Nogen der ved noget om grundløn/timeløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Skriver lige ano, for ikke at udlevere nogen.

Jeg skal arbejde hos en klinik til sommer. Mest aftenvagter 17-20, arbejdet består af at give kunder en punktslankende behandling.

Min arbejdsgiver tilbyder mig 100,-/t+12% i ferieløn.

Altså, 120,-/t. Jeg er 21 år - Er det nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Ka+Ma=Be

Skriver lige ano, for ikke at udlevere nogen.

Jeg skal arbejde hos en klinik til sommer. Mest aftenvagter 17-20, arbejdet består af at give kunder en punktslankende behandling.

Min arbejdsgiver tilbyder mig 100,-/t+12% i ferieløn.

Altså, 120,-/t. Jeg er 21 år - Er det nok?

Får du tillæg for aftentimerne? For ellers ville jeg mene at lønnen var lidt lav. Som dagsløn er den umiddelbart ok

Min kæreste siger, at man et eller andet sted, kan se grundlønnen/mindstelønnen i de forskellige fag - ved dog ikke lige hvor

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Katte87 skriver:

Får du tillæg for aftentimerne? For ellers ville jeg mene at lønnen var lidt lav. Som dagsløn er den umiddelbart ok

Min kæreste siger, at man et eller andet sted, kan se grundlønnen/mindstelønnen i de forskellige fag - ved dog ikke lige hvor

Jaaa, jeg ville også mene, at man sku kunne finde en oversigt et sted på nettet, men kan overhovedet ikke finde noget.

men, nej, det er uden tillæg. Jeg foreslog 130,-/t, men det syntes hun var for meget.

Anmeld

7. juni 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jaaa, jeg ville også mene, at man sku kunne finde en oversigt et sted på nettet, men kan overhovedet ikke finde noget.

men, nej, det er uden tillæg. Jeg foreslog 130,-/t, men det syntes hun var for meget.

Altså personligt synes jeg ikke det er godt nok uden tillæg  Men jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet.

Jeg fandt disse lønssatser:
http://www.jobpatruljen.dk/loen_og_love/loensatser.aspx

Men jeg tror ikke lige umiddelbart at dit erhverv er der? Der er kun en discideret mindsteløn, hvis ens arbejdsplads har en overenskomst med en fagforening.

Anmeld

7. juni 2011

Maria-s

nu ved jeg ikke om det bare er som studiejob du skal bruge det, men du skal være opmærksom på, at for at få højeste dagpengesats bagefter hvis det skulle komme på tale, ja så skal du have en månedsløn på minimum 20.045 kr. Bare lige som info

Anmeld

7. juni 2011

Maria-s

PS: Hvordan får du det til 120 iøvrigt?? altså 12% af 100 er 12 kr. altså 112 kr i alt....? hvilket giver en månedløn 37 timer ugenligt, på 17956,96 kr. Noget andet er så at jeg kan ikke forstå hvordan feriepenge bliver regnet med i din timeløn?? det har da ikke noget at gøre med hinanden, det er jo først nogle penge du får til næste år og som du får så du reelt har råd til at holde ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.