Hvordan er det lige med fradrag når man bliver gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Vi er ikke gift endnu, men vi er kommet til at snakke om fradrag. har hørt noget med at hvis jeg ikke bruger hele mit fradrag så kan ens mand bruge det. Men hvordan finder man ud af om man bruger det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Ingen der kan hjælpe?

Anmeld

9. juni 2011

modesty

Du bruger jo automatisk hele dit fradrag selv, medmindre du tjener mindre end dit fradrag.

Anmeld

9. juni 2011

Saka

Anonym skriver:

Vi er ikke gift endnu, men vi er kommet til at snakke om fradrag. har hørt noget med at hvis jeg ikke bruger hele mit fradrag så kan ens mand bruge det. Men hvordan finder man ud af om man bruger det hele?

Hvis du ikke arbejder, kan din mand få dit fradrag. Og omvendt. Men det er kun hvis man ikke selv arbejder

Anmeld

9. juni 2011

Miss T

Hvis din mand har topskat og du har alm. indtægt og dermed skat, må han bruge loftet af den skat du ikke selv bruger. Min mand har brugt af min skat. (noget i den stil, men jo det er rigtigt, at I kan udnytte hinandens skatteudligninger)

Anmeld

9. juni 2011

Miss T

Miss T skriver:

Hvis din mand har topskat og du har alm. indtægt og dermed skat, må han bruge loftet af den skat du ikke selv bruger. Min mand har brugt af min skat. (noget i den stil, men jo det er rigtigt, at I kan udnytte hinandens skatteudligninger)

og jeg arbejder altså selv fuldtid og har en indtægt på nogen og 300 på årsbasis.

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Altså jeg får su de næste par år, så jeg må vel ikke bruge hele mit fradrag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.