Gravid på mini-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.924 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Har i nogensinde hørt om nogen der er blevet gravid på Cerazette/mini-piller selv om de blev taget reglmæssigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Har i nogensinde hørt om nogen der er blevet gravid på Cerazette/mini-piller selv om de blev taget reglmæssigt?

Har en skøn veninde som kun er til fordi hendes mor blev gravid på mini-pille Og hun tog den, hva jeg har fået at vide, meget præcist.

Anmeld

7. juni 2011

AndreasMor84

Man kan jo blive gravid på alle typer piller.. der er jo altid en lille procentdel usikkerhed, selvom man tager dem rigtigt..

Anmeld

7. juni 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

tja, de er nok, lige som p-piller, 98% sikre..

såå, der er da en lille risiko på 2%

Anmeld

7. juni 2011

Laurits'mor

Jeg er selv et "mini-pille-produkt"

Anmeld

7. juni 2011

Thalia

Jeg er to gange blevet gravid på piller - vel at mærke efter at jeg oprindeligt fik at vide at jeg ikke kunne få børn.

Jeg havde leokæmi som barn og fik i sin tid at vide at jeg ikke kunne få børn grundet al den kemo jeg havde fået. Jeg fik så alligevel P-Piller (Gynera) som 14 årig fordi jeg døjede meget med menssmerter og dem spiste jeg troligt uden nogensinde at misse en eneste pille.

Et par uger efter jeg blev student døjede jeg stadig med tømmermænd og træthed, men ved en rutineundersøgelse ved lægen viste det sig at jeg meget uventet var blevet gravid. Faktisk var det så uventet at det resulterede i et par fine videnskabelige artikler fra nogle læger i Århus, da jeg jo altså som sagt ikke kan få børn. Jeg var alene, men valgte at få barnet fordi jeg ganske enkelt ikke turde risikere aldrig at få chancen for at få børn igen.

Efter graviditeten skiftede jeg fra P-Piller til Minipiller, og kom i slutningen af 2005 på Cerazette, da de er mildere men lige så effektive som mine gamle piller. Skiftet skyldtes dels at Gynera jo altså ikke helt havde virket i mit tilfælde, og dels at vi har meget kræft i familien, hvilket gør at jeg helst skal undgå østrogenholdig prævention.

I 2006, kort tid efter min ældste søn fik konstateret kræft fik jeg igen "influenza", og i juni 2007 blev Sebastian født. Jeg havde igen ikke misset nogle piller, men været enormt presset i forbindelse med min ældste søns sygdom.

I 2009 blev min første planlagt baby født, og siden da har jeg haft en spiral, og den virker strålende. I hvert fald er jeg ikke gravid lige nu

Anmeld

7. juni 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Jeps kender flere

Anmeld

7. juni 2011

baby012

jep.  

er selv blevet gravid på piller, de er jo desværre ikke 100% sikre  intet prævention er det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.