Sommerfest kage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Unnie

Vi skal til sommerfest med børnehaven og vi skal selvfølgelig have kage med og så er spørgsmålet... Har i forslag til hvad det skal være for en slags kage og hvad der kan pyntes med for vi skal være der kl 16.00 og ifølge planen skal der serveres kaffe og kage kl 18.00 så det varer jo mindst 2,5 time hvor den ikke kan komme på køl incl. kørsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

linemus

Det er nok ikke så godt med fløde-fyld, når den ikke kan stå på køl så længe. Du kan lave en regnbuekage. Den er superflot, når man skærer skiver af den. Den kan også pyntes med mmf el. lign. hvis den skal være rigtig fin.

Jeg har lavet den til børnehaven en sommer, men havde desværre ikke tid til at pynte den, så det blev bare med hurtig glasur. Jeg har lagt en trin-for-trin herinde: https://www.baby.dk/debat/25336pi1/kageklubben/trin -for-trin--ingen-kommentarer.aspx

- Line

Anmeld

8. juni 2011

Unnie

God ide... Men skal man ikke putte et godt lag af et eller andet imellem lagene for den ikke bliver tør? Og hvis jeg pynter med fondant smelter det så ikke når det ikke kan komme på køl?

Anmeld

8. juni 2011

linemus

Unnie skriver:

God ide... Men skal man ikke putte et godt lag af et eller andet imellem lagene for den ikke bliver tør? Og hvis jeg pynter med fondant smelter det så ikke når det ikke kan komme på køl?

En alm. kage er jo heller ikke tør, selvom der ikke er fyld i. Jeg lagde lagene sammen med en smule smørcreme, men ved ikke, om det er nødvendigt.

Jeg tror ikke, fondanten ligefrem smelter, men måske sveder den lidt...

Anmeld

8. juni 2011

andjeo

linemus skriver:

Det er nok ikke så godt med fløde-fyld, når den ikke kan stå på køl så længe. Du kan lave en regnbuekage. Den er superflot, når man skærer skiver af den. Den kan også pyntes med mmf el. lign. hvis den skal være rigtig fin.

Jeg har lavet den til børnehaven en sommer, men havde desværre ikke tid til at pynte den, så det blev bare med hurtig glasur. Jeg har lagt en trin-for-trin herinde: https://www.baby.dk/debat/25336pi1/kageklubben/trin -for-trin--ingen-kommentarer.aspx

- Line

Hej

Hvilken opskrift bruger du til drømmekage bunde?Må jeg får din opskrift?

Mvh. Laura

Anmeld

9. juni 2011

Unnie

linemus skriver:

En alm. kage er jo heller ikke tør, selvom der ikke er fyld i. Jeg lagde lagene sammen med en smule smørcreme, men ved ikke, om det er nødvendigt.

Jeg tror ikke, fondanten ligefrem smelter, men måske sveder den lidt...

Jeg har før prøvet at lave en magen til din på et tidspunkt og det skulleblot være en prøve så jeg lavede ikke så meget dej, så det blev desværre en fiasko så hvor stor en portion har du lavet for at få dem til at fylde så meget de forskellige farver

Jeg havde tænkt mig at lave en i en rund form, str. 23 mener jeg nok den er...

Håber du vil hjælpe

Anmeld

9. juni 2011

linemus

Unnie skriver:

Jeg har før prøvet at lave en magen til din på et tidspunkt og det skulleblot være en prøve så jeg lavede ikke så meget dej, så det blev desværre en fiasko så hvor stor en portion har du lavet for at få dem til at fylde så meget de forskellige farver

Jeg havde tænkt mig at lave en i en rund form, str. 23 mener jeg nok den er...

Håber du vil hjælpe

Hm, det er længe siden, så det husker jeg ikke. Tror bare jeg lavede dej, der passede til en hel kage i den bradepande, jeg skulle lave den i, og så delte jeg dejen i antal farver og bagte hver farve for sig.

Anmeld

9. juni 2011

Unnie

linemus skriver:

Hm, det er længe siden, så det husker jeg ikke. Tror bare jeg lavede dej, der passede til en hel kage i den bradepande, jeg skulle lave den i, og så delte jeg dejen i antal farver og bagte hver farve for sig.

Okay jeg må prøve mig frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.