spørgsmål angående SU-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

DLM

Hej

Jeg håber sådan på at starte min uddannelse her til september, men bliver nok nød til at tage SU- lån oven i. Vil så bare gerne vide, er det dyrt at tage SU-lån?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

N&J

mener det er 6% i rente mens du læser, men renten ryger ned på 0,25 % efter endt uddannelse, hvor man så selvfølgelig skal have lavet en tilbagebetallingsplan, men mener man kan vente et år før man begynder på det - så det er en billig måde at låne penge på når det endeligt skal være. 

Anmeld

7. juni 2011

L.J.L

Det er det billigste lån du kan tage, så nej

Anmeld

7. juni 2011

Ina33

DLM skriver:

Hej

Jeg håber sådan på at starte min uddannelse her til september, men bliver nok nød til at tage SU- lån oven i. Vil så bare gerne vide, er det dyrt at tage SU-lån?

SU-lån er den aller billigste form for lån du kan optage, renten svarer til diskontoen + et tillæg.

Hvis du har anden gæld, kan det derfor være en fordel for dig at optage studielån, og komme af med den anden gæld imens du studerer...

Anmeld

7. juni 2011

chael

DLM skriver:

Hej

Nej, SU lån, er nok det billigste lån der findes Renten er ekstreem lav, mener den er på omkring 1%, måske mindre eller mere, men det var det sidste jeg hørte.

*Camilla 23+6

Anmeld

7. juni 2011

DLM

okay mange tak for svar

Anmeld

7. juni 2011

Mi

Jeg var inde og se på su lån i sidste uge, og syntes at der stod at renten var 4%. Tænkte også at det var højt, for jeg havde hørt at den var meget mindre.

Anmeld

7. juni 2011

DLM

Mi skriver:

Fandt lige det her

http://www.su.dk/SULaan/tilbagebetaling/renter/Sider/default.aspx

jeg var også inde og kigge og jeg er så forvirret når jeg kigger på SU siderne

Anmeld

7. juni 2011

Mi

DLM skriver:

jeg var også inde og kigge og jeg er så forvirret når jeg kigger på SU siderne

Sådan som jeg læser det, så ryger der 4% på i renter mens du læser, og når du så skal betale det tilbage bliver renten lavere. 1% plus et eller andet tillæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.