De vil ikke spise aftensmad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Søger hjælp til følgende problem....

Sagen er den at mine to børn på 2½år og 4½år,er begyndt at nægte at spise aftensmad

Laver selvfølgelig mad som jeg ved de kan li og kommer ikke for meget på deres tallerken.

De får kun frugt og en halv bolle om eftermiddagen i deres daginstitutioner.

Vi har prøvet lidt forskelligt,så som at ignorere dem,når de siger nej til maden så de bare sidder ved bordet.

Hvis de ikke ville have maden,har vi prøvet at sende dem ned på deres værelse. Ofte kommer de selv op til bordet igen,men vil stadig ikke spise.

Eller spist lidt tidlig og fået dem til at hjælpe med at lave maden.

Har det dårligt med at sende dem iseng uden mad

Er kommet dertil at jeg syntes det skaber en uro og dårlig stemning,så håber i kan komme med nogle råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen der har nogle gode fif

Anmeld

8. juni 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Har også haft det problem,har det stadig indimellem.

De kloge siger at man skal ignore det.De spiser når de er sultne,og der er aldrig nogen børn der har sultet sig ihjel.Så det satser jeg på.Jeg blev træt af at stå og lave pasta og pølser til ham hver aften

Anmeld

8. juni 2011

TbCp

Pernilleh skriver:

Har også haft det problem,har det stadig indimellem.

De kloge siger at man skal ignore det.De spiser når de er sultne,og der er aldrig nogen børn der har sultet sig ihjel.Så det satser jeg på.Jeg blev træt af at stå og lave pasta og pølser til ham hver aften

Liva har haft flere perioder hvor hun ikke vil spise aftensmad... det lader vi hende om. Hvis hun er sulten så spiser hun... i de perioder bliver hun dog ofte tilbudt et eller andet inden sengetid også så hun ikke går i seng på tom mave.

Lige for tiden kan det vel også være pga. varmen, jeg har ihvertfald selv mindre appetit når det er varmt.

Anmeld

8. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har haft det samme problem de sidste par dage, men vi har bare ladet dem være. De skal dog blive siddende ved bordet til vi andre er færdige med, at spise. De får begge afvide, at de ikke får andet af spise.

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Søger hjælp til følgende problem....

Sagen er den at mine to børn på 2½år og 4½år,er begyndt at nægte at spise aftensmad

Laver selvfølgelig mad som jeg ved de kan li og kommer ikke for meget på deres tallerken.

De får kun frugt og en halv bolle om eftermiddagen i deres daginstitutioner.

Vi har prøvet lidt forskelligt,så som at ignorere dem,når de siger nej til maden så de bare sidder ved bordet.

Hvis de ikke ville have maden,har vi prøvet at sende dem ned på deres værelse. Ofte kommer de selv op til bordet igen,men vil stadig ikke spise.

Eller spist lidt tidlig og fået dem til at hjælpe med at lave maden.

Har det dårligt med at sende dem iseng uden mad

Er kommet dertil at jeg syntes det skaber en uro og dårlig stemning,så håber i kan komme med nogle råd

Lad være med at give dem mad.
Det skal såmænd nok komme når de er parate til det.
Så sæt dig ned med din mand og hyg jer over maden med lys og snak..og så skal du bare se..det varer ikke længe før de gerne vil være med

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

Leonora25

Måske der er nogle råd her:

www.spismitbarn.dk

Held og lykke med det

Anmeld

9. juni 2011

Alexander&Lærke

Min søn har også næsten altid sprunget aftensmaden over, det er først på det sidste, måske halve år at han er begynde at spise rigtigt med. Jeg har forsøgt ikke at lade mig gå på af det, for har altid fået afvide at han har spist godt i dp, og efter han er begyndt i bh spiser han også hele sin madpakke som er temmelig stor.

Nogle børn spiser meget på betemte tidspunkter af døgnet. Og ja de skal nok spise hvis de er sultne, men ved godt at det kan frustrere noget så grusomt at se dem sidde uden at spise....

Anmeld

9. juni 2011

mth1987

Min datter på næsten et år gider heller ikk altid din aftensmad. Og får altid af vide hun spiser rigtig godt i dp, nogle gange så de andre dp undrer sig over St hun kan indeholde så meget (dp mødes en gang om ugen et forsamlingssted og er hele dagen) så vi tager den med ro og giver evt en flaske mme inden sengetid. Hun har altid været speciel med mad. Har spist godt men også tydeligt vist når hun absolut ikk sku ha noget og så syntes hun bare det sjovere at spise når hun ikk bare ska side stille og glo på sin mor og far

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og råd,det er dejligt at have nogle at dele det med. Og se at andre også har det problem.

Vil helt sikkert prøve nogle at de ting i er kommet med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.