Stjernestøv skriver:
Er der nogen der har set filmen "pay it forward"?
Synes den har et fantastisk budskab, og vil forsøge at leve lidt efter den.
Konceptet går ud på at du skal hjælpe 3 personer, med noget de ikke kan klare selv. Du skal ikke have noget for det, men du forventer at den du hjælper, også selv hjælper 3 personer. Synes det er en smuk mulighed, for at starte en "virus", som gør livet smukkere.
Er der nogen der er klar på det?
Den lever jeg allerede efter. Ikke tre ting, men når jeg ser nogen der ser søgende ud spørger jeg dem, hvad de søger og om jeg evt kan hjælpe.
Ser jeg en ældre dame/mand der slæber på noget tungt, så siger jeg, nu skal jeg lige hjælpe dig.
En dame der stod og lænede sig op af en bil og virkede meget dårlig spurgte jeg om hun skulle have hjælp. Hun havde astma, men skulle bare stå lidt.
Har to gange oplevet børn, der var nede efter fredags slik og manglede et par kroner...de stod der og vidste ikke hvad de skulle sortere fra... Og jeg sagde de par kroner må du få af mig...
Det er skønt at få et kæmpesmil tilbage, og man får sig nogle gode bekendtskaber på den måde... Når jeg møder folk jeg har "hjulpet" på gaden, så får man altid det største smil og en lille snak!
Jeg ELSKER det, det giver så meget livsglæde!
Anmeld