Små børn juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. november 2008

Liva

Hej allesammen...

Min datter er helt ekset med gaver for tiden og kan ikke lade være med at åbne en, når hun ser den. Tænker så lidt på, hvad der sker juleaften, når hun ser alle de mange gaver, og hvordan vi lige skal tackle det.

Regner med vi så vidt muligt gemmer pakkerne væk indtil de skal under juletræet, men hun er jo så nysgerrig, så hun skal nok nå at opdage et par stykker inden oppakningstid. Jeg er ikke tilhænger af at hun får en 'tidlig' pakke, og tror egentlig heller ikke det hjælper, for hun er meget fokuseret på selve udpakningen, og så bliver det jo bare mere vil ha mere...

Hvad gør i andre/har i andre gjort, for at hindre gavehysteriske børn juleaften? (er selvfølgelig ikke hysteriske men temperamentsfulde)...

KH Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

ekzunz

Der hvor vi holder jul er der lukket af ind til juletræet og gaverne. Dvs. at vi spiser og hygger og først når vi skal til at danse om træet, bliver dørene åbnet.
Vores børn har selvfølgelig også været meget interesseret i gaverne, men jeg synes egentlig ikke det har været et problem at holde dem væk. Måske det er noget med op på armen og fokusere på det smukke træ i stedet...
Ellers må i jo forklare hende igen og igen at man ikke må pille ved gaverne - lige som med dvd'en, komfuret osv.....
Men de ser da også super-spændende alle de gaver!!! Jeg kan virkelig godt huske hvor laaaaaang sådan en aften var......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.