Nogen der arbejder i tøjbutik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Faith

Her for et par uger siden var jeg ude for at købe kjole til et bryllup vi skal til på lørdag. Tror jeg prøvede 7 forskellige kjoler i den samme butik og ifølge ekspedienten så jeg forrygende ud i dem alle sammen! Og det gjorde jeg altså ikke!

Så kom jeg til at tænke på om de der tøjekspedienter altid er ærlige om hvordan tøjet sidder på kunden... Det kan simpelthen ikke passe at hun ikke kunne se at stort set dem allesammen sad af h til på mig. Ifølge hende lignede jeg jo det 8. vidunder ligegyldigt hvad jeg prøvede.

Så mit spørgsmål er til eventuelle tøjekspedienter herinde: Fortæller i altid kunden sandheden, eller lyver i sommetider når i siger at tøjet sidder fantastisk?

Personligt vil jeg helst at ekspedienten er ærlig og siger sin mening om det tøj jeg prøver, det andet kan jeg ikke bruge til noget.

Hvad siger i andre til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

twinny

Da jeg arbejde i Magasin i Herretøjsafdelingen. Sagde jeg min ærlige mening...  Mændene tog det i stiv arm, og grinede...

Anmeld

7. juni 2011

Dinna88

Dem jeg kender, der arbejder i butik, siger deres ærlige mening. Men dem jeg kender arbejder der så heller ikke bare for penge, men fordi de går op i mode og ELSKER at sammensætte tøj - så de nyder, at hjælpe kunderne til at finde det perfekte tøj

Anmeld

7. juni 2011

Faith

Baby-støv skriver:

Da jeg arbejde i Magasin i Herretøjsafdelingen. Sagde jeg min ærlige mening...  Mændene tog det i stiv arm, og grinede...

. Har en teori om at det kan være nemmere at sige til en mand at den der skjorte sidder altså ikke godt på dig, end det kan være at sige til en kvinde at den kjole der er altså slet ikke dig... Mænd har generelt mere humor når det kommer til sådan noget end kvinder har tror jeg.

Anmeld

7. juni 2011

Faith

Dinna88 skriver:

Dem jeg kender, der arbejder i butik, siger deres ærlige mening. Men dem jeg kender arbejder der så heller ikke bare for penge, men fordi de går op i mode og ELSKER at sammensætte tøj - så de nyder, at hjælpe kunderne til at finde det perfekte tøj

Dejligt at høre... Sådan skal det osse være synes jeg.

Anmeld

7. juni 2011

twinny

smillaluna skriver:

. Har en teori om at det kan være nemmere at sige til en mand at den der skjorte sidder altså ikke godt på dig, end det kan være at sige til en kvinde at den kjole der er altså slet ikke dig... Mænd har generelt mere humor når det kommer til sådan noget end kvinder har tror jeg.

jaah det tror jeg helt sikker os... De synes det var underholdende...  Kunne bruge timer med kunderne fordi de hyggede sig og det var morsomt, når tøjet ikke sad som det skulle.. Og der er mange mænd, der ikk lige kan finde u a deres bukser er et nummer for små..  Også kan man bare se ting, som man ikk ska..

Anmeld

7. juni 2011

Christina.78

De steder jeg har arbejdet har kunden fået mit ærlige svar..så må de rette sig efter det eller tage deres egen mening..kunne ikke finde på at sige det så godt ud hvis det vitterligt ikke gjorde..ville selv blive ærgelig hvis jeg havde en svag anelse om at jeg så dum/grim ud i noget tøj og så ekspedienten bare sagde flot/smukt osv for at sælge..det samme mht til str..folk bliver faktisk ikke så stødte over at man siger det hvis man siger det på en pæn måde..

Anmeld

7. juni 2011

lukasmor

smillaluna skriver:

Her for et par uger siden var jeg ude for at købe kjole til et bryllup vi skal til på lørdag. Tror jeg prøvede 7 forskellige kjoler i den samme butik og ifølge ekspedienten så jeg forrygende ud i dem alle sammen! Og det gjorde jeg altså ikke!

Så kom jeg til at tænke på om de der tøjekspedienter altid er ærlige om hvordan tøjet sidder på kunden... Det kan simpelthen ikke passe at hun ikke kunne se at stort set dem allesammen sad af h til på mig. Ifølge hende lignede jeg jo det 8. vidunder ligegyldigt hvad jeg prøvede.

Så mit spørgsmål er til eventuelle tøjekspedienter herinde: Fortæller i altid kunden sandheden, eller lyver i sommetider når i siger at tøjet sidder fantastisk?

Personligt vil jeg helst at ekspedienten er ærlig og siger sin mening om det tøj jeg prøver, det andet kan jeg ikke bruge til noget.

Hvad siger i andre til det?

Jeg har stået i mange tøjbutikker og der er bestemt nogen værre striler ind imellem.. jeg sagde aldrig til kunden at noget sad grimt men samtidig synes jeg heller ikke at man skal fylde dem mff løgn og sagde så i stedet at den anden var bedre pga. det og det.. men der findes de ekspedienter som siger alt sidder fantastisk og bagefter går de og sladre i baglokalet.. simpelthen til at kaste op over men det er nu langt fra alle der er sådan og det kan sagtens være at hun rent faktisk syntes at de var flotte til dig men at du er meget kritisk fordi du bærer dem.. man er jo sin egen værste kritiker

Anmeld

7. juni 2011

anne2009

Tja, det er lidt forskelligt. Der er nogle situationer, hvor kunden er så glad for den, og spørger "r den ikke bare flot, så svarer jeg "jo da" det er lidt smag og behag.

Hvis kunden, spørger om min menning i samme situation, som dig. Så siger jeg ikke direkte, den er så grim, jeg siger mere, feks. jeg synes den du prøvede først klædte dig bedst, en de andre to...

Anmeld

7. juni 2011

Faith

Christina.78 skriver:

De steder jeg har arbejdet har kunden fået mit ærlige svar..så må de rette sig efter det eller tage deres egen mening..kunne ikke finde på at sige det så godt ud hvis det vitterligt ikke gjorde..ville selv blive ærgelig hvis jeg havde en svag anelse om at jeg så dum/grim ud i noget tøj og så ekspedienten bare sagde flot/smukt osv for at sælge..det samme mht til str..folk bliver faktisk ikke så stødte over at man siger det hvis man siger det på en pæn måde..

Ja jeg synes også sagtens man som ekspedient kan sige det på en pæn måde hvis tøjet ikke sidder pænt på kunden. Det burde de fleste kunne tage tænker jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.