tøj er det for egen regning - dog kan du som fastansat få godtgørelse hvis du har allergi overfor deres tøj (det kommer fra danske dampvaskeri)

Så jeg vil anbefale ham at få fat i ham/hende, der er tøjansvarlig og bede om at få noget bestilt hjem som han kan bruge.

Og lige et ps - ang de lange ærmer, så er de et no-go pga hygieje.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

I den kommune jeg arbejder, stiller de tøj til rådighed - eller rettere du SKAL have det på, så de ældre kan se hvor du hører til. Og puljetøjet må man ikke tage med hjem, men bliver smidt til vask på stedet. Hvis du bruger dit eget tøj er det for egen regning - dog kan du som fastansat få godtgørelse hvis du har allergi overfor deres tøj (det kommer fra danske dampvaskeri)

Så jeg vil anbefale ham at få fat i ham/hende, der er tøjansvarlig og bede om at få noget bestilt hjem som han kan bruge.

Og lige et ps - ang de lange ærmer, så er de et no-go pga hygieje.

Alle andre fast / og løse vikar får tøj med navn i..... Angående lang ærmet er det feks flece trøje til at have på når man sidder på gangen og holder pause om natten da der godt kan være lidt koldt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.