Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi er ikke gift endnu, men vi er kommet til at snakke om fradrag. har hørt noget med at hvis jeg ikke bruger hele mit fradrag så kan ens mand bruge det. Men hvordan finder man ud af om man bruger det hele?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ingen der kan hjælpe?
Du bruger jo automatisk hele dit fradrag selv, medmindre du tjener mindre end dit fradrag.
Anonym skriver: Vi er ikke gift endnu, men vi er kommet til at snakke om fradrag. har hørt noget med at hvis jeg ikke bruger hele mit fradrag så kan ens mand bruge det. Men hvordan finder man ud af om man bruger det hele?
Hvis du ikke arbejder, kan din mand få dit fradrag. Og omvendt. Men det er kun hvis man ikke selv arbejder
Hvis din mand har topskat og du har alm. indtægt og dermed skat, må han bruge loftet af den skat du ikke selv bruger. Min mand har brugt af min skat. (noget i den stil, men jo det er rigtigt, at I kan udnytte hinandens skatteudligninger)
Miss T skriver: Hvis din mand har topskat og du har alm. indtægt og dermed skat, må han bruge loftet af den skat du ikke selv bruger. Min mand har brugt af min skat. (noget i den stil, men jo det er rigtigt, at I kan udnytte hinandens skatteudligninger)
og jeg arbejder altså selv fuldtid og har en indtægt på nogen og 300 på årsbasis.
Altså jeg får su de næste par år, så jeg må vel ikke bruge hele mit fradrag?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128