til dem, hvis børn har mælke-allergi... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

celkt

har I lagt mærke til, at Arla har lanceret en ny mælk, som er lactose fri??

den er behandlet med et ensym, der har nedbrudt laktosen, og derfor skal de kalde det en `drik´ da der jo er tilsat noget, men det smager næsten som almindeligt mælk og fungerer fuldstændigt på samme måde...

min datter, der normalt lever med ris-mælkeerstatning på sine havregryn og lignende, kan tåle det nye her Og det er jo bare fantastisk, for så får hun sine vitaminer og kalk igennem her i stedet for i tilskud...

så tjek jeres upermarket, vi køber det i spar, men de har fået den rundt omkring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

otlitrom

Smager det mere ala ko-mælk så? Rismælk/soyamælk smager bare anderledes. Jeg har ikke selv allergi, men næsten hele min familie har.

Jeg har set det i Rema, så jeg tror faktisk mange butikker har det

Anmeld

8. juni 2011

celkt

kitty skriver:

Smager det mere ala ko-mælk så? Rismælk/soyamælk smager bare anderledes. Jeg har ikke selv allergi, men næsten hele min familie har.

Jeg har set det i Rema, så jeg tror faktisk mange butikker har det

jeg syntes det er en anelse sødere, men det smager fint, og det er ikke meget forskel på smagen. Kan også sagtens bruger i kaffen og lignende, uden det bliver underligt... hehe

Anmeld

8. juni 2011

Kamulla

det har været der længe efterhånden.. men dejligt ja.. men det er kun laktoseintollorente der kan drikke den.. rigtig mælke allergikere burde heller ikke kunne tåle den da det er andet de også reagerer på

men bruger den også flittigt herhjemme.. smager ikke helt som minimælk, men ikke ligeså forfærdeligt som den laktosefrie mælk jeg plejede at købe...

Anmeld

9. juni 2011

Tanja Udengaard_Arla Forum

Tak for de rosende ord om Arlas laktosefri mælk. Som en af brugerne skriver, er det vigtigt at gøre opmærksom på, at mælken IKKE egner sig til mælkeallergikere, men til dem der lider af laktoseintolerance. Det skyldes, at mælken stadig indeholder protein - det er kun laktosen, der er fjernet.

Det kan du læse mere om i denne folder, som Arla har lavet: http://bit.ly/eiPZ9H

Hvis du har lyst til at deltage i debatten om laktosefri produkter sammen med andre på min blog, så foregår det her: http://bit.ly/itkqkh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.