Redbull og gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.101 visninger
11 svar
1 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke finde ud af, om man må drikke Redbull når man er gravid? Og min jordemoder kunne desværre ikke engang svare på det

Jeg har læst på dåsen at der står det ikke bør anvendes af gravide og andre der er følsomme overfor koffein, MEN slår jeg koffein indholdet op på nettet og sammenligner med et kop kaffe svarer det til samme mængde koffein - og man må trods alt drikke 3 kopper kaffe om dagen. Så umiddelbart tænker jeg, at en enkelt Redbull i ny og næ ikke skader, men jeg ved ikke om der kan være andre stoffer i der er skadelige???

Ved i dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

chael

Anonym skriver:

Jeg kan ikke finde ud af, om man må drikke Redbull når man er gravid? Og min jordemoder kunne desværre ikke engang svare på det

Jeg har læst på dåsen at der står det ikke bør anvendes af gravide og andre der er følsomme overfor koffein, MEN slår jeg koffein indholdet op på nettet og sammenligner med et kop kaffe svarer det til samme mængde koffein - og man må trods alt drikke 3 kopper kaffe om dagen. Så umiddelbart tænker jeg, at en enkelt Redbull i ny og næ ikke skader, men jeg ved ikke om der kan være andre stoffer i der er skadelige???

Ved i dette?

Tænker at koffein tilskuddet er mere internsivt, end i en kop kaffe??

Jeg ved det ærligt talt ikke, men når det direkte står på dåsen, så ville jeg nok undgå det. Men jeg drikker så heller ikke hverken red bull eller kaffe.

*Camilla 24+0

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Tænker at koffein tilskuddet er mere internsivt, end i en kop kaffe??

Jeg ved det ærligt talt ikke, men når det direkte står på dåsen, så ville jeg nok undgå det. Men jeg drikker så heller ikke hverken red bull eller kaffe.

*Camilla 24+0

Ja det kan godt tænkes det er derfor, må nok hellere holde mig helt fra det for en sikkerhedsskyld. Bare lidt ærgerligt at jordemoderen ikke vidste det...

Men udover det drikker jeg heller ikke kaffe

Anmeld

8. juni 2011

Sof

Jeg ved det ikke 100%, men jeg ville under alle omstændigheder nok holde mig fra dem, specielt når der står på den at man ikke bør drikke det 

Anmeld

8. juni 2011

malenecl

jeg drak nogengange redbull under graviditeten og der skete ikke noget ved det. Bare man gør det med måde, sådan tænker jeg i hvert fald. .

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ved i dette?

Det er ikke coffeinen, som ikke er godt for en gravid, men alle de andre tilsætningsstoffer, de pumper i det.
Og når der står på dåsen at det ikke bør drikkes af en gravid, så bør man heller ikke gøre det...det er vel egentligt ret logisk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

Mumto3

jeg mener at reed bull har en koffien koncentration på 8 gange almindelig kaffe. Så det giver hjertebanken og får det lille hjerte til at galoppere afsted i endnu hurtigere tempo end ellers. Det er derfor man fraråder det til gravide, men jeg tror ikke det er direkte farligt for baby. Kommer selvfølgelig an på hvor meget du drikker af det og om du også drikker det når du amme. Foster kan jo godt blive afhængige af de stoffer mor indtager regelmæssigt, men bare man fortsætter når man ammer, så får baby jo stadig stofferne. (ALtså nu ved jeg jo ikke om du drikker 3 om dagen eller 3 om måneden!!!! og det er jo kun hvis du drikker vildt mange af dem, at man kan tale om afhængighed!!!!!!!)

Anmeld

8. juni 2011

Jeanette-Hemdrup

Jeg spurgte min jordemoder om nøjagtig det samme og fik det kontante svar at det skulle jeg holde mig fra, da det tilsyneladende er vildt usundt for baby

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Puha tak for jeres svar, har jo helt dårlig samvittighed nu  men må sige det nærmere var 3 om måneden end tre om ugen, så det er ikke fordi jeg får en daglig dosis, men uanset er det helt slut nu i hvert fald - stakkels lille baby

Men er glad for at høre at der er ikke skete noget ved at du drak det nogle gange

Anmeld

8. juni 2011

Isabella_mor

jeg ved at det ER pga koffeinen.. de fraråder det fordi at der er RIGTIG MEGET koffei i energidrik og det er ikke særlig godt for babyen.. så drik hellere et glas cola.. der er der ikke så meget koffein i og det er mindre end i kaffe... ;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.