Pingu skriver:
Vi overvejer meget et kæledyr, eller to til vores piger. De er 8 og 5 år gamle.
Jeg søger lidt råd fra jer der har små kæledyr.
Vi kan ikke have hund eller kat, pga vores arbejde/hus. Heller ikke kaniner. Men vi kunne godt tænke os at børnene fik et lille kæledyr.
Jeg har selv haft undulater og dværg hamstre. Det skal ikke være en fugl. Min mand synes en dværg hamster eller to ville være fint, for de er små, larmer ikke og kan holdes i plast/glasbur så de ikke sviner så meget.
Men jeg er lidt bange for at de er for små og ikke til at håndtere for børnene pga størrelsen.
Hvad med marsvin?? Larmer de så meget og lugter de så meget som de har ry for?? Og hvor meget plads kræver de?
Hvad vil I anbefale???

Uh Kæledyr er jo altid dejlige, vi er selv tilhænger af kæledyr... Vi har en del 
Jeg vil sige at marsvin er et rigtig godt kæledyr for børnene, men de skal rengøres 2 gange om ungen mindst for ikke at lugte. Men de er utrolig søde og sjove dyr, som giver lyde fra sig og det er super hyggeligt... Og de er flok dyr som lever godt sammen... (anbefaler privat opdrætter, pågrund af meget indavl i mange dyrehandler).
De Vinterhvide dværg hamster (også kaldt sibirisk hamster) er det bedste hamster til børn, da de ikke har tendens til at bide og de bliver hurtige tamme. (Vil dog anbefale en privat opdrætter hvor de er vant til at være i hænder). Mine børn har selv et hver, og de er 4 og 6 år. De fik dem sidste sommer... Dog må du huske at påregne 1 bur til hver hamster, da hamster ikke er gode til at bo sammen...
Så længe i som forældre har børnene under opsyn når de har dyrerne ude, syntes jeg ikke det er noget problem...
Mvh Maria
Anmeld